Gjest M. Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Jeg lurer på en ting angående p-piller og beskyttelse Jeg pleier å ha sex med kjæresten uten kondom, siden jeg bruker p-pillene Yasmin og ingen av oss har hatt eller har kjønnsykdommer. Men det står så mye forskjellig på nettet so here we go: Man kan ha ubeskytta sex iløpet av den siste uka(altså tredje uka på brettet)så lenge man tar tablettene innen 12-timersgrensa, og SÅ ha tablettfri uke uten å bli gravid? Gjelder det samme uke 1 også, eller må jeg vente en stund etter å ha begynt på p-pillene etter den tablettfrie uka? Jeg har nemlig hørt at sæd kan overleve flere dager i ja, vaginaen eller hva en skal si, og det fikk meg til å lure litt...
Gjest Gjesty Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Når man begynner på et nytt pille-merke for første gang skal man vente rundt 8 dager før man kan ha ubeskytta sex. Men det virker som om du har gått på Yasmin en stund, så det trenger du ikke tenke på. Så lenge du husker å ta alle pillene dine til riktig tid (innenfor 12-timersgrensa), kan du ha sex hele perioden - også i den pillefrie uka. Du trenger ikke vente litt etter den pillefrie uka, p-pillene fungerer hele tiden
Gjest M. Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Takk for svar:-) I dag skulle jeg ta den siste pilla på brettet, men tok den først nå. I hverdagen tar jeg den rundt 7-8 tiden på morgenen, på lørdager og søndager, evt ferier i 12-tida på formiddagen fordi jeg står opp senere. Men i dag altså, tok jeg den først litt før ni på kvelden... Har jeg oversteget 12-timersgrensa da? Jeg og typen hadde ubeskyttet sex igår, men har det noe å si? Jeg skal egentlig starte på pillefri uke imorra, men må det utsettes da?
Hinata Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 (endret) Jeg vil si at det går bra, men for å være sikker kan du jo ha en dag mindre med pillefri? Se i pakningsvedlegget om det står noe spesielt. 2 timer for sent er jo ikke allhverdens det Endret 11. april 2010 av Hinata
Gjest M. Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Jeg vil si at det går bra, men for å være sikker kan du jo ha en dag mindre med pillefri? Se i pakningsvedlegget om det står noe spesielt. 2 timer for sent er jo ikke allhverdens det I vedlegget står det at jeg enten skal; - ta tabletten jeg har glemt og fullføre brettet, og så deretter begynne direkte på nytt brett igjen istedenfor den pillefri uka. - eller slutt gjeldende brett umiddelbart, ha tablettfri uke og så fortsette med neste brett. Hva kan være lurest iogmed at jeg har hatt sex uten kondom i helgen?
Hinata Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Det er vel vilkårlig hva du gjør, men er vel kanskje greit å begynne på nytt brett?
Gjest M. Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Det er vel vilkårlig hva du gjør, men er vel kanskje greit å begynne på nytt brett? Ja, det er kanskje best å være på den sikre siden Men vedlegget sier ingenting om prevensjon i ettertid, men jeg og typen bør vel kanskje bruke kondom i nærmeste ettertid? Kan høre med apoteket/helsesøstera om det, føler bare jeg begynner å bli en gjenganger hos både dem og helsesøstera med spørsmål om p-piller
Hinata Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 Det står vel i vedlegget at man er sikker hvis man gjør det på den måten som står?
Gjest M. Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Det står vel i vedlegget at man er sikker hvis man gjør det på den måten som står? Det står ingenting om man må ta forholdsregler eller ikke i uke 3:S
Hinata Skrevet 11. april 2010 #10 Skrevet 11. april 2010 Siden det ikke står spesifisert at du må bruke annen prevensjon, så er du nok sikker
Gjest M. Skrevet 11. april 2010 #11 Skrevet 11. april 2010 Siden det ikke står spesifisert at du må bruke annen prevensjon, så er du nok sikker Ah, ok. Tusen takk for svar, nå slipper jeg en søvnløs natt, hehe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå