Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 Den skal holde i 48 timer og gjøre at man holder seg tørr. Men svettelukt er større problem hos meg. Funker denne? http://s.ecrater.com/stores/87779/4a0d1a75ac889_87779n.jpg Har prøvd Yerka fra liten flaske, som smøres på med liten bomullsdott. Det fungerte ikke på meg. Er den bedre den svære "steinen" som skal bløtes på og påføres som vanlig deo? Har også prøvd aluminiumsklorid uten bra resultat. Man bør skrubbe vekk gammel deodorantrester osv har jeg hørt. Prøvde det også, men nei....
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 jeg bruker den fra cosmopharma. den er enormt bra for meg som har høy forbrenning og svetter av omtrent ingenting! men denne du viser har jeg ikke hørt om en gang så jeg vet ikke om den fungerer eller ikke
Lykkelitenen Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 de nye til garnier eg jeg selv veldig fornøyd med. Bruker den som heter dry, denne holder meg nesten helt tørr og gir null lukt, noe som hos meg har vært den store bekymringen. Ellers har jeg også hørt mye bra om Vichy ang. lukt.... Anbefaler deg i allefall å prøve garnier sin
stjernekyss Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Jeg bruker denne fra Garnier og er overraskende fornøyd. Jeg har brukt Helena Rubenstein i alle år, men tenkte å prøve noe billigere, og jeg angrer ikke. Nå svetter jeg riktignok veldig lite, men likevel.
Gjest svetthild Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Jeg hadde ikke noe nytte av den Garnier-deoen du nevner. Bortkastede penger for mitt vedkommende som sliter med det samme som deg. På meg ble svettelukten økt (!) Du spør om du skal skrubbe huden men dette er ikke så bra. Da irriterer du huden og kan ødelegge den naturlige hudfloraen slik at svettelukten din blir strammere. Vask deg i stedenfor i lunkent vann i dusjen med vaskeklut og Asan, Dr. Greves intimvask eller lactacyd. Skylle godt med vann. Du kan også prøve å kjøpe en intim-vaskekrem på apoteket som du bruker i stedet for såpe. Den fungerer godt men er kanskje litt dyr. Prøv en medisinsk antiperspirant fra Aco. Den heter "Aco spesial care- ekstra effektiv antiperspirant", og er i en eske med rød skrift. Den skal tas på om kvelden når du legger deg. Ikke vask den av med såpe om morgenen. Du kan også prøve et merke som heter Stop-24. Noen liker en svettereduserende antiperspirant fra Vichy som får maks effekt etter noen dager.Den er også på apoteket og er snillere mot huden enn aluminiumsklorid. Yerka fugerer dårlig pga bomullsdottpåføringen. Den blir ofte helt utilstrekkelig. Hvis ingenting hjelper deg så kan du vurdere botox-injeksjoner. Det er kostbart, men virker i flere mnd. Det får man utført på privat klinikk, men jeg vil tro du kan høre med legen din om det er mulig å få det dekket og utført i det offentlige helsevesenet dersom problemet ditt er helt uhånterlig. Deo-steinen du snakker om virker ikke på alle. Noen kjenner mer lukt og fukt med den. Hvis du bruker den er det viktig at du har vasket deg i dusjen før du smører den på i rikelige mengder. Stryk på mye mer enn du tror er nødvendig. Noen sier eddik-rens kan hjelpe mot svettelukt. Da vasker man huden i dusjen, renser med eddik på sminkepad og skyller med vann. Håper noen av disse råden kan hjelpe deg. For meg er Aco-antiperspiranten det beste alternativet. Jeg tar den på på nydusjet hud annenhver kveld, skyller den av med vann i dusjen på morgenen og bruker litt vanlig Aco-deo utenpå hver dag i tillegg. Da går det greit for mitt vedkommende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå