Gjest navnelapp Skrevet 23. januar 2012 #661 Skrevet 23. januar 2012 Eg vart også fridd til på julaftan! :D Her er ringen. Vi har vore supereffektive, syns eg, funne og reservert ein flott bondegård her i byen der festen kan vere med plass til 120, bestilt kokkar og serveringsdamer, bestilt vielse hos Humanetisk forbund, eg har kjøpt kjole og levert den til sydame og no leitar eg etter sko. Kjæresten min har fortalt han som han vil ha som forlovar at han er utpeikt, eg ventar mi bestevenninne på besøk i kveld, då skal eg fortelje henne det, sjølv om ho sikkert har ein soleklar mistanke om kva eg skal snakke med henne om. Kjolen er ein tradisjonell bløtkakekjole, men sydama skal klippe den kort! :-o Eg har to "features", bryst og bein. Då får eg vise dei fram. Så eg leiter etter høge femtitalssko, veit ikkje heilt korleis det skal gå til. Jau, og så har eg fått ei venninne til å ta på seg ansvaret for å "style" lokala vi skal vere i. Det er ein låve som er gjort om til festlokale, så det er frie tøylar med lys, blomar og anna stash. Ho er utruleg flink til å style, så eg gler meg veldig til å diskutere korleis det skal sjå ut i detalj med henne.
kathrine_81 Skrevet 23. januar 2012 #662 Skrevet 23. januar 2012 Hei. Joiner denna tråden her jeg:-). Vi gifter oss i Hamardomen 21.07.2012. Vi skal ha Canon in d vi også:-)Også har vi lyst til å ha Beautiful day med u2 når vi går ut.... Nå har vi snart fotograf i boks også, må velge mellom 2 stk. Da står musikken igjen. ++++ masse små ting og tang...men det er morro da:-) 1
Hecatees Skrevet 23. januar 2012 #663 Skrevet 23. januar 2012 Til dere som skal ha "Pachelbels Canon in D" som inngangsmasj i kirken. Har utrolig lyst til å ha denne jeg også, men de versonene jeg har hørt på youtube så er det jo litt flere instrumenter enn bare kirkeorgel. Har dere leid noen til å spille i tillegg til kirkeorganist? HAr utrolig lyst til å ha den selv, men synes den blir litt tam med kun orgel.
Gjest navnelapp Skrevet 23. januar 2012 #664 Skrevet 23. januar 2012 For meg er kanon av Pachebel aller mest ventemusikk. Eg har vore i bryllup der organisten har spelt pachebel medan folk går inn og finn plassane sine, og så, når bruda eller brudeparet kjem, så kjem det ein bruremarsj, Purpose av Nordraak, "Treulich geführt" frå Lohengrin eller Mendelsohn. Ein organist har ikkje noko problem med å spele Pachebel utan fleire instrument, han har eit stort klaviatur å spele på med mange stemmer.
bobbi Skrevet 23. januar 2012 #665 Skrevet 23. januar 2012 Vi skal ha Canon in D spilt på piano, ikke på orgel. Da blir den litt enklere, og jeg synes melodien kommer mer tydelig fram, og derfor passer fint som inngangs musikk.....ihvertfall i vårt bryllup
Gjest Tekola Skrevet 23. januar 2012 #666 Skrevet 23. januar 2012 Da er også jeg drukket ut! Herlig helg! Verdens beste forlover Har også bestilt prøvetime hos frisør og en siste runde i brudesalongen. Tjohei! Og snart er det bare en måned igjen! Er det bare presten som må godkjenne sanger, eller organisten også? Sånn, de sangene organisten ikke selv skal spille på, altså. Og hvordan gjøres det? Så lenge man har vanlige salmer, så trengs det vel ikke å gjøres noe annet enn å gi beskjed? Føler vi er så sykt seine med ting i forhold til alle andre!
Gjest Doh Skrevet 28. januar 2012 #667 Skrevet 28. januar 2012 Da er også jeg drukket ut! Herlig helg! Verdens beste forlover Har også bestilt prøvetime hos frisør og en siste runde i brudesalongen. Tjohei! Og snart er det bare en måned igjen! Er det bare presten som må godkjenne sanger, eller organisten også? Sånn, de sangene organisten ikke selv skal spille på, altså. Og hvordan gjøres det? Så lenge man har vanlige salmer, så trengs det vel ikke å gjøres noe annet enn å gi beskjed? Føler vi er så sykt seine med ting i forhold til alle andre! Så lenge organisten ikke skal spille på de trenger dere ikke si fra til han Hvor mye har dere igjen nå? I dag er den store bli-ferdig-med-alt-dagen. 50 servietter er strøket og brettet, og nå står kirkeprogrammene for tur. I morgen skal jeg ha prøvetime med sminkøren(ei venninne) og til uka skal 17 duker strykes. Og så må vi lage mat til gjestene etter kirken. I går var vi i møte med fotografen. Jeg kjenner at jeg kommer til å trenge de to ukene på Maldivene 1
Gjest Tekola Skrevet 28. januar 2012 #668 Skrevet 28. januar 2012 Jeg tror vi bare har igjen detaljer, egentlig. Fem uker i dag! Hurra! Men jeg har stadig små-panikk for å ha glemt noe
Gjest Doh Skrevet 28. januar 2012 #669 Skrevet 28. januar 2012 Jeg tror vi bare har igjen detaljer, egentlig. Fem uker i dag! Hurra! Men jeg har stadig små-panikk for å ha glemt noe Kjenner igjen følelsen....... I dag er det en uke igjen for oss. Utrolig rart å tenke på at om en uke er jeg kona til noen
bobbi Skrevet 28. januar 2012 #670 Skrevet 28. januar 2012 I dag er den store bli-ferdig-med-alt-dagen. 50 servietter er strøket og brettet, og nå står kirkeprogrammene for tur. I morgen skal jeg ha prøvetime med sminkøren(ei venninne) og til uka skal 17 duker strykes. Og så må vi lage mat til gjestene etter kirken. I går var vi i møte med fotografen. Jeg kjenner at jeg kommer til å trenge de to ukene på Maldivene Maldivene kan jo ikke bli annet enn helt fantastisk Drar dere lenge etter bryllupet, eller er det rett avgårde?
Gjest Doh Skrevet 28. januar 2012 #671 Skrevet 28. januar 2012 Maldivene kan jo ikke bli annet enn helt fantastisk Drar dere lenge etter bryllupet, eller er det rett avgårde? Drar en uke etterpå. Har vinterferie fra skolen i uke 8 så da var det best å reise sånn at vi er borte da Deilig å få alt på plass før vi reiser også... Kirkeprogrammene ble forresten kjempefine Har gjort alt selv bortsett fra å designe monogrammet på forsiden. Tenkte å legge ut bilde, men veit ikke åssen jeg gjør det på iPaden.... Samboeren har forresten vært flink til å hjelpe til i dag, mens katten prøvde å leke med alle båndene vi bruker til å sette sammen programmene med 1
bobbi Skrevet 28. januar 2012 #672 Skrevet 28. januar 2012 Til dere som skal ha "Pachelbels Canon in D" som inngangsmasj i kirken. Har utrolig lyst til å ha denne jeg også, men de versonene jeg har hørt på youtube så er det jo litt flere instrumenter enn bare kirkeorgel. Har dere leid noen til å spille i tillegg til kirkeorganist? HAr utrolig lyst til å ha den selv, men synes den blir litt tam med kun orgel. Hvis det går an å spille av musikk over anlegg, og dere ikke synes det er teit eller mindre høytidelig, så synes ihvertfall jeg at dette er en nydelig versjon Eventuelt kan man jo ha en person på piano og en på fiolin
MonThe Skrevet 30. januar 2012 #673 Skrevet 30. januar 2012 Drar en uke etterpå. Har vinterferie fra skolen i uke 8 så da var det best å reise sånn at vi er borte da Deilig å få alt på plass før vi reiser også... Kirkeprogrammene ble forresten kjempefine Har gjort alt selv bortsett fra å designe monogrammet på forsiden. Tenkte å legge ut bilde, men veit ikke åssen jeg gjør det på iPaden.... Samboeren har forresten vært flink til å hjelpe til i dag, mens katten prøvde å leke med alle båndene vi bruker til å sette sammen programmene med 5 dager igjen til bryllupet ditt Doh ..kjenner det velter seg i magen når jeg tenker på at det skal stå 5 dager igjen på min ticker! Ser for meg at jeg kommer til å være riiimelig stressa ------- Her er jeg straks ferdig med invitasjonene Skulle egentlig bestille fra Optimalprint, men fikk overtalt mannen til å lage de selv (lovte ham at jeg ikke skulle bli lei, og klage ) og de ble sååå fiine Nå venter vi bare på at toastmasteren skal gi sitt endelige "ja", så vi får skrevet ferdig infobrevet som skal sendes sammen med invitasjonene, så sender vi de ut! Gleder meg!!!
Gjest Doh Skrevet 30. januar 2012 #674 Skrevet 30. januar 2012 5 dager igjen til bryllupet ditt Doh ..kjenner det velter seg i magen når jeg tenker på at det skal stå 5 dager igjen på min ticker! Ser for meg at jeg kommer til å være riiimelig stressa ------- Her er jeg straks ferdig med invitasjonene Skulle egentlig bestille fra Optimalprint, men fikk overtalt mannen til å lage de selv (lovte ham at jeg ikke skulle bli lei, og klage ) og de ble sååå fiine Nå venter vi bare på at toastmasteren skal gi sitt endelige "ja", så vi får skrevet ferdig infobrevet som skal sendes sammen med invitasjonene, så sender vi de ut! Gleder meg!!! Ja, herregud. Det er denne uka liksom Så koselig at du har laget invitasjonene selv. Vi bestilte invitasjonene fra Optimalprint(bestilte menykort med bordvettregler og bordkort samtidig), men kirkeprogrammene lagde jeg selv. Samboeren min hjalp meg litt med å brette og lime på no pynt da. Ble forresten ferdig i dag Eneste som er igjen er å ordne koldtbord til gjestene mellom kirken og middagen, og blomster som mamma skal hjelpe meg med på fredag. Nå har vi et berg med alkohol og andre ting som skal tas med til lokalet i stua. Tror det skal bli nok
fridr Skrevet 30. januar 2012 #675 Skrevet 30. januar 2012 MonThe, kan jeg få se hvordan invitasjonene ser ut? Trenger inspirasjon! :gjeiper: Vi sitter også og funderer på hva i all verden vi skal skrive. Synes invitasjoner er så kjedelige
NewYorkNewYork Skrevet 30. januar 2012 #676 Skrevet 30. januar 2012 Det med invitasjoner er vanskelig! Her er det vi har valgt (med fiktive navn og sted) Because you have shared in our lives by your friendship and love, we Karrie Ester Bryant and Matthew Edward Mergesen invite you to share the beginning of our new life together when we exchange marriage vows on Friday, the eleventh of May two thousand eighteen at half after four o'clock The Hall of Casa Monica Four North Bend Avenue St. Augustine, Florida Og jeg har bestemt at dersom vi skal ha inngangsmusikk og utgangsmusikk skal inngangsmusikken være Griegs "Bryllupsdag på Trollhaugen". Jeg vil ha noe skikkelig norsk og noe som ikke er typisk inngang eller utgang. Jeg må bare finne en pianist som er villig til å lære seg litt Grieg på ikke så veldig lang tid 2
bobbi Skrevet 30. januar 2012 #677 Skrevet 30. januar 2012 Drar en uke etterpå. Har vinterferie fra skolen i uke 8 så da var det best å reise sånn at vi er borte da Deilig å få alt på plass før vi reiser også... Kirkeprogrammene ble forresten kjempefine Har gjort alt selv bortsett fra å designe monogrammet på forsiden. Tenkte å legge ut bilde, men veit ikke åssen jeg gjør det på iPaden.... Samboeren har forresten vært flink til å hjelpe til i dag, mens katten prøvde å leke med alle båndene vi bruker til å sette sammen programmene med Så deilig å reise rett avsted etterpå da, blir sikkert deilig å slappe av i de omgivelsene det er der He he, kjenner til katteproblemet.....var ikke bare bare å få pakket inn gaver før jul Lurer på en ting sånn ellers til alle kommende bruder som sjekker nettsider på jakt etter diverse brudeutstyr Hvor i all verden finner jeg boleroen "min"? Den jeg egentlig hadde bestemt meg for er plutselig bare å få tak i str 48, det blir for stort..og jeg har ikke sett noen jeg liker enda Er det noen som har sett noen fine? Den må nesten være i creme,enkel... også liker ikke så godt at kragen står opp, føler jeg ser så streng ut da Tips mottas med største takk
Gjest Doh Skrevet 30. januar 2012 #678 Skrevet 30. januar 2012 Så deilig å reise rett avsted etterpå da, blir sikkert deilig å slappe av i de omgivelsene det er der He he, kjenner til katteproblemet.....var ikke bare bare å få pakket inn gaver før jul Lurer på en ting sånn ellers til alle kommende bruder som sjekker nettsider på jakt etter diverse brudeutstyr Hvor i all verden finner jeg boleroen "min"? Den jeg egentlig hadde bestemt meg for er plutselig bare å få tak i str 48, det blir for stort..og jeg har ikke sett noen jeg liker enda Er det noen som har sett noen fine? Den må nesten være i creme,enkel... også liker ikke så godt at kragen står opp, føler jeg ser så streng ut da Tips mottas med største takk Jeg fant capen på eBay. Har sikkert masse boleroer også Æsj, meldt dårlig vær på Maldivene fremover. Hvertfall fram til 8. Jeg vil ha fint vær
bobbi Skrevet 30. januar 2012 #679 Skrevet 30. januar 2012 Værmeldingene slår heldigvis ut feil rimelig ofte Må kikke litt på ebay, men det er jo så varierende kvalitet på ting derfra.....kanskje jeg får satse på sol, og bare pine meg gjennom tiden vi skal være ute
Ninnin86 Skrevet 31. januar 2012 #680 Skrevet 31. januar 2012 Ja, herregud. Det er denne uka liksom Så koselig at du har laget invitasjonene selv. Vi bestilte invitasjonene fra Optimalprint(bestilte menykort med bordvettregler og bordkort samtidig), men kirkeprogrammene lagde jeg selv. Samboeren min hjalp meg litt med å brette og lime på no pynt da. Ble forresten ferdig i dag Eneste som er igjen er å ordne koldtbord til gjestene mellom kirken og middagen, og blomster som mamma skal hjelpe meg med på fredag. Nå har vi et berg med alkohol og andre ting som skal tas med til lokalet i stua. Tror det skal bli nok Tenk at det bare er 4 dager igjen!!! Har du alt under kontroll?? Tipper dere får en kjempefin dag, og gleder meg til å høre hvordan dere hadde det!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå