Fantorangen Skrevet 7. april 2010 #1 Del Skrevet 7. april 2010 Vi blir snart flere i familien og trenger å bytte bil. Noen her som har innspill å komme med, så setter jeg pris på tanker rundt disse merkene. Ford Mondeo 1,8 100hk Diesel (Nytt karoseri) Ford Mondeo 1,6 100hk Bensin (Nytt karoseri) VW Passat 1,9 105hk Diesel (2007 mod eller nyere) Skoda Octavia 1,9 105hk Diesel TDI Elegance (2008 mod eller nyere) Bilpris opptil 265 000,- Ikke eldre bil enn 2007 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 8. april 2010 #2 Del Skrevet 8. april 2010 Mondeo 1.6 100 hk bensin har jeg ikke prøvd, men det jeg har prøvd er den lettere Audi A4 1.6 105 hk, det var klar og overhengende fare for å dø av alderdom i akselerasjonsfeltet da bilen var lastet med et par barn og tingene deres. Dieselmotorene du har nevnt klarer forsåvidt å dra bilene greit nok uten så mye overskudd. Det finnes noen få Passat 2.0TDI som går innenfor dine grenser, det ville i mine øyne vært et bedre kjøp. Octavia er såvidt jeg vet et hakk mindre enn Passat og Mondeo, det er mer "tilgivende" for en liten motor, samtidig gir det utslag på plassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 8. april 2010 #3 Del Skrevet 8. april 2010 Vi blir snart flere i familien og trenger å bytte bil. Noen her som har innspill å komme med, så setter jeg pris på tanker rundt disse merkene. Ford Mondeo 1,8 100hk Diesel (Nytt karoseri) Ford Mondeo 1,6 100hk Bensin (Nytt karoseri) VW Passat 1,9 105hk Diesel (2007 mod eller nyere) Skoda Octavia 1,9 105hk Diesel TDI Elegance (2008 mod eller nyere) Bilpris opptil 265 000,- Ikke eldre bil enn 2007 mod. Jeg tror Octaviaen vil holde prisen best, og gir mest bil for pengene. Mondeo 100hk bensin hadde jeg styrt unna. Tror den blir alt for "slapp" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 8. april 2010 #4 Del Skrevet 8. april 2010 Vi blir snart flere i familien og trenger å bytte bil. Noen her som har innspill å komme med, så setter jeg pris på tanker rundt disse merkene. Ford Mondeo 1,8 100hk Diesel (Nytt karoseri) Ford Mondeo 1,6 100hk Bensin (Nytt karoseri) VW Passat 1,9 105hk Diesel (2007 mod eller nyere) Skoda Octavia 1,9 105hk Diesel TDI Elegance (2008 mod eller nyere) Bilpris opptil 265 000,- Ikke eldre bil enn 2007 mod. Jeg ville prøvekjørt Mondeo 1,8 eller Passat 1,9. Passaten holder seg nok bedre i pris, men den er ikke så god å kjøre som Mondeo. 1,6 blir for slapt når du skal ha litt mer enn bare deg i bilen. I og med at du velger diesel regner jeg med at å kjøre fort ikke er et tema, så da spiller det fint liten rolle om du velger 100 eller 105 hk... Det viktigste er at du tar den bilen som du trives best i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #5 Del Skrevet 19. april 2010 Jeg har Opel Omega stasjonsvogn 2.5 TDi 99 modell, den er jeg veldig fornøyd med. MEGET god plass, spesielt bak skiller den seg godt ut iforhold til andre stasjonsvogner. Mamma har Audi st.vogn, den er kjempe liten bak i forhold til min. Volvo bli også mye mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
breiflabb Skrevet 19. april 2010 #6 Del Skrevet 19. april 2010 Hva med en vw touran? vw touran Stor og god plass når du trenger det. Kjenner flere som har 3 barneseter inni (om du skulle ha behov for det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå