Gå til innhold

2012-bruder!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, fy søren! Det blir kjempedyrt for oss også.. Vi er også heldig med sponsingen, og får veldig mye hjelp :) Huff, jeg brukte egentlig altfor mye på kjolen... Men men, det var jo "the dress", og som du sier: Det er bare én gang :) Blir spennende å se om jeg får solgt den igjen.. Egentlig har jeg lyst til å skaffe en utstillingsdukke og et glassmonter, og sette den til utstilling et sted hjemme :fnise: haha

Jeg er også spent på om jeg får solgt den. Håper det da den er den eneste av sitt slag i Norge(mest sannsynlig). Og så skal jeg selge cape og muffe, forhåpentligvis tjener jeg på de siden jeg kjøpte fra ebay og det ikke er så mange som selger. Søstra mi har fortsatt ikke fått seg til å selge kjolen, og nå er det sju mnd siden bryllupet. Er nok litt latskap også.... Samboeren min ble hvertfall glad da jeg sa at min skal selges for å få tilbake litt penger :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå jeg leser om hvor langt dere alle har kommet, så tenker jeg at jeg henger skikkelig langt etter! Har bestilt brudekjole, men den er ikke kommet enda, har bestilt lokaler og de ordner og med mat og drikke og servitører. Men har ikke booket tid hos fogden, ikke ordnet med en eneste detalj... Men jeg tenker å få lage menyen snart, skal ha buffet, men jeg tror det kan være greit for gjestene å vite hva som er servert så de vet hva de skalholde seg unna om man er allergisk eller ikke liker noe.

Skrevet

Nå jeg leser om hvor langt dere alle har kommet, så tenker jeg at jeg henger skikkelig langt etter! Har bestilt brudekjole, men den er ikke kommet enda, har bestilt lokaler og de ordner og med mat og drikke og servitører. Men har ikke booket tid hos fogden, ikke ordnet med en eneste detalj... Men jeg tenker å få lage menyen snart, skal ha buffet, men jeg tror det kan være greit for gjestene å vite hva som er servert så de vet hva de skalholde seg unna om man er allergisk eller ikke liker noe.

Når gifter du deg igjen? Er under en mnd til jeg gifter meg så er jo snart på tide å bli ferdig :) Så lenge du har bestilt lokale som ordner med mye så har du jo det viktigste i boks. Detaljene tar man litt etter hvert, og synes egentlig ikke det er så mye detaljer å planlegge. Er egentlig litt overrasket over hvor lite jeg føler jeg har gjort og at vi nesten er ferdige allerede. Er jo også mye som ikke kan gjøres før helt på slutten når alt annet er klart.du kommer nok i mål :)

Skrevet

Når gifter du deg igjen? Er under en mnd til jeg gifter meg så er jo snart på tide å bli ferdig :) Så lenge du har bestilt lokale som ordner med mye så har du jo det viktigste i boks. Detaljene tar man litt etter hvert, og synes egentlig ikke det er så mye detaljer å planlegge. Er egentlig litt overrasket over hvor lite jeg føler jeg har gjort og at vi nesten er ferdige allerede. Er jo også mye som ikke kan gjøres før helt på slutten når alt annet er klart.du kommer nok i mål :)

Det blir hvertfall fest 11.August, er jo ikke sikkert vi får tid hos fogden den dagen, men det blir ikke verdens undergang om vi gifter oss dager før og tar festen om lørdagen.

Noen som har noen erfaringer med å få den tiden man ønsker hos fogden?

Gjest Tekola
Skrevet

Har dere som gifter dere snart fikset dokumentene? Vi har første helgen i mars og har ikke ordnet dem enda. Bør kanskje få ut fingeren? Hvilke dokumtenter er det, igjen? Og sendes alt i en sleng til... hvem? :flau:

Skrevet

Skjemaene har jeg funnet. Jeg lurte mest på når jeg bør få sendt dem inn? Og sender man navneendringsskjemaet samtidig?

Har forstått det slik at det kan ta 2-3 uker å behandle søknaden også at attensen man får er gyldig i 4 måneder.

Ja det med navneendringskjema lurer jeg litt på og...

Skrevet (endret)

Skjemaene har jeg funnet. Jeg lurte mest på når jeg bør få sendt dem inn? Og sender man navneendringsskjemaet samtidig?

Man sender navneendringsskjemaet sammen med de øvrige dokumentene til skattekontoret i din region. Jeg vet ikke helt hvordan det er hvis man ikke skal gifte seg i kirken, men dersom dere skal gifte dere i kirken sender skattekontoret prøvingsattest og melding om navneendring til det aktuelle kirkekontoret som du skriver på nederst på skjemaene "erklæring fra brudefolket" (eller noe i den duren). For mitt vedkommende tok behandlingstiden ca 3 uker, men kan være lurt å være ute i god tid i tilfelle noe skjærer seg! Men ikke tidligere enn 4 måneder, da prøvingsattesten kun er gyldig i 4 måneder!

Edit: Ser at det nederst på skjemaet står "vigslers navn, embete og embetes adresse", så da kan man få skattekontoret til å sende prøvingsattesten og melding om navneendring direkte til den som vier dere :)

Endret av Ninnin86
Gjest Tekola
Skrevet

Man sender navneendringsskjemaet sammen med de øvrige dokumentene til skattekontoret i din region. Jeg vet ikke helt hvordan det er hvis man ikke skal gifte seg i kirken, men dersom dere skal gifte dere i kirken sender skattekontoret prøvingsattest og melding om navneendring til det aktuelle kirkekontoret som du skriver på nederst på skjemaene "erklæring fra brudefolket" (eller noe i den duren). For mitt vedkommende tok behandlingstiden ca 3 uker, men kan være lurt å være ute i god tid i tilfelle noe skjærer seg! Men ikke tidligere enn 4 måneder, da prøvingsattesten kun er gyldig i 4 måneder!

Edit: Ser at det nederst på skjemaet står "vigslers navn, embete og embetes adresse", så da kan man få skattekontoret til å sende prøvingsattesten og melding om navneendring direkte til den som vier dere :)

Supert! Skal vi vente til vi har fått forlovererklæringene tilbake fra forloverne våre også, så alt sendes sammen? :)

Vi skal gifte oss i kirken, men har med oss en prest utenfra. Kan høre med ham hvordan vi gjør det med dokumenter, da.

Bestilte meg litt stæsj på ebay her om dagen, er en del å spare på det, altså! Underskjørt til 13 pund i stedet for 1300 som hun i brudesalongen skulle ha? Det har da ikke såå mye å si på kvalitet?

Skrevet

Supert! Skal vi vente til vi har fått forlovererklæringene tilbake fra forloverne våre også, så alt sendes sammen? :)

Vi skal gifte oss i kirken, men har med oss en prest utenfra. Kan høre med ham hvordan vi gjør det med dokumenter, da.

Bestilte meg litt stæsj på ebay her om dagen, er en del å spare på det, altså! Underskjørt til 13 pund i stedet for 1300 som hun i brudesalongen skulle ha? Det har da ikke såå mye å si på kvalitet?

Jeg har bestilt underskjørt på DHgate, det kom på 300,- med frakt. Det gjør vel ikke så mye at underskjørtet ikke er av topp kvalitet. Men jeg kommer nok til å ha en nødpakke med masse sikkerthetsnåler, nål og tråd, og litt annet nødvendig matriale for å fikse ting. Nå tror jeg ikke det er store kvalitet forskjellige kvalitetforskjeller på slikt uansett.

Skrevet

Jepp, forlovererklæringene skal også sende sammen med de øvrige dokumentene :) Dokumentene skal til kirkekontoret kirken dere skal gifte dere i tilhører uansett hvilken prest dere har. Det er de som utsteder vigselsattest! Dere kommer til å få egne papirer fra kirken hvor det står hvilken prest dere skal ha. Disse skal dere skive under på og sende tilbake til kirkekontoret :) Dette må visst skje før de siste 14 dagene før vielsen! Hvis du ennå ikke har fått papirene, og skal gifte deg i mars (?), ville jeg ha ringt og etterlyst dem :) Greit at alt går i orden så fort som mulig :)

Skrevet

Jepp, forlovererklæringene skal også sende sammen med de øvrige dokumentene :) Dokumentene skal til kirkekontoret kirken dere skal gifte dere i tilhører uansett hvilken prest dere har. Det er de som utsteder vigselsattest! Dere kommer til å få egne papirer fra kirken hvor det står hvilken prest dere skal ha. Disse skal dere skive under på og sende tilbake til kirkekontoret :) Dette må visst skje før de siste 14 dagene før vielsen! Hvis du ennå ikke har fått papirene, og skal gifte deg i mars (?), ville jeg ha ringt og etterlyst dem :) Greit at alt går i orden så fort som mulig :)

Oj, dette visste ikke jeg. Skrev at de skulle sendes til presten vi skal ha jeg. Herregud, tenk om han ikke har fått de!! Må høre med han på onsdag. Uff, nå kommer panikken snikende kjenner jeg. Tenk om vi ikke blir gift liksom. :grine:

Skrevet

Men skrev du prestens hjemmeadresse? Jeg ringte kirkekontoret, og det var de som sa at jeg skulle sende den dit og ikke til presten. Men jeg skrev på prestens navn sammen med adressen til kirkekontoret. Men det ordner seg sikkert :) bare ring han og hør om han har fått den :)

Skrevet

Men skrev du prestens hjemmeadresse? Jeg ringte kirkekontoret, og det var de som sa at jeg skulle sende den dit og ikke til presten. Men jeg skrev på prestens navn sammen med adressen til kirkekontoret. Men det ordner seg sikkert :) bare ring han og hør om han har fått den :)

Skrev adressen til kirken presten tilhører. Haha, jeg krisemaksimerer alltid no sinnsykt.... Hvis han ikke har de må jeg ringe skattekontoret og høre om de kan fikse det fort :)

Skrevet

Da har du i alle fall skrevet riktig adresse :)

Skrevet

Men han tilhører ikke kirken vi skal gifte oss i da...

Skrevet

Hmm, da vet jeg ikke... Ville ringt ham i morgen! Ordner seg sikkert :)

Skrevet

Jeg skal gifte meg 13 oktober.

Selv har jeg bare funnet Kjolen, ikke bestilt den enda.

Har bestilt kirken og lokalet.

Truet på meg en forlover og begynt å sette opp budsjett (fy å dyrt).

Skrevet

hi hi, truet på deg en forlover? :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...