Gå til innhold

2012-bruder!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting angående mat og sånn.. Hvor lenge i forveien bør vi ha alt klart som har med menyen og hvilke kokker/selskap som skal lage maten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også gifte meg i år! :jepp:

Det blir ett herregårdsbryllup i sverige den 21 juli. Da har vi vært sammen i 7 år :yvonne:

Skrevet

Takk takk :) Me ska gifta oss SanktHans-afto heima i kjørkjo me begge blei konfirmerte i, å so e bryllupsfest på hotelle med ca 50 gjester (nærmaste familie å venna) :)

Har mången tanka om koss eg vil ha invitasjona, bordkort osv, men har kje komt so longt at eg e bjunt på di! :sjenert: Kor tidli sendte du/dåke ut invitasjonane?

Ellers e kjolen da eg har utsatt lengst, for har hatt store plana om å slanka meg litt.! :fnise: har fremdeles meir å ta av, men bør vel booka meg time snart.. Allerede hørrt rykte om at eg e seint ute :klo:

Så koselig at det er en kirke begge har tilknytning til :)

Vi sendte ut våre i september tror jeg, hadde svarfrist 15 desember. Greit å få svar før julestria :) jeg var også litt seint ute, men siden jeg har vinterbryllup gikk det greit likevel, og jeg fikk kjolen etter tre mnd. Er jo mange fine på finn også da, den får du jo med en gang

28.juli, her og!

Gleder meg vilt! Men vi var og så på lokalet nå i jula, og jeg ble kjempeskuffa... Gulvet er kjempeslitt og veggene er trehvite og med diverse klubbgreier på veggene... Vi får gjøre det så fint som mulig!! Det blir en utfordring..

Kjenner jeg også blir stressa! Har ikke gjort så veldig mye. Men vi har nå de "store" tingene klare, i det minste :gjeiper:

så kjedelig at du ikke er fornøyd med lokalet. Får pynte masse sånn at ingen legger merke til vegger og gulv :)

Dere har god tid på dere da. Her er det nesten åtte mnd mellom forlovelse og bryllupet og jeg syns ikke jeg har gjort så mye. Det eneste store som gjenstår er kake, blomster, møte med presten og å lage kirkeprogram. Føler at jeg burde stresse mer, men har funnet ut at bryllup ikke trenger altfor mye planlegging. Viktig å delegere litt da :)

Jeg lurer på en ting angående mat og sånn.. Hvor lenge i forveien bør vi ha alt klart som har med menyen og hvilke kokker/selskap som skal lage maten?

Hvis jeg ikke husker feil gifter du deg i august. Det er en ganske populær mnd så jeg ville fått det på plass så fort som mulig. Mange booker jo et år i forveien, så hvis du bor f.eks i Oslo-området ville jeg raska på litt :)

Jeg skal også gifte meg i år! :jepp:

Det blir ett herregårdsbryllup i sverige den 21 juli. Da har vi vært sammen i 7 år :yvonne:

Det hørtes kjemperomantisk ut. Sett noen bilder fra slike bryllup og kunne godt tenkt meg det selv :) Men ble prestegård i Asker i stedet, er jo neeeeeesten det samme :fnise:

Og i dag er det en måned igjen. Herreguuuuuud, det har gått fort

Skrevet

Ja, tenk på det! Om en mnd er du en gift kvinne :) :)

Skrevet

I dag har jeg vært oppe til svigerfar og henta brudekjolen min, måtte sjekke at skoene jeg har kjøpt, og kjolen passer sammen (at det ene ikke blir gult ift det andre) - og den er sååå vakker :rodmer:

Tenker jeg skal få forloveren min til å komme å hjelpe meg på med kjolen dag, slik at jeg får prøvd den med tilbehør (sko og underskjørt), det har jeg nemlig ikke gjort enda.

Har dere andre lyst til å dele kjolene deres, og evt tilbehør? :)

Her er min;

post-34763-0-43228400-1325683968_thumb.j

Suzanne Vidal, Maggie Sottero

Her er skoene;

post-34763-0-76499300-1325684027_thumb.j

Av typen Menbur, Kjøpt på Brandos.no

:rodmer:

Skrevet

I dag har jeg vært oppe til svigerfar og henta brudekjolen min, måtte sjekke at skoene jeg har kjøpt, og kjolen passer sammen (at det ene ikke blir gult ift det andre) - og den er sååå vakker :rodmer:

Tenker jeg skal få forloveren min til å komme å hjelpe meg på med kjolen dag, slik at jeg får prøvd den med tilbehør (sko og underskjørt), det har jeg nemlig ikke gjort enda.

Har dere andre lyst til å dele kjolene deres, og evt tilbehør? :)

Her er min;

post-34763-0-43228400-1325683968_thumb.j

Suzanne Vidal, Maggie Sottero

Her er skoene;

post-34763-0-76499300-1325684027_thumb.j

Av typen Menbur, Kjøpt på Brandos.no

:rodmer:

Vakker kjole! Og ikke minst skoene! Syns de passet veldig godt til :)

Skrevet (endret)

Jeg har lagd en sånnside som jeg har litt spørsmål i og sånn, hvis noen er interresert i å hjelpe :rosaengel:

Endret av mashe
Skrevet

Åhh, jeg ombestemte meg mtp sko, og har kjøpt NYE :rodmer: Driver og går de inn nå :fnise:

Skrevet

BTW: NYEDLIG kjole MonThe!! :)

Skrevet (endret)

Åhh, jeg ombestemte meg mtp sko, og har kjøpt NYE :rodmer: Driver og går de inn nå :fnise:

OI!!! Nydelige sko :rodmer: Elsker støvlene mine fra samme merke ;)

Og til MonThe; nydelig kjole OG sko!!

Tida flyr nå synes jeg, snart er vi alle "Fru" :rodmer:

Endret av bobbi
Skrevet

De der skoene drev jeg og titta på også, men fant ut at de ikke passet til kjolen min! Nyydelige!! :jepp:

Takk for alle kjolekommentarer! :)

Ingen andre som vil vise fram kjolen sin da? Synes det er så gøy å se hva andre har valgt! :)

Skrevet

Så koselig at det er en kirke begge har tilknytning til :)

Vi sendte ut våre i september tror jeg, hadde svarfrist 15 desember. Greit å få svar før julestria :) jeg var også litt seint ute, men siden jeg har vinterbryllup gikk det greit likevel, og jeg fikk kjolen etter tre mnd. Er jo mange fine på finn også da, den får du jo med en gang

Ja, suns da e veldi kjekt:) suns kjørkjo e fin òg, å so ligge hu nerme et vatn :) eg tenkte eg sko prøva å få invitasjonane ut te februar jaffal! No veit jo alle kati da e bryllup, si da stort sett e familie så ska komma :) Godt å hørra da ikkje e altfor seint å kikka itte kjole ;) har kikka på finn òg, men har lust å gå på salong å få prøvd nåken kjola føst, så eg vett ka type eg passe jaffal! har jo kje hatt brudekjole på meg før, glede meg :hoppendeglad:

Åh so e da berre ein månde igjen te bryllupe ditt òg, so spennandes! :) Hørres ut så et idyllisk bryllup på prestegård!

MonThe: Kjolen din va knallfin! Å skono òg :)

Skrevet

Nå begynner endelig ting å ta litt form :)

Etter flere måneder med ingen fremgang på planleggingen har vi hatt noen effektive dager :) Nå er hotell og restaurant i boks, pluss at vi har bestemt oss for hvor veien går etter bryllupet (gifter oss i Roma, så drar vi oppover i landet et par uker)!

Og så er det jo så innmari deilig at det endelig har blitt januar :jepp: Er dere ikke enige? Ett steg nærmere sommer og bryllup!

Skrevet

Jeg har vært litt bekymret for om jeg har glemt å gjøre noe, men ble veldig beroliget da jeg leste på bryllup.org. Viser seg at jeg ligger godt an :) da kan jeg slappe av og lese til eksamen noen dager. Med unntak av prøvetimen med frisøren min(kusina til mamma så blir nok hele lørdagen, må jo skravle litt også) og at jeg MÅ bestille blomster. Nå gidder jeg ikke vente på anbefalinger av hun som egentlig skulle gjort det(hun kunne ikke pga flytting). Deilig å nesten være ferdig selv om det er litt småplukk igjen :)

Skrevet (endret)

Har du lagd kirkeprogram? Er så usikker på når jeg må gjøre det.. Har jo ikke hatt samtale med presten enda heller!

Edit: Med forbehold om at du skal gifte deg i kirken da, selvfølgelig, hehe, kan ikke huske om du skal/ikke skal det :)

Endret av Ninnin86
Skrevet

Har du lagd kirkeprogram? Er så usikker på når jeg må gjøre det.. Har jo ikke hatt samtale med presten enda heller!

Edit: Med forbehold om at du skal gifte deg i kirken da, selvfølgelig, hehe, kan ikke huske om du skal/ikke skal det :)

Skal ha møte med presten på onsdag så lager de etter det. Har kjøpt tykke ivori ark som skal være utsiden og så tenkte vi å ha vanlige hvite ark inne som festes med et blått bånd. Har allerede laget forsiden og baksiden og det blir veldig fint :) må kutte til arkene som skal være inni sånn at det ivori synes når man har programmene åpne.

Når vi kjøpte arkene fant samboeren mine noen sånne "diamanter" som han synes hadde vært fint på. Han er jo litt søt da, trodde ikke han brydde seg noe særlig :)

Det beste er jo at da bruker vi 200 kr på det i stedet for 700 kr. Er jo ikke noen som kommer til å ta vare på de liksom ....

Skrevet

Ååå, det blir sikkert kjempefint :) Smart å lage selv da, egentlig! Tenkte å bestille vi, men er redd tiden kan bli knapp sånn at vi ikke rekker det... Det ville jo vært krise! Kanskje det kan være lurt å begynne med dette snart, da :lur:

Skrevet

Optimalprint leverer veldig raskt. Tror de brukte tre fire dager da vi bestilte invitasjoner.

Jeg er egentlig overrasket over hvor dyrt det blir jeg. Har ikke noe overdådig, men likevel havner vi på 100.000 kr. Sånn ca.. Bare mat, lokale og servitører havner på 35.000. Jaja, er bare en gang da, og vi blir jo sponsa ganske mye :)

Skrevet (endret)

Ja, fy søren! Det blir kjempedyrt for oss også.. Vi er også heldig med sponsingen, og får veldig mye hjelp :) Huff, jeg brukte egentlig altfor mye på kjolen... Men men, det var jo "the dress", og som du sier: Det er bare én gang :) Blir spennende å se om jeg får solgt den igjen.. Egentlig har jeg lyst til å skaffe en utstillingsdukke og et glassmonter, og sette den til utstilling et sted hjemme :fnise: haha

Endret av Ninnin86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...