Gå til innhold

Amputere ben UTEN medisinsk grunn ?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Legen min kom med en påstand om at hun viste om en person (vistnok som hun hadde behandlet virket det som)

Som hadde fått amputert benet pga. uavklarte smerter ?

Kan en hvirkelig få kirurger til å fjerne benet så lenge det ikke er en klar grunn til å gjøre dette ?

Det virket som legen mente passienten slet psykisk, TRODDE h*n hadde smerter og at det var ingenting i veien med benet.

Fikk og opplyst at passienten hadde vært til helhetlig vurdering på en annerkjent institusjon som hun hadde jobbet på. Der de utreder skader/psykisk osv. for å finne årsak til plagene og hva som skal gjøres videre.

Av det jeg fikk opplyst var det ikke der de hadde kommet frem til at benet skulle fjærnes.

Jeg stiller meg veldig undrende til denne historien selv og setter min tiltro til ærlighet fra legens side i tvil.

For dette syes jeg høres så usansynlig ut at jeg tror faktisk dette er oppspinn fra legens side.

En kan vel ikke klare gå igjennom leger, spessialister og til slutt kirurger å få godkjent en amputasjon uten at det er nødvendig å gjøre det ?

Men kan ha stor forståelse for at en passient i fortvilelse, desperasjon på et elendig helsenorge, eviglange ventetider og likegyldige leger velger å ta den raske vei å fjerne selve årsaken til smertene om det er mulig.

Men å få noen til å gjøre det har jeg stor tvil til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en dokumentar på Tv Norge en gang om folk som fikk amputert forskjellige kroppsdeler fordi de ikke følte at de var deres. :P Haha, ganske sykt spør du meg. Husker han ene ikke hadde god nok grunn til å amputere, så han satt seg med beinet i is og skadet det så mye at han faktisk måtte amputere. Husker ikke om de andre fikk utført det bare helt uten videre, men det høres litt merkelig ut!

Skrevet

Det var en dokumentar på Tv Norge en gang om folk som fikk amputert forskjellige kroppsdeler fordi de ikke følte at de var deres. :P Haha, ganske sykt spør du meg. Husker han ene ikke hadde god nok grunn til å amputere, så han satt seg med beinet i is og skadet det så mye at han faktisk måtte amputere. Husker ikke om de andre fikk utført det bare helt uten videre, men det høres litt merkelig ut!

The Mental hadde en episode med eSæra sakern gutt som fikk amputert armen. *han hadde alltid drømt om å få den bort og følte seg ikke hel før den var borte.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

På den helhetlige vurderingen gjør de også grundige undersøkelser av psykolog (skriftlig og i samtale)

(kjenner noen som har vært på det stedet og hørt litt om hvilke opplegg det er der)

Er det psykiske problemer annbefales det videre behandling for det. Kan ikke få meg til å tro på at dette stedet kunne ha sendt en passient til amputasjon om det ikke var behov for det.

Undrer meg litt på at legen kunne snakke så åpent om en passient selv om hun ikke oppga noe navn. Må sies at jeg ikke har noe som helst kontakt med legen utenom de få gangene jeg har vært til undersøkelser.

Synes det hele hørtes merkelig ut.

Skrevet

hva het den dokumentaren paa tvnorge?

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Dokumentaren på TV Norge tok for seg noe de kaller "stumping" (tror det var slik det ble stavet).

Skrevet

For en tvilsom lege. Enten lyver h*n eller er svært farlig nær (kanskje også allerede over)grensen for å bryte taushetsplikten. Mulig de amputerer sånn i hytt og pine i utlandet, men at vi gjør det her til lands hørtes ganske merkelig ut ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...