Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 Hvor lang tid må det går før vi kan droppe kondomen? Må vi vente helt til renselsen er over?
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Ja du skal bruke kondom til du har sluttet å blø. Og hvis det er en provosert abort så må du jo også vente til det prevensjonet du bruker fungerer 100%
bergans Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Er du usikker, så ikke ha sex i det hele tatt. Det skjer fort et nytt "uhell" hvis du er uforiktig rett etter en abort. Det er mye lettere for deg å bli gravid de første månedene etter en abort fordi Hcg-hormoner er forhøyet. Hcg kan ta tre-fire måneder før det er nede på normale nivåer, og ethvert plasmanivå over 25 vil kunne gi deg en positiv gravitest. Infeksjonsrisikoen er også tilstede så lenge du blør, så ikke ha sex i det hele tatt hvis du blør. Må du absolutt ha sex nå rette tter aborten så benytt deg i det minste av dobbel beskyttelse, dvs både kondom og piller/pessar/p-plaster/stav.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Det var en planlagt graviditet som endte i spontan abort - vi ønsker å prøve videre
Gjest Lolly Skrevet 8. april 2010 #6 Skrevet 8. april 2010 Hei Jeg har tatt abort, og de sier man skal vente 1 uke (det gjelder også bading i badekar, basseng osv) Men jeg ville ventet 2-3 uker for å være sikker Bedre å vente enn å få infeksjon eller noe annet tull Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå