Gjest AnonymBruker Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 (har postet dette på et annet forum, tenkte jeg kunne høre med dere her også ) Jeg blir altså 18 om noen dager, og da planlegger jeg en bursdagsfeiring uten alkohol. Kvelden skal begynne med å dra ut å spise. Jeg er ikke sikker på hvem som skal være med, men det er mulig at bare jeg og ei venninne drar ut. Er ikke et spesielt fest-menneske, og har lyst å dele litt av kvelden bare sammen med henne, derfor tenkte jeg at vi kunne dra ut å spise bare vi to. Senere på kvelden skal jeg låne et lite koselig hus hos ei venninne, og ha en liten feiring der. Antar det blir å være fra 10-20 gjester. Så jeg trenger litt tips. Jeg går jo på vgs, og er borteboer - så jeg har ikke all verdens med penger å rutte med. Så det hadde vært fint om det ikke ble altfor dyrt. Mat? Underholdning? Har faktisk lyst å ha et lite innslag av litt sånn morsomme bursdagsleker eller annen underholdning, slik at alle er litt aktiv, og ler og har det gøy sammen. Man trenger vel ikke være 10 år for å ha bursdagsleker? Må jo utnytte min siste sjanse til å være litt barnslig, haha Tips til bursdagsfeiringen?
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 8. april 2010 #2 Skrevet 8. april 2010 Har ingen gode ideer, bare dytter opp tråden din litt.
Gjest navnelapp Skrevet 8. april 2010 #3 Skrevet 8. april 2010 Når det gjeld mat så kan du sjå på oppskriftene her, enkel fingermat: http://altgodt.wordpress.com/2009/05/20/festbord-i-mai-2/ Leikar er alltid suksess, mimeleikar der ein blir delt inn i lag på fire og får oppgåver hos h*n som leiar leiken til dømes, eller enkle ting som stolleiken med musikk og quizar.
toyses Skrevet 8. april 2010 #4 Skrevet 8. april 2010 (endret) Hva med tapas? Få alle gjestene til å ta med en liten rett hver, synes du det er kjedelig kan du si at du ikke ønsker gave men at du ønsker at alle tar med seg en tapasrett isteden. Tapas kan være alt mulig av småretter. Så lager du selv en rett og stiller med brus, vann, saft eller hva du nå enn måtte ønske av drikke. Eksempler kan være: pizzasnurrer, nacho og dip, små grillspyd med f.eks. løk, pølse, paprika og tomat, tortillalefser med et spennende fyll f.eks. smør på creme fraice ha på hakket rødløk og salami, grillede pølsebiter med potetsalat, spekemat, minipaier, bakte potetbåter, marinerte kjøttboller. Ellers kan du bake pizza til mat da, det behøver ikke bli så dyrt. Til leker: hva med å spille brettspill? Alias, Fantasi, Kortskalle, A til Å er alle morsomme selskapsspill. Ellers kan du jo lage en quiz, hvor det beste laget får en liten premie? Premien trenger ikke være mer enn f.eks. en sjokoladeplate. Spill leken "hvis du hadde.. da hadde jeg", Den går ut på at; Lag 2 lapper til hver av gjestene, inkludert deg selv. På den ene siden av lappen skriver dere; "Hvis *navn* hadde ...." På den andre siden av lappen skriver dere; "Da hadde jeg ...." Eksempel: "Hvis Pia syklet Trondheim - Oslo". "Da hadde jeg klipt meg snau". Alle skriver to slike lapper hver. Samle alle lappene i en bolle. Så trekker to av dere en tilfeldig lapp fra bollen. Den ene leser "Hvis *navn* hadde" mens den andre etterpå leser "Da hadde jeg". Dette kan bli veldig morsomt til slutt. "Hvis Kari hadde kysset julenissen" - "Da hadde jeg klipt meg snau". "Hvis Pia hadde syklet Trondheim - Oslo" - "Da hadde jeg gjemt meg under dyna" Dette er en veldig morsom lek i fylla og det blir mye på kanten, men den er morsom edru pgså.. Håper du skjønte forklaringen min Endret 8. april 2010 av toyses
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå