Gjest typish Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Noen som har neon gode tips når jeg må vente til i morgen med å dra til legen å få medisin? hadde det for to - tre uker siden , men nå har det kommet tilbake så det eneste jeg får gjort er å drikker masse juice, ta paracet og ta tranebærkapsler! andre tips?? er helt jævliggrusomt ille! hehe, må liksom tisse hele tiden uten at det kommer no!
skruf Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Uff, du har min fulle medlidenhet!! Uvi er helt for jævlig... Ikke så mye å gjøre med det forsåvidt; drikke mye og surt sånn at du får skylt gjennom, hiv innpå med c-vitaminer, legg ei varmeflaske over underlivet for å lette trykket litt. Når jeg har hatt det på det verste før medisinen har kicket inn så synes jeg det kan hjelpe med å sitte med baken over ei bøtte med dampende varmt vann, ta en dusj og hold strålen over blæra.. Men ser du skrev at det ikke er lenge siden du hadde blærekatarr....hvor lang kur tok du? Siden du har fått det på nytt igjen så kan det nesten virke som om du ikke har hatt lang nok kur og bakteriene har blusset opp igjen. Vet at mange leger forordner 3 dagers resept med selexid, dette er ofte ikke en sterk og lang nok kur! Sist jeg hadde dette svineriet måtte jeg ha 10 dager med selexid. Hvis dette er noe du er plaget med, så kan du be legen din om å skrive resept sånn at du alltid har en pakke antibiotika liggende hjemme. Jeg har ordnet det sånn selv, og har hatt nytte av det flere ganger. Er jo typisk at det kommer på en søndag eller feriedag... Har alltid med meg selexid til utlandet og jeg! God bedring!!!
Gjest typish Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Uff, du har min fulle medlidenhet!! Uvi er helt for jævlig... Ikke så mye å gjøre med det forsåvidt; drikke mye og surt sånn at du får skylt gjennom, hiv innpå med c-vitaminer, legg ei varmeflaske over underlivet for å lette trykket litt. Når jeg har hatt det på det verste før medisinen har kicket inn så synes jeg det kan hjelpe med å sitte med baken over ei bøtte med dampende varmt vann, ta en dusj og hold strålen over blæra.. Men ser du skrev at det ikke er lenge siden du hadde blærekatarr....hvor lang kur tok du? Siden du har fått det på nytt igjen så kan det nesten virke som om du ikke har hatt lang nok kur og bakteriene har blusset opp igjen. Vet at mange leger forordner 3 dagers resept med selexid, dette er ofte ikke en sterk og lang nok kur! Sist jeg hadde dette svineriet måtte jeg ha 10 dager med selexid. Hvis dette er noe du er plaget med, så kan du be legen din om å skrive resept sånn at du alltid har en pakke antibiotika liggende hjemme. Jeg har ordnet det sånn selv, og har hatt nytte av det flere ganger. Er jo typisk at det kommer på en søndag eller feriedag... Har alltid med meg selexid til utlandet og jeg! God bedring!!! Jeg fikk en 5dagerskur med noe som heter penomax, men det var kanskje ikke nok! skal tilbake i morgen og da er det mulig jeg får en lenger kur, kanskje nye medisiner, håper på å bli kvitt det for en litt lenger periode denne gangen. Takk for gode råd:)
skruf Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Tror jeg ville bedd om en annen type medisin, f.eks selexid ( et sulfapreperat som er veldig vanlig ved behandling av UVI), og en lengre kur. En annen ting jeg bruker for å forebygge UVI er å ta tranebærkapsler hver dag, likedan vit C. Og masse vann! Også regner jeg med du kjenner til de vanlige rådene som å ikke fryse på beina, eller sitte på kalde plasser. Jeg f.eks bruker ullboxer fra Devold om vinteren hvis jeg går i skjørt eller kjoler. Likedan tisse etter samleie, ikke gå å "holde" seg lenge når en er tissetrengt, ikke gå med kald og våt bikinitruse om sommeren osv.. God bedring!
Gjest typish Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 tusen takk, får håpe det bedrer seg nå! begynte med tranebærkapsler i dag så skal ta det fremover:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå