Clea Skrevet 7. januar 2012 #581 Skrevet 7. januar 2012 Oiii! Som jeg gleder meg! Forloveren har jeg ikke spurt ennå! Og jeg er sikkert den eneste her inne som ikke har bestemt meg for kjole! Hoho, dere er jo kommet så god i gang! Men, jeg skal jo ikke gifte meg før i september da, så mange av dere blir jo fru før meg! Spennende mnd vi går i møte nå!! 1
MonThe Skrevet 8. januar 2012 #582 Skrevet 8. januar 2012 Vil bare tipse om en nettside hvor man kan bestille personlige stempler med brudeparets navn! Akkurat nå er det 20 % avslag på mange av de! Papirgleder - Stempler 1
MonThe Skrevet 10. januar 2012 #583 Skrevet 10. januar 2012 Da har vi bestilt oss bryllupsreise!!! Vi reiser tre dager etter bryllupet, og turen går til Maldivene 1
must Skrevet 10. januar 2012 #584 Skrevet 10. januar 2012 Får vel slenge meg på her jeg også. Samboeren min fridde 11.10.11 og nå blir det bryllup 04.08.12 Foreløpig har vi gjort dette: - Valgt forlover - Bestilt kirke - Bestilt lokaler - Kjøpt dress til guttungen på 6 (var salg, så kunne ikke la sjansen gå fra meg) - Bestilt kjole - Avtalt med blomsterdekoratør - Kontaktet solister til kirken, men ikke fått endelig bekreftelse - Bestilt band - Booket frisør - Booket fotograf - Og så har pappa`n min ordnet med sjåfør og bil etter kirken Vi er også nesten ferdig med gjestelista og har satt opp en rimelig horribel oversikt over hva alt sammen kommer til å koste. Det jeg veit at vi mangler er: - Invitasjoner - Klær til mann og datter - Bestemme meny - Bestille kake - Tilbehør til bruden - Øve på brudevals Pluss sikkert en hel drøss med andre ting jeg har glemt i farten
fridr Skrevet 10. januar 2012 #585 Skrevet 10. januar 2012 Ser det er flere som skal til Maldivene Hvordan har dere råd? Når jeg har sett på reiser dit koster det nesten 30.000 PER PERS! Jeg regner med dere ikke måtte betale så mye. Ja! Jeg er sjalu 1
MonThe Skrevet 10. januar 2012 #586 Skrevet 10. januar 2012 (endret) Får vel slenge meg på her jeg også. Samboeren min fridde 11.10.11 og nå blir det bryllup 04.08.12 Gratulerer så mye Must! Ser du har fått gjort en hel masse!! Band og solist til kirka ja.... Der minte du meg på en ting! Ser det er flere som skal til Maldivene Hvordan har dere råd? Når jeg har sett på reiser dit koster det nesten 30.000 PER PERS! Jeg regner med dere ikke måtte betale så mye. Ja! Jeg er sjalu Det ser ut som om prisene varierer VELDIG fra reisebyra til reisebyrå. Har sett samme hotellet hos flere byrå, til mange tusen i forskjell!! Vi bestilte gjenom Ving, og det ble totalt rundt 35.000, med all inclusive gold, i en jacuzzi beach villa, veeldig fornøyd med prisen Nå er det bare 6 netter (7 dager), så er jo allikevel en del å betale for en såpass "kort" tur. Men jeg tror det er verdt pengene, og så kommer vi nok til å synes det er på tide å komme hjem til lillemann etter en uke borte fra ham også Endret 10. januar 2012 av MonThe
must Skrevet 10. januar 2012 #587 Skrevet 10. januar 2012 Gratulerer så mye Must! Ser du har fått gjort en hel masse!! Band og solist til kirka ja.... Der minte du meg på en ting! Det ser ut som om prisene varierer VELDIG fra reisebyra til reisebyrå. Har sett samme hotellet hos flere byrå, til mange tusen i forskjell!! Vi bestilte gjenom Ving, og det ble totalt rundt 35.000, med all inclusive gold, i en jacuzzi beach villa, veeldig fornøyd med prisen Nå er det bare 6 netter (7 dager), så er jo allikevel en del å betale for en såpass "kort" tur. Men jeg tror det er verdt pengene, og så kommer vi nok til å synes det er på tide å komme hjem til lillemann etter en uke borte fra ham også Heldiggriser! Ser liksom ikke de store mulighetene til å få barnevakt så lenge så vi får nok nøye oss med en langweekend i løpet av høsten. Tror det blir bra også
Gjest Doh Skrevet 10. januar 2012 #588 Skrevet 10. januar 2012 Får vel slenge meg på her jeg også. Samboeren min fridde 11.10.11 og nå blir det bryllup 04.08.12 Foreløpig har vi gjort dette: - Valgt forlover - Bestilt kirke - Bestilt lokaler - Kjøpt dress til guttungen på 6 (var salg, så kunne ikke la sjansen gå fra meg) - Bestilt kjole - Avtalt med blomsterdekoratør - Kontaktet solister til kirken, men ikke fått endelig bekreftelse - Bestilt band - Booket frisør - Booket fotograf - Og så har pappa`n min ordnet med sjåfør og bil etter kirken Vi er også nesten ferdig med gjestelista og har satt opp en rimelig horribel oversikt over hva alt sammen kommer til å koste. Det jeg veit at vi mangler er: - Invitasjoner - Klær til mann og datter - Bestemme meny - Bestille kake - Tilbehør til bruden - Øve på brudevals Pluss sikkert en hel drøss med andre ting jeg har glemt i farten Gratulerer Du har jo kommet kjempelangt. Regner med at det er som hos oss, jeg gjør det meste og samboeren sier bare ja eller gjør det som blir fint du Ser det er flere som skal til Maldivene Hvordan har dere råd? Når jeg har sett på reiser dit koster det nesten 30.000 PER PERS! Jeg regner med dere ikke måtte betale så mye. Ja! Jeg er sjalu vi betaler 50.000 all inclusive i beach villa på Kuredu i 13 netter. Dette er også gjennom Ving. Vi valgte det billigste stedet siden alle er bra uansett gleeeeeder meg, en mnd til vi drar 1
bobbi Skrevet 10. januar 2012 #589 Skrevet 10. januar 2012 Kan man reise til Maldivene på våren og sommeren egentlig? Har sett på en sånn reiseside, at man burde dra mellom desember og mars, for da er det ikke regntid....men har og veldig lyst å dra dit egentlig..... ser så deilig ut!!! Et billig alternativ til Maldivene er jo Vietnam da, de har mange nydelige "luksus resorts" for en slikk og ingenting
Gjest Doh Skrevet 10. januar 2012 #590 Skrevet 10. januar 2012 Kan man reise til Maldivene på våren og sommeren egentlig? Har sett på en sånn reiseside, at man burde dra mellom desember og mars, for da er det ikke regntid....men har og veldig lyst å dra dit egentlig..... ser så deilig ut!!! Et billig alternativ til Maldivene er jo Vietnam da, de har mange nydelige "luksus resorts" for en slikk og ingenting Søstra mi var på samme hotellet som vi skal på i juni i fjor, og de hadde ikke noe særlig regn. Tror det var to skikkelige skurer jeg.... Mulig de var heldige da
Amens Skrevet 10. januar 2012 #591 Skrevet 10. januar 2012 Jeg tror forøvrig Vietnam kan være ett greit alternativ siden de ikke er like turistinfisert og har en spennende historie og en spennende kultur^_^
fridr Skrevet 10. januar 2012 #592 Skrevet 10. januar 2012 Men jeg tror det er verdt pengene, og så kommer vi nok til å synes det er på tide å komme hjem til lillemann etter en uke borte fra ham også Ser den Og enig med over her, Vietnam høres spennende ut Selv skal vi til Malta. Tror det blir koselig. Og spennende... Har aldri vært i "syden" før sammen
must Skrevet 10. januar 2012 #593 Skrevet 10. januar 2012 Gratulerer Du har jo kommet kjempelangt. Regner med at det er som hos oss, jeg gjør det meste og samboeren sier bare ja eller gjør det som blir fint du Takk for gratulasjon, både fra deg og MonThe Tja, det er mulig vi har kommet langt, men jammen er jeg glad så mye er gjort også, for jeg er redd vi verken hadde fått lokale eller band om vi hadde ventet noe særlig lenger med å bestille, de er nemlig fullbooket for resten av august . Salongene her i nærheten anbefaler også å bestille kjolen et halv år før bryllupet og da jeg begynte å kikke ganske kort tid etter frieriet fikk jeg beskjed om at jeg ikke var spesielt tidlig ute... Enda da var jo planen faktisk høstbryllup, ikke sensommer
bobbi Skrevet 10. januar 2012 #594 Skrevet 10. januar 2012 Jeg tror forøvrig Vietnam kan være ett greit alternativ siden de ikke er like turistinfisert og har en spennende historie og en spennende kultur^_^ Ja ikke sant Vi har vurdert det, men enda ikkeklart å bestemme oss for hvor vi tilslutt legger turen...hadde egentlig planen klar for litt siden, men har kanskje ombestemt oss litt.... Costa Rica og Goa er også et fint alternativ som er mye billigere enn Maldivene...men i de landene er det jo også dette med regntid....lurer på hvor ille den er egentlig.... Også er jeg redd for edderkopper - skikkelig, og det er vel høysesong på vår/sommerstid der også.... hver gang jeg ser en liten edderkopp i utlandet tenker jeg " Hvor er mora?"
bobbi Skrevet 12. januar 2012 #595 Skrevet 12. januar 2012 Ang. alternative reisemål, ser jo det her utvilsomt ganske så deilig ut Luksus resort på Costa Rica Mangler strand da, men man har jo sitt eget lille basseng
Gjest Doh Skrevet 13. januar 2012 #596 Skrevet 13. januar 2012 Costa Rica så også ganske fantastisk ut ja Nå er samboeren sendt på utdrikningslag, og er min tur i morgen. To stk har klart å røpe seg, og det er de to jeg vet om som ikke kommer. Hehe, er visst ikke så lett å holde tett.... Med min flaks har jeg blitt forkjøla da, så håper jeg blir bedre til i morgen. Skal være ganske rolig, så skal klare å kose meg uansett
lilje23 Skrevet 13. januar 2012 #597 Skrevet 13. januar 2012 Vi har fått et skriv fra kirken vi skal gifte oss i, der vi skulle fylle ut basic info, og dette har vi nå sendt tilbake. Men så vet jeg vi skal fylle ut "Erklæring fra brudefolkene før prøving av ekteskapsvilkårene", og forlovere skal fylle ut hver sitt annet skriv. Disse arkene, skal vi finne de på nettet selv og fylle ut, eller får vi alle disse fire skrivene fra noe sted? I tillegg, så lurer jeg på hvordan jeg skal endre navnet mitt. Altså, skal jeg finne dette skrivet selv også? Eller blir det sendt til meg? Og NÅR skal jeg sende det tilbake? Vil jo ikke få nytt etternavn før etter vi har giftet oss. Håper noen kan forklare meg dette enkelt og greit, for jeg har prøvd å finne ut av det her, men blir bare forvirret!
Gjest Doh Skrevet 13. januar 2012 #598 Skrevet 13. januar 2012 Vi har fått et skriv fra kirken vi skal gifte oss i, der vi skulle fylle ut basic info, og dette har vi nå sendt tilbake. Men så vet jeg vi skal fylle ut "Erklæring fra brudefolkene før prøving av ekteskapsvilkårene", og forlovere skal fylle ut hver sitt annet skriv. Disse arkene, skal vi finne de på nettet selv og fylle ut, eller får vi alle disse fire skrivene fra noe sted? I tillegg, så lurer jeg på hvordan jeg skal endre navnet mitt. Altså, skal jeg finne dette skrivet selv også? Eller blir det sendt til meg? Og NÅR skal jeg sende det tilbake? Vil jo ikke få nytt etternavn før etter vi har giftet oss. Håper noen kan forklare meg dette enkelt og greit, for jeg har prøvd å finne ut av det her, men blir bare forvirret! Skjemaene kan du skrive ut Her. Skjemaet for endring av navn finner du her Tror du kan sende det inn sammen med resten så får du nytt navn fra dagen dere gifter dere. Du kan jo legge ved en lapp også der du skriver når du vil ha navneendringen fra.
ivorybride Skrevet 13. januar 2012 #599 Skrevet 13. januar 2012 Jeg tror forøvrig Vietnam kan være ett greit alternativ siden de ikke er like turistinfisert og har en spennende historie og en spennende kultur^_^ Enig der! Jeg ELSKER Vietnam! Vietnam har mange fine resorter, og mange billige hoteller, samt at det er billig for mat og drikke OG spennende historie! Jeg har bodd i Hoi An i 3 mnd, og kan anbefale byen på det sterkeste! Mer sjarmerende by skal man lete lenge etter. Jeg lengter tilbake! Mulig det blir bryllupsreise på oss dit, vi vingler mellom Vietnam og Oman Sjekk f.eks The Nam Hai, Hoi An Beach resort eller Six Senses Ninh Van Bay og Con Dao (mulig litt dyrt for de to siste der..) Jeg vil til Vietnam!!
lilje23 Skrevet 13. januar 2012 #600 Skrevet 13. januar 2012 Tusen takk Doh! Må jeg legge ved noen dokumenter til navnendringsskjemaet? Som fødselsattest eller lignende?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå