Gjest Tex Skrevet 14. september 2003 #1 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg var i en vielse på lørdag, og bruden hadde chiffongkjole, med skjørt a la Mette Marit. Hun hadde et litt større underskjørt enn prinsessen, og hun var alldeles dritlekker. Men: Da hun skulle sette seg ned igjen på stolen etter ekteskapsinngåelsen, syntes tydelig ringen i underskjørtet hennes. Det var alldeles ulekkert, og sånn vil jeg absolutt ikke se ut. Jeg skal riktignok ha en kjole i tung silke, så det kan hende at min kjole er såpass tung at den vil hindre en eventuell ring å syns. Men er det andre som har erfaringer fra dette? Jeg tror ikke bruden så det selv der hun satt, men hun kommer jo til å se det tydelig på bildene og videoen etterpå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 14. september 2003 #2 Del Skrevet 14. september 2003 Har faktisk aldri sett dette på noen brud. Håper ikke dette blir noe problem, jeg får vel prøvesitte litt i salongen før de syr opp kjolen så jeg slipper dette. Riktignok er ikke kjolen min i chiffon, men i et tyngre stoff - så kanskje vi unngår det uansett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. september 2003 #3 Del Skrevet 14. september 2003 Nei, jeg har aldri sett det før jeg heller.... Ble litt overrasket.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
verene Skrevet 14. september 2003 #4 Del Skrevet 14. september 2003 Nå er jo chiffon er veldig lett materiale, kanskje ikke så rart at ringen syntes? At kjolestoffet sklir vekk, liksom.. Men det er jo helt utrolig at ikke dette var oppdaget tidligere da, sånt BØR jo vedkommende som har tilpasset kjolen ha tenkt på? Veldig trist da, hun kommer nok til å bli fortvilet når hun ser bilder og video i etterkant. Hadde det skjedd meg, hadde ihvertfall jeg blitt eitrendes forbannet om jeg hadde fått kjolen tilpasset i salong, uten at noen hadde påpekt denne mulige problematikken eller på en eller annen måte sørget for at dette IKKE skjedde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. september 2003 #5 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg synes oppriktig synd på jenta, hun strålte ellers der hun satt... Forferdelig trist.... Tror jeg skal prøve alle mulige varianter selv, både sitte på stol og ligge henslengt i en sofa, en skal jo ta seg best mulig ut i alle slags vinkler på den store dagen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 14. september 2003 #6 Del Skrevet 14. september 2003 Nå er vel ike muligheten så stor for at du ligger henslengt på en sofa på dagen da, men dette har jeg heller aldri sett. Håper ikke det skjer med mange da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. september 2003 #7 Del Skrevet 14. september 2003 Nei jeg hart nok ikke tenkt å ligge på en sofa i finstasen, nei.... Men jeg har faktisk sovet i bunaden min, så en skal aldri si aldri..... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 14. september 2003 #8 Del Skrevet 14. september 2003 Oki ja da skal en aldri si aldri nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 14. september 2003 #9 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg har sett spilene på flere bruder, og ville derfor passe på at det ikke syntes på meg. Løsningen ble to underskjørt; med spiler innerst og tyll ytterst. Nå skulle jeg ha litt vidde i min kjole, men det kan jo være for mye for noen, Da blir alternativet underskjørt i ren tyll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 15. september 2003 #10 Del Skrevet 15. september 2003 Det burde egentlig være en smal sak å sy det selv, da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 15. september 2003 #11 Del Skrevet 15. september 2003 Hmmm..her fikk man litt å tenke på. Skal huske å prøvesitte kjolen i salongen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 15. september 2003 #12 Del Skrevet 15. september 2003 Sånn var min også - så jeg brukte vanlig underskjørt under. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 15. september 2003 #13 Del Skrevet 15. september 2003 For at underskjørtet skulle ligge pent under skjørtet laget sydamen "min" underskjørtet dobbelt med både tyll og ring under. (som nevnt før her) Det ble slett ikke for mye vidde og ringen syntes heller ikke. Jeg hadde et litt tungt stoff pluss for i kjoleskjørtet, det hjelper nok også . (Men helt ærlig så tror jeg ikke det er det dere tenker mest på den dagen når dere sitter der oppe og skal vies) :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 15. september 2003 #14 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg har sett spilene på flere bruder, og ville derfor passe på at det ikke syntes på meg. Løsningen ble to underskjørt; med spiler innerst og tyll ytterst. Nå skulle jeg ha litt vidde i min kjole, men det kan jo være for mye for noen, Da blir alternativet underskjørt i ren tyll. Jeg har også sett det på flere bruder men dette var vel et godt tips? Selv er jeg glad jeg slipper det akkurat det problemet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 15. september 2003 #15 Del Skrevet 15. september 2003 (Men helt ærlig så tror jeg ikke det er det dere tenker mest på den dagen når dere sitter der oppe og skal vies) :blunke: Helt ærlig tror jeg at jeg ville ergret meg grønn i årevis, hvis underskjørtet mitt hadde syntes så godt under kjolen min.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 15. september 2003 #16 Del Skrevet 15. september 2003 Litt på siden, men kan det være noe fint med sånn 'spileskjørt' under chiffonkjole?? Ser det ikke helt for meg... Har bare sett sånne underskjørt (med ring) under tunge satengkjoler jeg... Og føler det må bli litt motsetninger - chiffonen er jo så lett og myk - og så skal den holdes ut med en stiv ring? Bare lurte... (Hadde jo chiffon selv, og ikkeno' underskjørt, bortsett fra det tynne 'silke'-aktige som var sydd inn i kjolen... (sånn så den ut: http://photos.yahoo.com/bc/ninanost/lst?.d...Bryllup&.view=t )) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2003 #17 Del Skrevet 15. september 2003 Pip - så nydelig kjole! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 15. september 2003 #18 Del Skrevet 15. september 2003 Gjest - Tusen takk! :oops: :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 16. september 2003 #19 Del Skrevet 16. september 2003 (Men helt ærlig så tror jeg ikke det er det dere tenker mest på den dagen når dere sitter der oppe og skal vies) :blunke: Dette er virkelig noe av det man tenker minst på på selve dagen, men i ettertid kan det jo være litt irriterende da... Men jeg tror faktisk at det er ganske enkelt å få til at underskjørtet synes jeg, spesielt om man ikke har underskjørt helt tilpasset høyden sin. Viktig at underskjørtet ikke blir for lavt heller. Vær litt obs på dette på prøvetimen eller når kjolen tilpasses. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Marit Skrevet 16. september 2003 #20 Del Skrevet 16. september 2003 Under kjolen min hadde jeg ikke spiler i det hele tatt, men så hadde jeg proffe syersker hele tiden, da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå