Mus-Katt Skrevet 6. april 2012 #861 Skrevet 6. april 2012 Ikke noe å være nervøs for. Kommer til å gå kjempebra hva slags bryllup skal dere ha? Kirkebryllup som ender med stor fest med coverlåter fra live band. Gleder meg til festen, men det andre som skal skje før det er litt vanskelig å forestille meg. Har ikke sett familien siden jul og venner siden sommer 2011 så dette blir ekstra spennende...
Gjest Tekola Skrevet 6. april 2012 #862 Skrevet 6. april 2012 7 dager igjen. Nervøs Det går nok kjempebra! Sørg for at noen tar bilder underforberedelser og slikt! Og ta deg tid til å nyte dagen, ikke minst! Lykke til!
Gjest Solstråla88 Skrevet 7. april 2012 #863 Skrevet 7. april 2012 Hei alle sammen. noen som kan hjelpe meg og se om jeg har glemt noe? Her er alt som er gjort: * Papirer er sendt og godkjent * Kirke er bestilt * Lokalet er bestilt * Catering er bestilt * Alkohol til festen er kjøpt * Servietter til Apretiff, middag og kaker er kjøpt * Champagne+ vannglass er kjøpt (Måtte kjøpe dette, da de som er i lokalet ikke er like.) * Vin til forret og hovedrett er kjøpt * Toastmaster er valgt * Bordplan er i orden * Bordkort er påbegynt * Invitasjonen er ute (For lengst), svarfrist er også gått ut * Duker og bordpynt er kjøpt * Boller til og lage oppsatsene er kjøpt * Bryllupskake er bestilt * Gjesteliste og budsjett er klart * Brudepiker og brudesvenner er valgt * Brudepikekjoler har jeg bestilt * Brudekjole med tilbehør er kjøpt * Antrekk til mannen er ordnet * Frisør er bestilt * Fotograf er bestilt * Bordhefte er påbegynt * Blomstene blir : Hvite roser, hvite og gule orkideer, brudeslør, og litt grønt. Det jeg vet i mangler er: *Lys til bordene og til telys holdere og lykter *Kirkeprogram. Noen som har gode forslag til salmer? Der er vi virkelig blanke, vi fikk heller ikke vært med på møte i kirken, da vi var midt i flytte kaos. Noen som kan fortelle meg hva jeg mangler på min check liste? Tusen takk til alle som hjelper
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #864 Skrevet 8. april 2012 Her er ting vi har som ikke er på din liste, men kan jo hende dere ikke vil ha det Gjestebok Penn til gjestebok Konvoluttboks (hvis folk gir konvolutter med penger i gave) Paraply i tilfelle regn
bobbi Skrevet 8. april 2012 #865 Skrevet 8. april 2012 Kan ikke se noe på lista di som mangler jeg Begynte akkurat å lure på om vi trenger en sånn konvoluttboks? Har ikke kjøpt det, for jeg tenkte kanskje det så litt vel forventningsfullt ut....men er det vanlig at man har det? Lykke til med videre planlegging, solstråla88
fridr Skrevet 8. april 2012 #866 Skrevet 8. april 2012 Noen som heiser flagget på lokalet. Noen til å åpne gavene. Noen til å dele ut kirkeprogram. Det eeer så mange ting å huske på :gjeiper:
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. april 2012 #867 Skrevet 8. april 2012 Noen som heiser flagget på lokalet. Noen til å åpne gavene. Noen til å dele ut kirkeprogram. Det eeer så mange ting å huske på :gjeiper: Heise flagget gjør de vi leier lokalet av De to sistnevnte har jeg forsovidt tenkt på, bare vet ikke hvem jeg skal velge. Hadde vært koselig med brudepikene, men de kommer jo sammen med meg fra frisøren. Dumme tante som lover og være prinsesse for en dag. Ja, det er fryktelig mye. noen som har gode tips til salmer?
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. april 2012 #868 Skrevet 8. april 2012 Her er ting vi har som ikke er på din liste, men kan jo hende dere ikke vil ha det Gjestebok Penn til gjestebok Konvoluttboks (hvis folk gir konvolutter med penger i gave) Paraply i tilfelle regn Pappa passer på de pengene vi får, gjestebok skal vi nok ikke ha , nei, synes det blir mye mas og tjas Men takk for tips. Paraply skal jeg vurdere
Gjest Tekola Skrevet 8. april 2012 #869 Skrevet 8. april 2012 Gjestebok er fantastisk koselig! Vi kjøpte en enkel en fra Ark og så ble den sendt rundt i løpet av kvelden. Så mye hyggelig å lese på! "Å leva det er å elska" er en veldig fin salme synes jeg. "Måne og sol" brukes jo av og til. Kirken.no har også en liten liste. Ellers er det bare å google "salmer i vielse" eller "salmer i bryllup", så finner du mange gode tips
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #870 Skrevet 8. april 2012 Pappa passer på de pengene vi får, gjestebok skal vi nok ikke ha , nei, synes det blir mye mas og tjas Men takk for tips. Paraply skal jeg vurdere Ja sånn er det jo. Jeg synes brudepikekjoler og servietter er mye mas og kjas og ikke nødvendig, mens gjestebok synes jeg er helt nødvendig. Gjestene kommer, gir gjerne en gave (selv om vi har opplyst om at vi ikke forventer noe), fotografen tar bilde av gjestene og de signerer gjesteboken. Ikke bare hyggelig for oss, men hyggelig at gjestene også er skrevet ned for hånd. Det er opp til hvert par hva som er hyggelig. Hva andre velger skal jeg ikke legge meg opp i, det er viktig for dem, om det ikke er viktig for meg spiller da ingen trille men råd og forslag tar jeg likevel imot med takk
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. april 2012 #871 Skrevet 8. april 2012 Ja sånn er det jo. Jeg synes brudepikekjoler og servietter er mye mas og kjas og ikke nødvendig, mens gjestebok synes jeg er helt nødvendig. Gjestene kommer, gir gjerne en gave (selv om vi har opplyst om at vi ikke forventer noe), fotografen tar bilde av gjestene og de signerer gjesteboken. Ikke bare hyggelig for oss, men hyggelig at gjestene også er skrevet ned for hånd. Det er opp til hvert par hva som er hyggelig. Hva andre velger skal jeg ikke legge meg opp i, det er viktig for dem, om det ikke er viktig for meg spiller da ingen trille men råd og forslag tar jeg likevel imot med takk Jeg skrev jo også tusen takk for tips:) Synes selv det er veldig koselig, men kjenner også familien min og svigerfamilien min, og det vil ikke bli skrevet et ord i denne boken. Vi har en tendens til og kjøpe store kort, og skrive det vi ønsker og si på disse. Men, jeg er veldig enig med deg, brudepikekjoler, sevietter lys, duker, blomster og alt det der, er mas, men litt kos og:) Men, jeg takker og bukker for alle råd og tips jeg får på veien!
bobbi Skrevet 9. april 2012 #872 Skrevet 9. april 2012 Huff som jeg drømmer nå rett før bryllupet Her om dagen drømte jeg at ringene ikke passet, at musikerne ikke kom....og i natt drømte jeg at jeg åpnet en bryllupsgave, som var en sånn "coop-pose" i stoff
Gjest Doh Skrevet 10. april 2012 #873 Skrevet 10. april 2012 Huff som jeg drømmer nå rett før bryllupet Her om dagen drømte jeg at ringene ikke passet, at musikerne ikke kom....og i natt drømte jeg at jeg åpnet en bryllupsgave, som var en sånn "coop-pose" i stoff Haha, sånn holdt jeg på de siste ukene også Heldigvis er jeg ikke sanndrømt....
Samulita Skrevet 11. april 2012 #874 Skrevet 11. april 2012 Har vært så opptatt med alle detaljene at jeg helt har glemt at vi faktisk skal GIFTE oss også den dagen.... Er det noen her inne som vet hva som foregår/sies under en vielse på ambassade? Føler meg totalt uforberedt
Gjest Doh Skrevet 11. april 2012 #875 Skrevet 11. april 2012 Har vært så opptatt med alle detaljene at jeg helt har glemt at vi faktisk skal GIFTE oss også den dagen.... Er det noen her inne som vet hva som foregår/sies under en vielse på ambassade? Føler meg totalt uforberedt Broren min gifta seg på ambassaden. Hun dama leste noe greier og så skrev de under på papirene. Ja, de svarte vel også på om de ville ha hverandre som ektemaker. Gikk ganske fort egentlig, men var jo fint fordet
bobbi Skrevet 11. april 2012 #876 Skrevet 11. april 2012 Haha, sånn holdt jeg på de siste ukene også Heldigvis er jeg ikke sanndrømt.... Ikke jeg heller
Samulita Skrevet 12. april 2012 #877 Skrevet 12. april 2012 Broren min gifta seg på ambassaden. Hun dama leste noe greier og så skrev de under på papirene. Ja, de svarte vel også på om de ville ha hverandre som ektemaker. Gikk ganske fort egentlig, men var jo fint fordet Høres perfekt ut! Det er ikke pratingen som er viktigst for oss
Amens Skrevet 12. april 2012 #878 Skrevet 12. april 2012 Noen som heiser flagget på lokalet. Noen til å åpne gavene. Noen til å dele ut kirkeprogram. Det eeer så mange ting å huske på :gjeiper: Jeg lurer litt på hvorfor det er nødvendig å ha noen ti å pakke opp gavene? Kan man ikke gjøre det selv senere?
Gjest Tekola Skrevet 12. april 2012 #879 Skrevet 12. april 2012 Jeg lurer litt på hvorfor det er nødvendig å ha noen ti å pakke opp gavene? Kan man ikke gjøre det selv senere? De fleste nordmenn (har det kommet frem av utallige tråder om dette) synes det er veldig hyggelig å se på de brudeparet har fått. I tradisjonelle, norske bryllup er dette en naturlig del av festen. Dessuten er det utrolig mye jobb i forhold til papir, å holde styr på hva som er fra hvem og så videre. Vi hadde et par som pakket opp for oss, og er innmari glade for det!
Amens Skrevet 12. april 2012 #880 Skrevet 12. april 2012 De fleste nordmenn (har det kommet frem av utallige tråder om dette) synes det er veldig hyggelig å se på de brudeparet har fått. I tradisjonelle, norske bryllup er dette en naturlig del av festen. Dessuten er det utrolig mye jobb i forhold til papir, å holde styr på hva som er fra hvem og så videre. Vi hadde et par som pakket opp for oss, og er innmari glade for det! Hm, vi ønsker oss egentlig bare penger, kan umulig være så inressangt å se på konvoluttene... Men muh... Jeg vil åpne selv... Elsker å åpne presanger...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå