Gjest ingvild Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Skal begynne på p-piller for første gang, men har ikke mensen før om tre uker. Er det mulig å begynne på p-piller utenom mensen, og vil jeg kunne utsette mensen da?
Gjest Ejala Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Jada, fullt mulig. Men da er du ikke beskyttet mot graviditet før det har gått 7 dager. (Eller 14 hvis du skal starte på Synfase, sjekk pakningsvedlegget!) Om du vil kunne utsette er vanskelig å si, det kommer an på hvordan kroppen din reagerer på det aktuelle merket. Men den som prøver, får se.
Gjest Ejala Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Hvordan utsetter man egentlig mensen? Ved å begynne rett på et nytt brett den dagen du skulle ha startet pillefri uke/sukkerpiller. (Det fungerer slik at du tar en pille hver dag i 21 dager, og har en pause på sju dager. I denne perioden får du en blødning, som vi kaller mensen. Noen merker har 28-dagers brett, de sju siste tablettene er da juksepiller. Det spiller ikke noen rolle om du tar dem eller ikke, de er der bare for å hjelpe deg til å huske når du skal begynne på nytt brett.) Går du derimot på Synfase, er det bare noen få av tablettene du kan bruke til å utsette med i noen dager, du kan ikke hoppe over.
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Jeg tok pille nr. 8 idag, er jeg beskyttet mot graviditet nå? bruker mercilon 28
Gjest Ejala Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 Jeg tok pille nr. 8 idag, er jeg beskyttet mot graviditet nå? bruker mercilon 28 Jada
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå