Gå til innhold

2012-bruder!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tusen takk Doh!

Må jeg legge ved noen dokumenter til navnendringsskjemaet? Som fødselsattest eller lignende?

Tror man bare må det noen ganger. Står rettledning på side 3 når du går inn på skjemaet. Tror ikke jeg gjorde det da jeg la til et navn da jeg var 18(men skal ikke si noe sikkert altså). Du kan også ringe

800 80 000 og spørre(kun i kontortiden da)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står noe om at jeg må legge ved vigselsattest. Men det får man vel ikke før etter man har giftet seg?

Skrevet (endret)

Nei, navneendringsskjemaet sendes sammen med prøvingsattesten til kirkekontoret, som utesteder vigselsattesten og foretar navneendringen. Prøvingsattesten er på en måte det gjeldende dokumentet for navneendringen, men jeg skrev på at jeg ville bytte navn ifm ekteskap på skjemaet :)

Altså, du sender erklæringer fra brudefolket, forlovererklæringer og navneendringsskjemaet til skattekontoret, som sender dette videre når det er ferdigbehandlet :)

Endret av Ninnin86
Skrevet

Du skriver først at det skal sendes til kirkekontoret, også oppsummerer du at det skal sendes til skattekontoret, hva er riktig? :)

Skrevet

Skattekontoret, som sender det videre til kirkekontoret!

Skrevet

Hva koster brudekjolene deres? :) Sett på en nydelig kjole, den koster 12.500,- og så blir det 1.500,- ekstra for å sy. Dette er egentlig litt dyrt synes jeg, men kjolen var perfekt!!!

Skrevet

Hva koster brudekjolene deres? :) Sett på en nydelig kjole, den koster 12.500,- og så blir det 1.500,- ekstra for å sy. Dette er egentlig litt dyrt synes jeg, men kjolen var perfekt!!!

9900 koster min pluss eventuell søm. Usikker på om jeg trenger det så lenge de har bestilt rett størrelse til meg :)

Synes det er mer enn nok penger, men ser jo at kjolene gjerne koster enda mer enn 10 000 også, og med tilbehør blir ikke det noen billig fornøyelse!

Skrevet

Ok, takk for hjelp!!! :)

Bare hyggelig ;)

Skrevet

10.900 kr kostet min. Trengte ikke sy noen ting..

Nå er jeg hjemme etter utdrikningslaget mitt. Det var helt perfekt :) ikke noe særlig opplegg og ikke noe særlig fokus på meg passet meg ypperlig. Akte og hadde quiz rundt et bål med vin og gløgg. Og så spiste vi middag og skravlet... Har heldigvis en forlover som kjenner meg godt :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har lurt på en ting; Koster det noe å gifte seg i kirka? Bare lurer av ren nysgjerrighet :gjeiper:

Vi skal bruke sjømannsprest, og det koster ca 3400...

* skrivefeil, dumme tastatur :fnise:

Endret av bobbi
Skrevet

Jeg har lurt på en ting; Koster det noe å gifte seg i kirka? Bare lurer av ren nysgjerrighet :gjeiper:

Det koster ikke noe å gifte seg i kirka man sokner til. Dersom du vil gifte deg i en annen kirke i kommunen du bor i (slik vi skal) så må man betale 1000 kr for organisten. Dersom du vil gifte deg i en kirke utenom kommunen din må du betale ca 3000!

Skrevet

I kirken vi skal gifte seg i koster det 1000 kr for kirken, 1000 kr for organist og 2400 kr(tror jeg) for prest. Vi skal bare leie kirken da :)

Skrevet

Takk for svar, godt å få tilfredsstilt nysgjerrigheten :gjeiper:

Skrevet (endret)

Jeg bruker kvelden på å kutte invitasjonene. Invitasjonene skal gå fra A4 til 15*15. Tenk at de skal sendes denne uken! Er ikke lenge igjen.. :biggrin:

Endret av Pentu
Skrevet

Jeg gifter meg i april og har fått drømmekjolen i gave av mine venniner. Problemet er at jg har lagt på meg siden jg fikk den og det går ikke an å legge den ut. Så nå må jg kvitte meg med en hel del kg ellers blir det ikke noe bryllup i april. Da utsetter jg har jg sagt til samboeren min. Jeg begynner å hate alt som har med dette bryllupet å gjøre om dagen :(.

Skrevet

Er inne i min siste mnd som ugift frøken!! Fru Ninnin om 31 dager!!! :rodmer:

:bryllup:

• Liker 1
Skrevet

Oiii! Gift om en mnd! TENK det da!!

Selv har jeg 8 mnd igjen, men med tanke på hvor jeg ligger ann i planlegginga er det VELDIG BRA! hehe!

på søndag skal vi på brudemesse! Så skal jeg finne meg kjole uka etter tenker jeg. Begynner viss å få det litt travelt med kjolekjøpet mitt da mange sier det er 6 mnd leveringstid, også skal den jo kanske tilpasses litt osv også! Hoho! KJEKT når ting nærmer seg!

I dag sitter jeg og pussler med invitasjonene! Så utrolig koselig det er da!! :rodmer: Nærmer seg noe nå! :rodmer:

Skrevet

Er inne i min siste mnd som ugift frøken!! Fru Ninnin om 31 dager!!! :rodmer:

:bryllup:

Begynner det å kile litt i magen? :) Synes disse siste ukene går utrolig fort, og jeg er litt stressa for alt egentlig.... Er dere i mål med det meste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...