Gå til innhold

2012-bruder!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vakker du er, Doh.

Ja, enig, den kaka så sinnsvakt god ut!

Skrevet

Så vakker du er, Doh.

Ja, enig, den kaka så sinnsvakt god ut!

Takk :) ja, den er kjempegod. Har fortsatt øverste etg igjen, og halve midterste etg var igjen(men den har vi snart spist opp :fnise: )

Kom på en ting da, vi hadde skikkeliig stort frafall de siste dagene. To fikk vi beskjed om at ikke kom på onsdag eller torsdag, mens fire ga beskjed på bryllupsdagen. Fikk vel ikke beskjed heller, et par av de kom bare ikke..... De som gjorde det skulle komme sammen med noen så var jo noen som viste det, men var litt irriterende med tomme stoler som kunne blitt tatt vekk. Men ikke noe å gjøre no med så vi gadd ikke tenke noe på det. Synes bare det er uhøflig å ikke si fra. Grunnen til at en ikke kom var fordi 13åringen ikke kunne være alene hjemme. Faren hadde glemt at han skulle ha h*n den dagen så da måtte moren bli hjemme tydeligvis

Gjest navnelapp
Skrevet

Gratulerer, vel overstått! Du var nydeleg i kjolen og capen, cape gir meg alltid lyst til å vere vinterbrud. :-) Du får nok ikkje problem med å bli kvitt den.

Så irriterande med så mange avbod rett før! (og ein trettenåring burde vel kunne overnatte hos ein kompis? Folk er av og til litt lite løysingsorienterte.)Men det betyr jo berre at bittelitt overbooking ikkje er krise.

Vi skal ha åttepersonsbord med free seating på bordet, altså at folk får vite kva bord dei skal sitte på, tek med seg bordkortet sitt og set seg der dei vil på det bordet. På den måten slepp vi iallfall å flytte rundt på stolar og bordkort rett før.

Skrevet

Gratulerer, vel overstått! Du var nydeleg i kjolen og capen, cape gir meg alltid lyst til å vere vinterbrud. :-) Du får nok ikkje problem med å bli kvitt den.

Så irriterande med så mange avbod rett før! (og ein trettenåring burde vel kunne overnatte hos ein kompis? Folk er av og til litt lite løysingsorienterte.)Men det betyr jo berre at bittelitt overbooking ikkje er krise.

Vi skal ha åttepersonsbord med free seating på bordet, altså at folk får vite kva bord dei skal sitte på, tek med seg bordkortet sitt og set seg der dei vil på det bordet. På den måten slepp vi iallfall å flytte rundt på stolar og bordkort rett før.

Hehe, nei det var noen som lurte på hvor vi skulle fått plass til de som ikke kom :fnise: Så sånn sett gjorde det jo ikke noe.

Den løsninga deres med bordene var jo kjempelurt. Det vanskeligste er jo ikke å sette folk sammen i klynger, men bestemme hvordan den klyngen skal være organisert :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Ja, nettopp. Og dei engstelege som må halde kjæresten sin i handa får lov til det, og dei som har vore i lag nokre år, og som har lese Skikk og bruk kan velge seg borddame/bordkavaler. :)

Skrevet

Oi, så smart! Kanskje vi skal gjøre det sånn med de 6 11-mannsbordene vi skal ha? :klo: Tenke tenke! I alle fall veldig smart :)

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Eg planlegg å ha ei slags tavle eller blindramme med eit pent stoff på, som eg festar horisontale silkeband på. Så nummererer eg silkebanda, og trer bortkorta over kvart silkeband, kvart bord på ei rekke. (Og namn på begge sider av bordkortet, slik at dei kan fungere som huskelappar for dei andre rundt bordet under samtalens løp.)Det er sikkert lurt å sette bordnummeret diskret på namnelappen, i tilfelle folk er medlem av korttidsminneforeninga.

Så nummererer vi borda. Når folk kjem, finn dei sitt bordkort, og så finn dei sitt bord. :)

Skrevet

Hvordan er det med nervene dine da Ninni86? Under to uker igjen nå :bryllup:

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er det med nervene dine da Ninni86? Under to uker igjen nå :bryllup:

Åhh, er ikke så mye nerver, men er veldig veldig spent :rodmer: Gleder meg noe helt vanvittig! Jeg har til nå ikke hatt tid til å bli nervøs, så satser på å holde meg busy helt frem til dagen ;) Jeg skal bake bryllupskaken selv, så til helgen skal jeg lage alle marsipanrosene, og prøve å se hvordan det blir hvis jeg tar på spiselig sølvglitter eller sølvspray :rodmer: Håper det blir fint!

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal også bake kaken selv :D Er så spent om jeg klarer det og ikke blir skikkelig superstressa ;)

Tar jo en hel dag å sette den sammen...

Skrevet

SÅ imponert over dere to som baker selv - Tør ikke engang tenke tanken på hvordan det ville føles å servere en av mine flate sjokoladekaker :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Doh: Du var bare helt utrolig nydlig! Gratulerer så mye :rodmer:

Skrevet

SÅ imponert over dere to som baker selv - Tør ikke engang tenke tanken på hvordan det ville føles å servere en av mine flate sjokoladekaker :fnise:

Ja, jeg ville vært alt for redd for at det skulle gått dårlig. Dessuten er jeg alt for makelig anlagt til at jeg ville stresset med kake dagen før mitt bryllup.

Skrevet

Jeg skal også bake kaken selv :D Er så spent om jeg klarer det og ikke blir skikkelig superstressa ;)

Tar jo en hel dag å sette den sammen...

Nais! Hvilken kake skal du bake? Blir lukket valnøtt med vaniljekrem og bringebær her :) Lilla, hvitt og sølv er fargene som kommer til å gå igjen i pynten :)

Skrevet

Ja, jeg ville vært alt for redd for at det skulle gått dårlig. Dessuten er jeg alt for makelig anlagt til at jeg ville stresset med kake dagen før mitt bryllup.

:fnise: Jeg har funnet ut at desto mer jeg har å gjøre før bryllupet, desto mindre nervøs er jeg! Rekker ikke å kjenne på nervene :fnise: Også synes jeg det er veldig stas å kunne si at jeg har bakt kaken helt selv :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Nais! Hvilken kake skal du bake? Blir lukket valnøtt med vaniljekrem og bringebær her :) Lilla, hvitt og sølv er fargene som kommer til å gå igjen i pynten :)

Blir tre-etasjes stablekake. Hadde egentlig tenkt å ha sjokoladekake i alle (siden jeg skal ha sjokoladepasta-trekk) men nå lurer jeg på om jeg skal ha en med gulrotkake og en med red velvet :fnise:

Har heldigvis enda god tid på å bestemme oss ;)

Den blir brun med hvite/elfenbenfarga polkadots rundt :)

Skrevet (endret)

Blir tre-etasjes stablekake. Hadde egentlig tenkt å ha sjokoladekake i alle (siden jeg skal ha sjokoladepasta-trekk) men nå lurer jeg på om jeg skal ha en med gulrotkake og en med red velvet :fnise:

Har heldigvis enda god tid på å bestemme oss ;)

Den blir brun med hvite/elfenbenfarga polkadots rundt :)

Ja, du har litt tid til både å bestemme deg og ombestemme deg enda :fnise: DET har jeg gjort mange ganger, i alle fall, men nå har jeg bestemt meg! ...tror jeg :fnise:

Ja, det er jeg som er "Vinglepetter" :fnise:

Edit: Glemte jo å si at planen din høres veldig veldig god ut :spise:

Endret av Ninnin86
Skrevet

Takk for det :) Egentlig ganske enkelt og greit, men det ser veldig stilig ut!

Også liker de aller fleste sjokoladekake ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...