Gå til innhold

P-piller og blødninger

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

For å gjøre en lang historie kort:

Desember 2009 - Tok abort.

Februar 2010 - Begynner på p-pillene igjen (Synfase). Blør brunt gjennom hele brettet, men når jeg kommer til de røde pillene siste uken så stopper blødningene ca opp. Tar to gravitester bare for å være sikker, og de er negative begge to. På slutten kommer det noe rosa gele-aktig utflod.

Mars 2010 - Begynner på 2. p-pille brett. Er nå ca 1 uke til jeg skal begynne på de røde pillene. Men de siste dagene har jeg blødd veldig merkelig. Blanding mellom å blø pittelitt brunt, og å blø mye ferskt blod. I går kjente jeg at dersom jeg "presset" så omtrendt fosset det akkurat der og da, men seinere når jeg jogget blødde jeg bare pittelitt.

Grunnen til at jeg skriver dette her er fordi jeg syns dette er litt smårart. Er det bare uregelmessigheter etter aborten, eller er det noe annet?

Setter utrolig stor pris på alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være aborten som er grunnen. En tilvenningsfase til p-piller skal jo ikke være slik, man skal jo ikke blø hele måneden.

Har du tidligere gått på Synfase, eller begynt på et nytt merke etter aborten?

Jeg ville tatt en GU for å sjekke at alt står bra til, man kan jo i sjeldne tilfeller få komplikasjoner av abort...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være aborten som er grunnen. En tilvenningsfase til p-piller skal jo ikke være slik, man skal jo ikke blø hele måneden.

Har du tidligere gått på Synfase, eller begynt på et nytt merke etter aborten?

Jeg ville tatt en GU for å sjekke at alt står bra til, man kan jo i sjeldne tilfeller få komplikasjoner av abort...

Jeg har gått på Synfase siden jeg var 16, så ikke nytt merke nei.

Jeg har tenkt på å få en gynekologisk kontroll, men jeg har litt komplekser akkurat der... Ble utsatt for en voldtekt da jeg var 11, så gynekologiske saker er ikke akkurat julaften. Jeg fikk det ikke til da jeg var til abort en gang, legen måtte bruke ultralyd. Dessuten har jeg mannlig fastlege, og det gjør det enda vanskeligere... Har vurdert å bytte fastlege for å gjøre det enklere, men det er ingen ledige. Så ja, syns det er veldig vanskelig å skulle søke hjelp, så jeg føler jeg ikke vet helt hvor jeg skal henvende meg.

Skrevet

Jeg har gått på Synfase siden jeg var 16, så ikke nytt merke nei.

Jeg har tenkt på å få en gynekologisk kontroll, men jeg har litt komplekser akkurat der... Ble utsatt for en voldtekt da jeg var 11, så gynekologiske saker er ikke akkurat julaften. Jeg fikk det ikke til da jeg var til abort en gang, legen måtte bruke ultralyd. Dessuten har jeg mannlig fastlege, og det gjør det enda vanskeligere... Har vurdert å bytte fastlege for å gjøre det enklere, men det er ingen ledige. Så ja, syns det er veldig vanskelig å skulle søke hjelp, så jeg føler jeg ikke vet helt hvor jeg skal henvende meg.

Hei, hør med fastlegen om du kan få henvisning hos en som er spesialist i gynekologi. Jeg har vært utsatt for to overgrep og ingen gynekolog tidligere har klart å undersøke meg. Men, han jeg går til nå er spesialist og er utrolig flink. Så klart det er ikke noe man gleder seg til, men han er tålmodig, respektfull og veldig forsiktig.

Så håper jeg du finner ut av blødningene, det hørtes ikke ut som noe vanlig kluss med piller nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...