Cheesecake Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Idag tok jeg og min kjære turen over til sötabror, og vi begynte å diskutere fjell"dekoren" som er langs e6 rett før man kjører over til Sverige. Det er noen slags skulpturer som er montert langs fjellveggen. De er hovedsakelig oransje, og plassert slik at de danner "bølger". Kjæresten min mente at dette måtte være av noe slags praktisk formål, mens jeg mente det var kunst. Vi sitter fortsatt og kverulerer over hva det kan være. (Egentlig håper jeg at kjæresten min har rett, for det var et ganske latterlig forsøk på kultur spør du meg..) Er det noen som vet hva det er? Om det er montert for praktikalitet (ras-sikring etc.) eller er dette virkeig kunst?
kaprifolen Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Jeg er fra grenseland og kan fortelle at dette er kunst. Med en sjokkerende prislapp som ble vel omdiskutert da den ble kjent.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 jente fra halden her. ja! det er kunst, desverre... og som du over nevner, den var veeeldig dyr! rett og slett litt pinlig at noen syns dette er fint.
liv Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Kunst ja, samt at det hjelper til å vekke oppmerksomheten til en sliten sjåfør
Cheesecake Skrevet 7. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2010 Det var det jeg fryktet... Tenk at vi har brukt penger på noe som ser ut som spraymalte brøyteskuffer hengt opp på en fjellvegg. Norge, ass.
Amys Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 Jeg synes faktisk de er litt fine i mørket Absolutt ikke verdt alle pengene da men..
mysan Skrevet 8. april 2010 #7 Skrevet 8. april 2010 Man kan lure på hva som skal til for å kunne kalle rælet sitt for kunst. jeg skulle garantert ha klart å få til noe vakrere enn disse brøyteskuffene...
Cheesecake Skrevet 9. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. april 2010 Jeg synes faktisk de er litt fine i mørket Haha! "kjære? hvordan ser jeg ut i denne kjolen?" "vent, jeg skal bare skru av lyset... kjempefin!!!"
kamela Skrevet 9. april 2010 #10 Skrevet 9. april 2010 Snakket også om "kunsten" når vi dro forbi i påsken. Lakkert skrapmetall
Cheesecake Skrevet 9. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 9. april 2010 link bilde? Jeg finner ikke et eneste bilde på nett.. Noen andre som finner?
ism85 Skrevet 9. april 2010 #12 Skrevet 9. april 2010 Litt offtopic men hvorfor har vi råd til så mye "kunst" rundt om kring når vi aldri har råd til andre ting som i hvertfall jeg ser som langt viktigere. Var på en skole for ikke så lenge siden der hang det tett i tett med kunst på lærerværelset så helt malplassert ut alt for mye og ikke noe system. spurte hvorfor det var så mye "nei de må bruke en vis prosent på kunst og det kan ikke henge andre steder for da er det fare for at elevene ødelegger dem" Og bak det nye sykehuset i Trondheim(st.olav v/marienborg brua) er det en stor stygg metall greie denne er også en fontene og skal vistnok spille en eller annen melodi når vannet spruter på den en gang i timen eller noe. Vel den ser ikke ut den bråker og den spruter vann på de som går forbi og den var svindyr. Hadde det ikke vært bedre på brukt pengene på veier, skole og sykehus i stede for merkelig og dyr kunst?
kaprifolen Skrevet 10. april 2010 #13 Skrevet 10. april 2010 Haha! "kjære? hvordan ser jeg ut i denne kjolen?" "vent, jeg skal bare skru av lyset... kjempefin!!!" De er jo opplyst da, din løk! Synes også de tarseg bedre ut på kvelden, men fortsatt ikke verdt prisen...
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #14 Skrevet 10. april 2010 Litt offtopic men hvorfor har vi råd til så mye "kunst" rundt om kring når vi aldri har råd til andre ting som i hvertfall jeg ser som langt viktigere. Var på en skole for ikke så lenge siden der hang det tett i tett med kunst på lærerværelset så helt malplassert ut alt for mye og ikke noe system. spurte hvorfor det var så mye "nei de må bruke en vis prosent på kunst og det kan ikke henge andre steder for da er det fare for at elevene ødelegger dem" Og bak det nye sykehuset i Trondheim(st.olav v/marienborg brua) er det en stor stygg metall greie denne er også en fontene og skal vistnok spille en eller annen melodi når vannet spruter på den en gang i timen eller noe. Vel den ser ikke ut den bråker og den spruter vann på de som går forbi og den var svindyr. Hadde det ikke vært bedre på brukt pengene på veier, skole og sykehus i stede for merkelig og dyr kunst? Jeg er så enig! Jeg synes det er helt idiotisk med ting som er øremerket til f.eks kunst, når vi ikke har råd til andre ting, det burde komme i andre rekke. Også på en skole som kunne ha brukt de pengene på såå mye annet.
Gjest Calexica Skrevet 10. april 2010 #15 Skrevet 10. april 2010 Ja, de er fine i mørket. Med belysning og sånn. Er vel ikke noe å henge seg opp i det vel.
Gjest loveli Skrevet 10. april 2010 #16 Skrevet 10. april 2010 Det er så utrolig stygt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bra at skattepengene går til noe fornuftig...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå