mal87 Skrevet 20. januar 2012 #641 Skrevet 20. januar 2012 Han fridde på julaften og vi satte datoen samme dag, 14.07.2012. Da kirka var bestilt og lokalet booka dukket det opp en bitteliten overraskelse; vi blir 3 i september Etter mye vurdering bestemte vi oss for å kjøre på, vi syntes begge det enkleste er å gifte seg før babyen kommer, så trenger vi ikke barnepass o.l. på bryllupsdagen. MEN dilemmaet er nå hvordan i all verden jeg skal finne meg kjole??? Noen som har tips/erfaringer? kommer til å være ca 32 uker på vei på selve dagen, så i stedet for å gå NED i vekt, som de fleste andre gjør til bryllup, skal jeg gå opp i vekt...og samtidig ha en kjole som passer..blir litt svett av akkurat den tanken
NewYorkNewYork Skrevet 20. januar 2012 #642 Skrevet 20. januar 2012 Han fridde på julaften og vi satte datoen samme dag, 14.07.2012. Da kirka var bestilt og lokalet booka dukket det opp en bitteliten overraskelse; vi blir 3 i september Etter mye vurdering bestemte vi oss for å kjøre på, vi syntes begge det enkleste er å gifte seg før babyen kommer, så trenger vi ikke barnepass o.l. på bryllupsdagen. MEN dilemmaet er nå hvordan i all verden jeg skal finne meg kjole??? Noen som har tips/erfaringer? kommer til å være ca 32 uker på vei på selve dagen, så i stedet for å gå NED i vekt, som de fleste andre gjør til bryllup, skal jeg gå opp i vekt...og samtidig ha en kjole som passer..blir litt svett av akkurat den tanken Jeg kikket bittelitt på dette siden dette var et scenario jeg og Mannen vurderte. Det jeg syns virker finest er kjoler med empireliv som faller mykt over magen. Det kan være at den beste løsningen for deg er å kjøpe kjole i en brudesalong for de kan sikkert være behjelpelige med å gjøre endringer på kjolen helt frem mot bryllupet. Og om du har en kjole med empireliv vil det i hovedsak være toppen av kjolen du må gjøre noe med, ikke det som faller over magen. Carsten Skjelbreid giftet seg i fjor sommer og kona hans var gravid i 6. måned eller noe slikt. Hun hadde en ganske vanlig type brudekjole og det syns jeg personlig ikke er så fint når du er gravid. Jeg syntes hun så mer tykk en gravid ut.
mal87 Skrevet 20. januar 2012 #643 Skrevet 20. januar 2012 nei jeg tror ikke en "bløtkake" kjole blir å se spesielt fint ut over den store magen, men som du sier noe forholdsvis enkelt som henger rett ned under bysten. Hvis jeg går å finner en kjole idag vil den jo ikke passe om 5 måneder, så må sikkert ha ukentlig prøvinger fram til uken før bryllupet ...har alltid syntes gresk inspirerte kjoler er så fint, de har mye av den typen som strammer under bysten og så henger rett ned under. Håper brudesalongEN i Tromsø har noe sånt, da det bare er en her...hvis ikke må jeg kanskje bestille på nett og finne en sydame som kan tilpasse den...
Gjest Tekola Skrevet 20. januar 2012 #644 Skrevet 20. januar 2012 Han fridde på julaften og vi satte datoen samme dag, 14.07.2012. Da kirka var bestilt og lokalet booka dukket det opp en bitteliten overraskelse; vi blir 3 i september Etter mye vurdering bestemte vi oss for å kjøre på, vi syntes begge det enkleste er å gifte seg før babyen kommer, så trenger vi ikke barnepass o.l. på bryllupsdagen. MEN dilemmaet er nå hvordan i all verden jeg skal finne meg kjole??? Noen som har tips/erfaringer? kommer til å være ca 32 uker på vei på selve dagen, så i stedet for å gå NED i vekt, som de fleste andre gjør til bryllup, skal jeg gå opp i vekt...og samtidig ha en kjole som passer..blir litt svett av akkurat den tanken Gratulerer! :D Empireliv vil definitiv vært best, tror jeg
NewYorkNewYork Skrevet 20. januar 2012 #645 Skrevet 20. januar 2012 Jeg tenker at noe slikt som denne vil være perfekt: http://halterneckwedding.blogspot.com/2010/12/empire-wedding-dresses.html Jeg er sikker på at om du går til en brudesalong så har de peil på hvor mye en brud vanligvis går opp i løpet av svangerskapet, så du trenger nok ikke gå til noen ukentlig kjoleprøving. Du kan antagelig bestille en kjole som er en eller to størrelser for stor og så ha en avtale om tilpassing av kjolen så kort tid før bryllupet som mulig. I tillegg vil jeg tenke at en type snøring bak vil kunne gi den ekstra fleksibiliteten du trenger for å være på den sikre siden. Da kan du snøre det enten løsere eller strammere avhengig av om du har vokst mer eller mindre i løpet av den siste tiden før bryllupet.
mal87 Skrevet 20. januar 2012 #646 Skrevet 20. januar 2012 Jeg tenker at noe slikt som denne vil være perfekt: http://halterneckwedding.blogspot.com/2010/12/empire-wedding-dresses.html Jeg er sikker på at om du går til en brudesalong så har de peil på hvor mye en brud vanligvis går opp i løpet av svangerskapet, så du trenger nok ikke gå til noen ukentlig kjoleprøving. Du kan antagelig bestille en kjole som er en eller to størrelser for stor og så ha en avtale om tilpassing av kjolen så kort tid før bryllupet som mulig. I tillegg vil jeg tenke at en type snøring bak vil kunne gi den ekstra fleksibiliteten du trenger for å være på den sikre siden. Da kan du snøre det enten løsere eller strammere avhengig av om du har vokst mer eller mindre i løpet av den siste tiden før bryllupet. Takk for innspill! Den kjolen var bare helt nydelig, akkurat som jeg ser for meg! Skal forhøre meg i brudesalongen, jeg er sikkert ikke deres første gravide brud Så får jeg prøve å motstå is- og sjokoladenød så langt det lar seg gjøre så jeg ikke siger ut alle veier men kun over magen :gjeiper:
MonThe Skrevet 20. januar 2012 #647 Skrevet 20. januar 2012 Takk for innspill! Den kjolen var bare helt nydelig, akkurat som jeg ser for meg! Skal forhøre meg i brudesalongen, jeg er sikkert ikke deres første gravide brud Så får jeg prøve å motstå is- og sjokoladenød så langt det lar seg gjøre så jeg ikke siger ut alle veier men kun over magen :gjeiper: Gratulerer så mye med både giftemål og spire i magen Bare et øøørlite tips -- hos noen vokser brystene ganske kraftig under graviditeten også, det kan være greit å ha i tankene når du kjøper kjole Jeg var "heldig" å slapp unna, mens ei venninne av meg gikk opp flere størrelser i bh, til tross for at hun ikke la på seg noe "utover normalen" under graviditeten Støtter frestn forslaget om empire-kjole, og synes den det var linka til så helt nyyydelig ut
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #648 Skrevet 21. januar 2012 Håper brudesalongEN i Tromsø har noe sånt, da det bare er en her...hvis ikke må jeg kanskje bestille på nett og finne en sydame som kan tilpasse den... Det sulle åpne en til nå Gratulerer med spire i magen
Ninnin86 Skrevet 22. januar 2012 #649 Skrevet 22. januar 2012 Da var Ninnin drukket ut! Hadde en fantastisk dag i går, og formen er stigende! Gled dere, jenter! Utdrikningslag er GØY 1
Gjest Doh Skrevet 22. januar 2012 #650 Skrevet 22. januar 2012 Da var Ninnin drukket ut! Hadde en fantastisk dag i går, og formen er stigende! Gled dere, jenter! Utdrikningslag er GØY Så gøy hva gjorde dere?
Ninnin86 Skrevet 23. januar 2012 #651 Skrevet 23. januar 2012 Så gøy hva gjorde dere? Først var vi på Oslo Gladiators, og det var skikkelig moro! Sumo-bryting og greier Deretter lagde vi litt kunst, før vi spiste middag (og magedanset sammen med underholdningen på restauranten ) og dro på byen og koste oss De hadde fokusert på å ha aktiviteter der alle fikk delta, og det var kjempegøy Ikke så mye utdriting, mest utdrikning 1
MonThe Skrevet 23. januar 2012 #652 Skrevet 23. januar 2012 Så gøy med utdrikningslag Ninnin86! Hvordan er det med nervene til dere som det nærmer seg for? ----- Dere, hvilke utgangs/inngangsmusikk skal dere ha i vielsen? Vi har bestemt oss for "Pachelbels Canon in D" til inngangsmarsj.. Men klarer ikke bestemme oss for utgang... Ellers så har vi booket DJ til festen nå, og jeg har vært å kjøpt ark til borddortene, tenkte jeg skulle lage et utkast iløpet av uka Jeg har også levert brudekjolen på rens (kjøpte brukt, som ikke hadde vært rensa), og fått underskjørtet -- når kjolen er itlbake fra rens skal jeg prøve den med "full pakke" , gleeeder meg
NewYorkNewYork Skrevet 23. januar 2012 #653 Skrevet 23. januar 2012 I dag har jeg spurt broren min om han vil være forloveren min! Det var så vanskelig å bestemme meg for hvem jeg ønsket som forlover, men nå føles det helt riktig å ha broren min der for meg. Jeg er veldig usikker på om vi i det hele tatt skal ha noen inn- og utgangsmarsj. Vi er så få til vielsen og det blir så tett og intimt at jeg nesten ikke vet om det blir noen ordentlig inn og utgang. Det jeg lurer veldig på nå er hvilken sang vi skal danse brudevals til. Jeg har lyst på en gammel ballade fra rundt Frank Sinatras tid, men aner ikke hvilken...
Ninnin86 Skrevet 23. januar 2012 #654 Skrevet 23. januar 2012 Så gøy med utdrikningslag Ninnin86! Hvordan er det med nervene til dere som det nærmer seg for? Jeg er ikke nervøs, men veldig veldig spent gleder meg skikkelig!!
Alissia Skrevet 23. januar 2012 #655 Skrevet 23. januar 2012 Det jeg lurer veldig på nå er hvilken sang vi skal danse brudevals til. Jeg har lyst på en gammel ballade fra rundt Frank Sinatras tid, men aner ikke hvilken... Jeg også! Jeg har lagt litt elsk på Michael Bublè hvor han synger flere av denne typen sanger. Ordentlig fint med storband og greier :-). Fine tekster også.
bobbi Skrevet 23. januar 2012 #656 Skrevet 23. januar 2012 Så gøy med utdrikningslag Ninnin86! Hvordan er det med nervene til dere som det nærmer seg for? ----- Dere, hvilke utgangs/inngangsmusikk skal dere ha i vielsen? Vi har bestemt oss for "Pachelbels Canon in D" til inngangsmarsj.. Men klarer ikke bestemme oss for utgang... Den skal vi også ha som inngangs musikk, den er nydelig Som utgangs musikk går vi for en melodi fra en film, har dere vurdert det? Finnes kjempe masse fine instrumentale stykker fra forskjellige filmer
Gjest Doh Skrevet 23. januar 2012 #657 Skrevet 23. januar 2012 Jeg gifter meg neste uke Tiden går fryktelig fort.... Gleder meg, men er jo litt nervøs også. Håper alt går som det skal og at vi bare kan kose oss den dagen. Ang innggangsmarsj og utgangsmars skal vi ha Mendehlsson til inngangen og så skal organisten finne på noe lystig å spille ut. Kjenner han godt og vet at han kommer til å spille noe helt perfekt Vi(jeg) har lasta ned masse Frank Sinatra og Michael Buble,men brudevalsen er Debbie Boone med You light up my life Er jo masse fine sanger med Sinatra og Buble(skriver på iPad så får ikke den greia over e-en)
fridr Skrevet 23. januar 2012 #658 Skrevet 23. januar 2012 Vi skal ha Bruremarsj fra Lødingen til inngang, men aner ikke hva vi skal som utgang... Noen tips? Er ikke så høytidelige av oss
MonThe Skrevet 23. januar 2012 #659 Skrevet 23. januar 2012 (endret) Den skal vi også ha som inngangs musikk, den er nydelig Som utgangs musikk går vi for en melodi fra en film, har dere vurdert det? Finnes kjempe masse fine instrumentale stykker fra forskjellige filmer Synes denne er nyydelig ; (den er brukt i en av Twilightfilmene) A river flows in you Men synes den er litt mer trist enn glad kanskje? Hmm.. Er å skikkelig bryllups-modus for tiden Brudevalsen her er "Make you feel my love" Endret 23. januar 2012 av MonThe
bobbi Skrevet 23. januar 2012 #660 Skrevet 23. januar 2012 Nydelig melodi, går jo an å vente til den tar seg opp litt med å begynne å gå, jeg synes den hadde passet veldig godt Våres utgangs melodi er litt sånn den også, at den kan oppfattes som trist, men det kommer jo an på sinnstemningen man har fra før, og de aller fleste går jeg ut ifra er glade i bryllup Og når sangen blir rolig igjen, er dere sikkert ute allerede
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå