Gå til innhold

KLEZ-viruset er her!


Gjest Hege

Anbefalte innlegg

Det angriper antivirusprogrammet og ødelegger maskinen.

Jeg har fått to mail til min hotmail. Med brukernes nick som avsender. Mine mailer var begge på 155kb.

Pass på så dere ikke blir lurt.

På mine mailer var emnet på engelsk, men viruset skifter utseende raskt og er vanskelig å oppdage for antivirusprogrammet.

Vær helt sikker før du åpner en mail!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også fått mange av disse fra "nick" på KG. De aller fleste er på norsk. Nå har jeg heldigvis antivirusprogram som "hyler" før jeg får sjansen til å åpne.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjernet MNS adressa fra forumet, det var på den adressa de kom.

Outlook er også utsatt, men jeg føler meg tryggere på det, der har jeg i dørvakt som heter Norton.

Og så slipper jeg å passe på to mailbokser icon_smile.gif

_________________

Hegesmilejente.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-04-29 21:52 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale å bruke et mailprogram som ikke er så kjent, som Eudora eller Indredimail. Og SLÅ AV forhåndsvisningen - det er ofte nok å ha den på for at du får viruset! icon_smile.gif Jeg har også hatt to treff av dette viruset - men slapp unna ved hjelp av min venn Norton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører Incredimail uten forhåndsvisning. Outlook har jeg gitt opp for lengst.

Norton er for tiden den beste venn en med internett-oppkobling kan ha.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med kjempepopulære programmer som for eksempel Outlook er at det lages mange virus som kan ødelegge disse. Bare bruk Outlook - men vær klar over risikoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir snart SPRØ av virus mail!! I løpet av siste uken har jeg fått MINST 20 virus mail. Jeg har også Norton. Takk og lov for Norton!! Jeg fant ut hvem opphavet til de første 15 virus mailene og fikk stoppet dem, da hun formaterte maskinen sin... men den nye som sender meg virus mailer DAGLIG kjenner jeg ikke. Jeg har sendt mail til vedkommende og sagt fra, men ingenting skjer. Jeg blir GAl!!!

Og forhåndsvisning på Outlook har jeg lært på den galne måten at jeg IKKE skal ha!! Badtrans viruset kostet meg DYRT!!

Kan jeg blokkere folk på outlook????

Hjeeeeeeeeeeeeeeelp!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du! Gå til "meldinger" i Outlook, så ser du det icon_smile.gif

Har du den meldingen du vil blokkere framme da, blir den blokkert straks du klikker på "blokkere avsender".

_________________

Hegesmilejente.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-04-30 12:30 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sånne virusmailer nesten hver dag, men norton gir beskjed, og jeg sletter den.

Men...jeg får tilbake fra div. postmastere om at mailen ikke kan leveres pga virus. Men jeg kjenner ikke dem jeg har sendt til, og det er ikke registrert i sendt boksen min. Er det pga jeg bruker msn og icq? Kan det blir sendt gjennom disse på noen måte?? Håper dere skjønte spm mitt...

Koz

Sonora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare lyst til å gjøre oppmerksom på at noen typer virus (Klez og noen andre) forfalsker avsenderadressen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vil bare fortelle følgende:

Jeg bruker Outlook......og har i hele kveld (ca 4,5 timer) sittet og slettet mailer....

ca 320 mailer .......

jada....noen av det "så ut som" at de var fra mine vanlige avsender.....

Drit. .... Nå er de borte....viruset altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest Anonymous

Gå å last ned Incredimail, på incredimail.com

Ikke bare slipper du unna mange virusmail, men det er et stilig mailprogram med masse kule finesser!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-04-30 22:33, Gry (red) wrote:

Har bare lyst til å gjøre oppmerksom på at noen typer virus (Klez og noen andre) forfalsker avsenderadressen.

Har hørt om folk som har fått virus, til seg selv, av seg selv...

Da begynner det å bli spooky da icon_lol.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

hummmm.har d ødelagt noe på maskinen??????Klez er no dritt men den ødelegger som regel ikke no...

det er langt ifra sikkert at antivirus programmer tar klez 100 % kjør en "klezfix" et par ganger installer så antivirus på nytt!! klez kan ligge skjult på maskinen og ikke slå ut før i august..da tar den hele maskinen ned...

-koz raya-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

incredimail er no forbanna dritt for maskinen..men er enig i at det er mangen tøffe finesser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-04-29 21:49, Hege wrote:

Jeg har fjernet MNS adressa fra forumet, det var på den adressa de kom.

Outlook er også utsatt, men jeg føler meg tryggere på det, der har jeg i dørvakt som heter Norton.

Og så slipper jeg å passe på to mailbokser icon_smile.gif

_________________

Hegesmilejente.gif

[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-04-29 21:52 ]

hello! klez ødelegger da ikke maskinen din enda.. det ligger klez fixer på nettet det er det beste og bruke hvis du har fått det..da antivirus programmer IKKE er 100 % pålitelige i klez sammenhengen...selv om det ser sånn ut...men en versjon av klez kan ligge skjult på maskinen din(den er skummel) den tar ut hele maskinen din...men den slår ikke ut før i august en gang!

Så kjør klez fix gjentatte ganger!!

-koz raya-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, dette innlegget er ment som kjeft til de som føler seg skyldige.

Jeg fatter ikke hvorfor folk måååå bruke Outlook eller Outlook Express. Det finnes MANGE gode alternativer til Microsofts produkter.

Selv om OE ikke er noen årsak til virus i seg selv, så hjelper det betraktelig å bytte software.

Outlook Express er gjennomboret med sikkerhetshull. Sikkerhetseksperter verden rundt har funnet MANGE hull i OE, men Microsoft gir blanke i det og slipper patcher som ikke hjelper det grann.

Jeg (personlig) tror Microsoft er kjøpt og betalt av "tredjeparter" som gjerne vil inn på maskinene til folk og snoke.

Bare se på måten OE viser mail på...Jo den viser HTML default! Bare DET i seg selv er et utyske!!! Omtrent alle av de mailprogrammene jeg har vært borti, viser mail som REN TEKST default. Og kom ikke her og tro at OE er det eneste lettanvendelige mailprogrammet du får. Mange programmer er mer oversiktlige, brukervennlige og lar deg ha fler valg, når det gjelder å administrere mailene dine.

Outlook Express begynner å bli temmelig forhatt. Ved universitetene i England har man gått til det skrittet å FORBY BRUK AV OUTLOOK EXPRESS (snart ryker vel Internett Explorer også). Tenk dere det! Det sier jo litt, eller?

Når tid skal enkelte av dere forstå at det ikke hjelper å skrike, "VIRUS, VIRUS" og poste inlegg på KG? Dere må hvirkelig gjøre noe med det selv, for Microsoft gjør det IKKE.

Bytt mailklient!

Få tak i en firewall som dere liker!

Skaff dere (som bruker Windows) antivirusprogramm!

Skaff dere en adware-remover!

Når dere har skaffet disse programmene og bruker dem jevnlig - passe på å oppdatere og slikt, blir dere noenlunde trygge ute på Internett. Eller hvorfor ikke bytte til Linux, så slipper der allt virus-drittet (foreløpig iaf.) og får brukt maskinen til noe fornuftig

Nullet (litt sint)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...