Gå til innhold

Å gå inn brudesko...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det egentlig å gå inn brudesko i skinn?

Har noen gode tips til å gjøre prosessen enklest mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få kjøpt en spray/skum på skobutikken. Spray oppi og gå i dem rett etterpå. Da former de seg lettere.

Jeg har gjort det på sko som jeg har fått knagsår av og det hjelper.

Skrevet

Regner med at brudesko gås inn på samme måten som andre sko? Våte, godt oppvridde sokker bruker å funke bra

Skrevet

Tex, du var vel en av de som fulgte med i dramaet som oppstod uka før vi skulle gifte oss - om sko fra USA som "ikke" kom...

Jeg hadde typ 1 dag å gå inn skoene på, for dagen før kunne jeg ikke bruke dem, da ville faren for gnagsår bare bli enda større.

Jeg brukte et par hvite, tynne sokker. De ble bløtet og så vridd godt opp - før jeg sleit med å dra de på beina. Kaldt! Så få disse klissete greine ned i skoa og først sitte litt rolig før jeg forsiktig gikk litt rundt. En time hadde jeg de vel på meg. De så stygge ut, fordi (oisann, jeg hadde stoffsko) vannet trakk ut i stoffet. Men det var 100% borte dagen derpå.

Det som er viktig, er ikke bare å gå med skoene mens de er bløte, men også mens de tørker. Ellers har de lett for å tørke inn igjen til gammel fasong. Etter en times "våtbruk", fant jeg et par tynne, tørre sokker og gikk en times tid med de også. De absorberte fuktigheten i skoene, slik at de tørket en del - og formet seg etter mine føtter samtidig.

Jeg gikk med skoene hele Dagen og hadde ikke vondt! Var litt sliten fordi det var høye heler og mye gåing/ståing, men ingen gnagsår i alle fall. Og jeg får stort sett gnagsår av alt...

Skrevet

He he husker godt sko-dramaet ditt, ja....

Godt at man kan le litt av det i ettertid.

Ser ut som om våte sokker ( ! ) er det beste (gratis) tipset her, så jeg får prøve i morgen og se.... Akkurat nå er gubben hjemme....

Jeg mangler faktisk nå bare undertøy og underskjørt til brudeutstyret mitt, før absolutt alle detaljer er i boks!!

Jippi!!!

Skrevet

Jeg har fått tak i noen lekre drit billige sko, men som er steinharde. Hvis noen har hatt på seg vernesko, så er det omtrent det samme. Kjerringa i butikken sa at de kom til å bli helt fine til den stooooore dagen, men da måtte jeg starte nå å gå de inn. Jeg ble anbefalt å sitte med skoa i et bad av skoolje 2-3 ganger i uka de første 2 mnd :roll: Etter det kunne begynne gå de forsiktig inn 8)

Gjest Hølendingen
Skrevet
Jeg har fått tak i noen lekre drit billige sko' date=' men som er steinharde. Hvis noen har hatt på seg vernesko, så er det omtrent det samme. Kjerringa i butikken sa at de kom til å bli helt fine til den stooooore dagen, men da måtte jeg starte nå å gå de inn. Jeg ble anbefalt å sitte med skoa i et bad av skoolje 2-3 ganger i uka de første 2 mnd :roll: Etter det kunne begynne gå de forsiktig inn 8)[/quote'] :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:
Gjest JULIBRUD-04
Skrevet

Hei:)

Vil bare stikke innom og si hei:)

Misforstå meg rett: men jeg gruer meg til Tex er gift! :D

Jeg har fått sååå mye inspirasjon av deg!

Jeg er innom hverdag og ser på sidene dine om du har skrevet inn noe nytt!Så derfor "gruer" jeg meg til du er gift,for da er du vel ikke på de sidene mer?...

Jeg ønsker deg lykke til med planleggingen!Jeg følger med deg! :)

God Klem fra Julibrud-04!

Heidi og Kosebamsen sin gifter seg 3.Juli. :hjerte:

Skrevet

Nå måtte jeg le, den der skal jeg printe ut og henge på veggen! :ler:

Den var utrolig søt, og veldig hyggelig etter all gjestehetsen som har vært her inne.

Tusen takk!! :kysse:

Tviler vel ellers på at jeg klarer å holde meg borte herfra etter eget bryllup..... :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...