Missi89 Skrevet 1. juni 2012 #941 Skrevet 1. juni 2012 16 dager igjen og nå kjenner jeg stresset. Så mye jeg må få gjort!
MonThe Skrevet 2. juni 2012 #942 Skrevet 2. juni 2012 (endret) Måtte plukke fram huskeliste mi igjen, nå er det bare 5 uker igjen, og jeg begynner så smått å kjenne på nervene. Dette er i orden: Til bruden: Kjole, sko, tiara, underskjørt, ørepynt/smykke, slør Til brudgdom: Hele antrekket ( - skjorte, må bestilles) Vielsessted/sted for selskap (på restaurant så de stiller med borddekking/sevitører/drinker/etc) Booket DJ Transport til/fra kirken Bryllupssuite Bryllupskake Fotograf Bryllupsreise Overnatting til gjestene Frisør brud + dato for prøvetime (husk å ta med bilde av kjolen/fine frisyrer + sløret&tiaraen) Avtalt møte med presten Blomsterdame Gaveliste Ringene er levert inn til pussing og gravering Meny + dato for prøvesmaking Toastmaster + info til gjestene om toastmaster Alle papirer er sendt inn "Gaveansvarlig" Barnevakt til sønnen Morgengave til mannen Gjestebok Må gjøres/kjøpes/fikses: Brud: Veske, strømper Brudgom: Sko, bestille skjorte Sønnens antrekk -- usikker på om vi skal bruke bunad, eller om vi skal låne dress.. Har begynt på bordkortene -- er ferdig med ti av noenogfemti Musikk i vielsen (inngangs-utgangsmars, evt. solosang) Lage kirkeprogram/meny Bordplassering Bordkart Prøve ut forskjellig med bordpynt/blomsteroppsats Gå inn brudeskoene Visum til bryllupsreisa Spilleliste til DJen Planlegge detaljer med fotograf/prest/selskapsstedet Øvrige kaker til selskapet Tale til mannen (evt bildefremvisning) Hvem holder velkomstale? Hvem takker for maten? Høre med kompis om musikk i kirka Lage konkret kjøreplan med tidspunkter etc. Ordne noe til barna i bryllupet -- tegnesaker etc. Ringpute? Paraply i tilfelle regn? Noen som vil komme med innspill til meg? Er redd for at vi glemmer noe ...Gleder meg noe innmari til dagen er her Endret 5. juni 2012 av MonThe
Samulita Skrevet 3. juni 2012 #945 Skrevet 3. juni 2012 MonThe, den lista di var lang! Det er når jeg ser slike lister at jeg blir glad for at vi valgte bort til tradisjonelt bryllup i Norge. Jeg er definitivt IKKE laget for bryllupsplanlegging! Blir så imponert over dere som har stålkontroll på hundreførti småting Jeg begynner å få litt hetta pga gjestene... Eller det er jo bare mine egne tanker som spinner ut av kontroll, ingen av gjestene har gitt meg grunn til å tro at de er misfornøyde. Men det er noe med å invitere folk til utlandet som gjør akkurat den trivselsbiten hakket mer krevende. På den annen side er det snakk om voksne mennesker som er vant til å reise, så jeg tror det skal gå bra 2 uker til avreise!!
Ramona24 Skrevet 4. juni 2012 #946 Skrevet 4. juni 2012 woho 12 dager igjen! Hadde utdrikkingslag i helgen, og jeg er på mandag fortsatt satt ut. Tlbringte noen timer på tusenfryd, derretter hjem til barndomshjemmet og grillet, og plutseligkl 23 dukker det opp en sinnsykt heit stipper! Gjett om vi 11 jentene gikk bananas! 1
Samulita Skrevet 5. juni 2012 #947 Skrevet 5. juni 2012 Da er kjolen min fiks ferdig til bruk... Nå mangler jeg bare puppetape og gnagsårplaster, så er vi good to go! 1
Gjest Tekola Skrevet 5. juni 2012 #948 Skrevet 5. juni 2012 Tips til dere som er nervøse for gnagsår forresten: Dobbel strømpebukse! Da gnager de på hverandre!
Samulita Skrevet 5. juni 2012 #949 Skrevet 5. juni 2012 Tips til dere som er nervøse for gnagsår forresten: Dobbel strømpebukse! Da gnager de på hverandre! Men jeg kan ikke bruke strømpebukse i 25+... Da dævver jeg!
Gjest Tekola Skrevet 5. juni 2012 #950 Skrevet 5. juni 2012 Men jeg kan ikke bruke strømpebukse i 25+... Da dævver jeg! Det er dog et poeng... Doble steps, da? Om man skal ha strømper i det hele tatt, da.
Ceci-Angel Skrevet 5. juni 2012 #951 Skrevet 5. juni 2012 Men jeg kan ikke bruke strømpebukse i 25+... Da dævver jeg! Blir heller ingen strømpebukser her. men plaster var et utrolig godt tips:-)
Ceci-Angel Skrevet 5. juni 2012 #952 Skrevet 5. juni 2012 En uke til avreise, og begynner å bli en smule stresset i forhold til all denne streikingen , mareritt om natten etc... Helt pyton, så nå har vi tittet litt på plan B. Det er også nå snakk om avinor og bakke personell . Forresten noen som vet om de tar i fra meg tiaraen om jeg har denne i hånd baggasje? tørr nemmelig ikke å sende kjole, sko etc som bagasje?
Samulita Skrevet 5. juni 2012 #953 Skrevet 5. juni 2012 En uke til avreise, og begynner å bli en smule stresset i forhold til all denne streikingen , mareritt om natten etc... Helt pyton, så nå har vi tittet litt på plan B. Det er også nå snakk om avinor og bakke personell . Forresten noen som vet om de tar i fra meg tiaraen om jeg har denne i hånd baggasje? tørr nemmelig ikke å sende kjole, sko etc som bagasje? OMG, jeg veeeeet! Begynner å få skikkelig hetta selv! Hva er deres plan B?? Vi har ingen... Angående tiara tviler jeg sterkt på at de tar den fra deg. Har i hvert fall aldri opplevd å bli fratatt smykker, og det er jo nettopp det en tiara er.
Portvinpiken Skrevet 5. juni 2012 #955 Skrevet 5. juni 2012 OMG, jeg veeeeet! Begynner å få skikkelig hetta selv! Hva er deres plan B?? Vi har ingen... Angående tiara tviler jeg sterkt på at de tar den fra deg. Har i hvert fall aldri opplevd å bli fratatt smykker, og det er jo nettopp det en tiara er. Jeg vet ikke hvor dere skal, men jeg ble engang fratatt en tregrifaff..
MonThe Skrevet 5. juni 2012 #956 Skrevet 5. juni 2012 (endret) Skjønner godt dere som blir stressa mtp streik/flyavganger/etc -- akkurat som man ikke har nok å tenke på Håper streiken er avblåst og alt i orden, slik at deres bryllup/gjester ikke blir berørt! Nå har akkurat forloveren min vært her, og vi har prøvd kjole med full pakke, altså underskjørt/kjole/sko/tiara/ørepynt og slør Følte meg så utrolig fiiiin, og kan nesten ikke vente med å ha den på meg igjen. Glad jeg kjøpte sløret, følte dette virkelig var prikken over i`en Meen, et eneste lite bekymringssnev da, har nemlig tatt av en del kilo de siste månedene, og tenkt at dette ikke er noe problem ift kjolen, da det er snøring i ryggen på den. Men så nå i kveld at snøringen blir ganske liten nederst i ryggen. Nesten så jeg tenker at den er litt for snever.. Men vil jo ikke legge på meg igjen heller! (første, og sikkert eneste gangen jeg kommer til å ha denne problemstillinga ) ...lurer og litt på om jeg skal drikkes ut i helga, kjæresten var nemlig veeldig ivrig på at jeg ikke skulle dra på sommerfest med jobben på fredag. Og når jeg summerer oppi hodet mitt så er det egentlig bare nå i helga at det passer med utdrikingslag ift mannen jobb/lag. Men kan jo hende mannen har trikset det til ift jobb ei anna helg og da.. Men tenker jeg legger meg "klar" på fredag Edit. Har funnet ut at snøringen er bra den Endret 5. juni 2012 av MonThe
Samulita Skrevet 6. juni 2012 #957 Skrevet 6. juni 2012 Skjønner godt dere som blir stressa mtp streik/flyavganger/etc -- akkurat som man ikke har nok å tenke på Håper streiken er avblåst og alt i orden, slik at deres bryllup/gjester ikke blir berørt! Nå har akkurat forloveren min vært her, og vi har prøvd kjole med full pakke, altså underskjørt/kjole/sko/tiara/ørepynt og slør Følte meg så utrolig fiiiin, og kan nesten ikke vente med å ha den på meg igjen. Glad jeg kjøpte sløret, følte dette virkelig var prikken over i`en Meen, et eneste lite bekymringssnev da, har nemlig tatt av en del kilo de siste månedene, og tenkt at dette ikke er noe problem ift kjolen, da det er snøring i ryggen på den. Men så nå i kveld at snøringen blir ganske liten nederst i ryggen. Nesten så jeg tenker at den er litt for snever.. Men vil jo ikke legge på meg igjen heller! (første, og sikkert eneste gangen jeg kommer til å ha denne problemstillinga ) ...lurer og litt på om jeg skal drikkes ut i helga, kjæresten var nemlig veeldig ivrig på at jeg ikke skulle dra på sommerfest med jobben på fredag. Og når jeg summerer oppi hodet mitt så er det egentlig bare nå i helga at det passer med utdrikingslag ift mannen jobb/lag. Men kan jo hende mannen har trikset det til ift jobb ei anna helg og da.. Men tenker jeg legger meg "klar" på fredag Edit. Har funnet ut at snøringen er bra den Så bra at kjolen sitter som den skal Jeg har også gått ned en del siden kjolen kom i hus, men heldigvis rakk jeg å sy den inn i tide! Kjempegøy med utdrikningslag! Mitt var allerede for 1 mnd siden og det var helt fantastisk morsomt
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #959 Skrevet 6. juni 2012 Hei jenter! Nå er det 9 uker til bryllupet og jeg aner ikke hva som må gjøres! Disse tingene er i boks: - Vigsler fra Humanetisk forbund - Festlokale - vielsesplass (ute) - Fotograf - Brudekjole - Meny HJELP MEG!
Amens Skrevet 6. juni 2012 #960 Skrevet 6. juni 2012 Har du fått attesten? Om ikke så må du få det i orden. Har du tenkt noe på dekor? Ringer? Har dere fått sendt invitasjoner?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå