Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #1 Skrevet 7. april 2010 I morges hostet jeg et par ganger, og like etterpå fikk jeg enorme smerter under venstre bryst. Det føltes som et utrolig kraftig sting, og det var vondt å puste (spesielt hvis jeg pustet dypt inn) og å bevege seg. Når jeg trakk pusten dypt føltes det nesten som om lungene mine trakk seg sammen, og jeg fikk ikke pustet som normalt. Etter ca 2 timer gikk smertene over til ryggen, like under skulderbladet på venstre side. Det er vondt å bevege seg, og det gjør skikkelig vondt når jeg trekker pusten dypt inn. Nå har jeg smerter både fremme under brystet og i ryggen når jeg puster, men smertene i ryggen er der så og si konstant. Den siste halvtimen har jeg også begynt å få smerter i nakken. Har du opplevd det samme? Hva var det?
Kamikatze Skrevet 7. april 2010 #2 Skrevet 7. april 2010 Sannsynligvis bare et tegn på at du er totalt ute av form, og at kroppen din ikke tåler enkle belastninger som nys, tunge løft og andre kraftanstrengelser. Nyset har antakelig fått deg til å forstrekke en muskel eller sene eller noe innvendig, og så har det resultert i en selvforsterkende panikk. Det kan henge i lenge, nesten en hel dag, og kommer det en gang, kommer det lett igjen. Opplevde noe liknende i en inaktiv periode. Det vil si, jeg gikk mye, men brukte kroppen lite til annet enn det. Ut i terreng, hoppe, sprette, klatre, jogge, eller i det minste begynne med yoga eller tai chi, eller annen gymgreie som får deg til å belaste annet enn sofamusklene. Overkroppen må beveges. Uansett bør du ta turen til fastlegen din. Noe bedre svar enn dette er det vanskelig å gi, når du ikke sier noe om livsvanene dine ellers. Kanskje det bare er et hjerteinfarkt eller knekt ribbein. Leger er ofte flinkere til å stille diagnose enn forumsfolk.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 Sannsynligvis bare et tegn på at du er totalt ute av form, og at kroppen din ikke tåler enkle belastninger som nys, tunge løft og andre kraftanstrengelser. Nyset har antakelig fått deg til å forstrekke en muskel eller sene eller noe innvendig, og så har det resultert i en selvforsterkende panikk. Det kan henge i lenge, nesten en hel dag, og kommer det en gang, kommer det lett igjen. Opplevde noe liknende i en inaktiv periode. Det vil si, jeg gikk mye, men brukte kroppen lite til annet enn det. Ut i terreng, hoppe, sprette, klatre, jogge, eller i det minste begynne med yoga eller tai chi, eller annen gymgreie som får deg til å belaste annet enn sofamusklene. Overkroppen må beveges. Uansett bør du ta turen til fastlegen din. Noe bedre svar enn dette er det vanskelig å gi, når du ikke sier noe om livsvanene dine ellers. Kanskje det bare er et hjerteinfarkt eller knekt ribbein. Leger er ofte flinkere til å stille diagnose enn forumsfolk. Vil ikke tørre å påstå at jeg er ute av form akkurat, rir aktivt (5-6 dager i uka) og da er det trening. Har aldri opplevd noe lignende før. Har aldri hatt noe problem med å nyse eller hoste før..
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 Det kan være muskler som har fått kjørt seg litt aka strekk. Det gjør rimelig vondt når du puster inn ja.Kan skje alle og enhver.Noen ganger kan en faktisk hoste løs et ribbein. Har selv hosta løs 3 stk.da jeg hadde dobbeltsidig lungebetennelse og bronkitt. Ta en tur til legen (og vær så snill og kutt ut overskrift som inneholder HJELP) max teit
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Svigerinnen min hostet innmari under en virkelig hardnakket forkjølelse som endte med lungebetennelse. Hun hadde sinnsyke smerter i ribbeina, men både hun selv og alle andre var sikre på at hun bare var støl etter all hostingen. Tilslutt gikk hun til legen, ble henvist til sykehuset, og røntgenbildene kunne vise at hun faktisk hadde bristet noen ribbein!! Greit nok at hun ikke er i toppform akkurat, men hun er bare 23 år og ikke noen benskjør gammel dame heller..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå