Gå til innhold

2012-bruder!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oiii! Gift om en mnd! TENK det da!!

Selv har jeg 8 mnd igjen, men med tanke på hvor jeg ligger ann i planlegginga er det VELDIG BRA! hehe!

på søndag skal vi på brudemesse! Så skal jeg finne meg kjole uka etter tenker jeg. Begynner viss å få det litt travelt med kjolekjøpet mitt da mange sier det er 6 mnd leveringstid, også skal den jo kanske tilpasses litt osv også! Hoho! KJEKT når ting nærmer seg!

I dag sitter jeg og pussler med invitasjonene! Så utrolig koselig det er da!! :rodmer: Nærmer seg noe nå! :rodmer:

Ja, det er helt merkelig å tenke på!! Gleder meg så mye, og har heldigvis alt under kontroll :) Det blir bare helt supert!!

Det er veldig varierende hvor lang leveringstid det er på kjoleleveringen! Jeg fikk min etter 14 dager, fordi det var den siste de hadde i butikke. Mener hun sa de ikke skulle bestille nye heller, så jeg var heldig :rodmer: Tror det er ettersom hvilken kjole du velger og om de har den i butikken eller om de må bestille den et sted! Men absolutt ikke dumt å være ute i god tid :) Gled deg!! Det er kjempestas å prøve kjoler! Og tro meg, du vet når du har funnet den rette ;) Har du sett noen du liker på internett, eller? Vil gjerne se bilde :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynner det å kile litt i magen? :) Synes disse siste ukene går utrolig fort, og jeg er litt stressa for alt egentlig.... Er dere i mål med det meste?

Ja, nå kiler det litt! Men det er god kiling :rodmer: Jeg har kontroll på det meste, og det som gjenstår er samtale med presten, blomster og prøvetime på håroppsett! Blomster og samtale med prest og organist er planlagt neste onsdag, også skal jeg prøve frisyre® neste helg! Mamma er frisør, og det er hun som skal pynte meg, så vi har satt av hele neste lørdag :rodmer:

Ja, tenk det er bare 17 dager til du er fru!! Regner med du har bedre kontroll enn du tenker selv ;) Bruker stort sett å være sånn :) Hva gjenstår hos dere da? :klemmer:

Skrevet

Ja, nå kiler det litt! Men det er god kiling :rodmer: Jeg har kontroll på det meste, og det som gjenstår er samtale med presten, blomster og prøvetime på håroppsett! Blomster og samtale med prest og organist er planlagt neste onsdag, også skal jeg prøve frisyre® neste helg! Mamma er frisør, og det er hun som skal pynte meg, så vi har satt av hele neste lørdag :rodmer:

Ja, tenk det er bare 17 dager til du er fru!! Regner med du har bedre kontroll enn du tenker selv ;) Bruker stort sett å være sånn :) Hva gjenstår hos dere da? :klemmer:

Må skrive ut kirkeprogrammene, kjøpe kaffeservietter, handle inn drikke, nattmat og det gjestene skal spise etter kirken(det kan vi fikse dagen før da), bok til å skrive opp gaver i, stryke duker og servietter(skal jeg gjøre neste helg), lage ferdig spilleliste, lage en emergencyboks med gnagsårplaster ol, bestemme om vi skal ha no blomster på bordene. Tja, sikker noe mer..... Kjenner jeg blir litt oppgitt over hvor lite samboeren min bidrar med. Til og med spillelista må jeg lage selv. Men han skal hjelpe med kirkeprogrammene da.

Skrevet

Er inne i min siste mnd som ugift frøken!! Fru Ninnin om 31 dager!!! :rodmer:

:bryllup:

:danse::hoppe::sol::duskedame:

• Liker 1
Skrevet

Må skrive ut kirkeprogrammene, kjøpe kaffeservietter, handle inn drikke, nattmat og det gjestene skal spise etter kirken(det kan vi fikse dagen før da), bok til å skrive opp gaver i, stryke duker og servietter(skal jeg gjøre neste helg), lage ferdig spilleliste, lage en emergencyboks med gnagsårplaster ol, bestemme om vi skal ha no blomster på bordene. Tja, sikker noe mer..... Kjenner jeg blir litt oppgitt over hvor lite samboeren min bidrar med. Til og med spillelista må jeg lage selv. Men han skal hjelpe med kirkeprogrammene da.

Stakkar :tristbla: ,har du spurt han om hjelp, eller har han kanskje ikke tid? Hørtes slitsomt ut å gjøre nesten alt det selv.. Vil han ikke lage spillelista da? Det bruker jo å være en litt sånn "mannegreie" å gjøre i forbindelse med bryllup :gjeiper:

Skrevet

Jeg gifter meg i april og har fått drømmekjolen i gave av mine venniner. Problemet er at jg har lagt på meg siden jg fikk den og det går ikke an å legge den ut. Så nå må jg kvitte meg med en hel del kg ellers blir det ikke noe bryllup i april. Da utsetter jg har jg sagt til samboeren min. Jeg begynner å hate alt som har med dette bryllupet å gjøre om dagen :(.

Jeg gifter meg også i April, og må trimme meg tilbake til "før jul formen". Nå har ikke jeg lagt på meg så mange kg, men de jeg har skal bort. Det er egentlig ganske lett å kvitte seg med kilo på den rette måten, så lenge du er aktiv, og passer på hva du spiser. Hvis du vil gå ned bør du ikke spise mer enn ca 1300 kcal pr dag, men hvis du har trent veldig hardt kan du jo selvfølgelig spise mer. Det viktigste er at maten du spiser er riktig, og at matinntaket samsvarer med energibruken din. Få for all del ikke panikk og begynn på en eller annen mirakel kur, mulig du oppnår ønsket resultat til bryllupet, men de kiloene kommer tilbake med engang du slutter på kuren, og har da gjerne tatt med seg noen venner og ;)

Er det veldig lenge siden du kjøpte kjolen? Hvis ikke er jeg sikker på at du klarer å finne formen igjen til bryllupet. Trist å ha det sånn, håper det order seg! Masse lykke til :klemmer:

Skrevet

JDet er egentlig ganske lett å kvitte seg med kilo på den rette måten, så lenge du er aktiv, og passer på hva du spiser. Hvis du vil gå ned bør du ikke spise mer enn ca 1300 kcal pr dag, men hvis du har trent veldig hardt kan du jo selvfølgelig spise mer. Det viktigste er at maten du spiser er riktig, og at matinntaket samsvarer med energibruken din.

Må bare blande meg litt her -- kaloriinntaket varierer veldig fra person til person, og 1300 hørtes veldig lite ut, såvidt nok til å holde igang de vitale livsfunksjonene det! Man bør regne ut sitt eget kaloriintak utifra vekt/høyde/aktivitetsnivå for å finne ut hva som er riktig for hver enkelt. Det kan man feks gjøre på www.diett.no

Ellers så vil jeg også sende en stoor klem, og håper at alt ordner seg. Er jo noen måneder til april, og med riktig kosthold og aktivitet er det absolutt ikke umulig å gå litt ned i vekt, lykke til - håper du føler deg som en nydelig brud når dagen kommer :klemmer:

------

Tenk, at innen måneden er omme så er det noen her som er fru :rodmer:

I dag har jeg kjøpt meg tiara, og iløpet av uka skal jeg å titte på slør og underskjørt :rodmer: Vi er også igang med å undersøke ift kake, og musikk. Deilig å kjenne at ting begynner å falle litt mer på plass :)

Skrevet

Stakkar :tristbla: ,har du spurt han om hjelp, eller har han kanskje ikke tid? Hørtes slitsomt ut å gjøre nesten alt det selv.. Vil han ikke lage spillelista da? Det bruker jo å være en litt sånn "mannegreie" å gjøre i forbindelse med bryllup :gjeiper:

Jeg har syntes at det har vært greit å gjøre alt fram til nå, men begynner å bli litt stressa... Ble heldigvis ferdig med spillelista i dag da, så da er jeg ferdig med det :) han er med når vi må kjøpe ting heldigvis, er jo egentlig ikke sånn at han ikke bryr seg han bare synes jeg er flink... Men strykinga får han vær så god å hjelpe til med, der han han ikke noe valg :fnise:

Hehe, var litt oppgitt i stad bare

Skrevet

Må bare blande meg litt her -- kaloriinntaket varierer veldig fra person til person, og 1300 hørtes veldig lite ut, såvidt nok til å holde igang de vitale livsfunksjonene det! Man bør regne ut sitt eget kaloriintak utifra vekt/høyde/aktivitetsnivå for å finne ut hva som er riktig for hver enkelt. Det kan man feks gjøre på www.diett.no

Jeg har selv spist 1300 kcal pr dag i lang tid( unntatt desember :spise: ), og for meg har det fungert helt supert. Fulgte vektklubb.no sitt opplegg, men uten å følge menyen deres, bare passe på å få i meg riktig antall kalorier, og riktig fordelt mengde med fett/protein/karbohydrat. Det kan vel variere fra person til person hvor mange kalorier man klarer å fungere på, men jeg har ihvertfall ikke hatt noen problemer med å holde vitale organer i gang, så dette må være veldig individuelt da. Og med dette kalori inntaket er det meningen at man skal gå ned ca 1 kg i uka. Men sikkert lurt å sjekke hva som er riktig for TS sin vekt/høyde. Jeg skrev jo også at aktivitet gjør at man kan spise flere kalorier, men mulig jeg ordla meg litt dumt. Mente ihvertfall at hvis du har et bestemt antall kcal å spise en dag, men er på en treningstime og bruker 450 kcal, så kan du jo spise disse, slik at du igjen lander på 1300 kcal eller de kaloriene man måtte trenge for å fungere godt, og samtidig gå ned i vekt :)

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg trent hverdag denne uka så får se hvordan det går.

Skrevet

Aaah! Nå har vi bestilt konvolutter, og i dag kjøpte vi arkene som vi skal trykke innbydelsene på :D I tillegg har jeg målt brudepike nr 1 i dag, og til helga måler jeg hun andre, samt bestiller kjolene de skal ha :yvonne: Godt å føle at vi får gjort noe!

Skrevet

Nå har jeg trent hverdag denne uka så får se hvordan det går.

Så flink :trene:

Men husk at hvis du ikke har trent noe særlig før vil vekta gå litt opp i begynnelsen, selv om man forbrenner mye ...muskler veier jo mer enn fett :)

Skrevet

Vi gifter oss også i 2012, 11 august - blir på fjellet :)

Tre dager til ende..

Funnet kjolen min nå - forrige uke, den er fra Pronovias - endelig er den i boks.. har lett noen mmndr.. endelig kan man fortsette resten av planleggingen! Var innom alle salongene i Oslo og Akershus (følte jeg) men glad jeg endte opp på Lillestrøm, av alle ting, for der fikk jeg definitivt best service, Queen Brudesalong, Tonje var den som hjalp meg der, men også et par av de andre damene var supre!

Nå er det mat... og bordkort, og blomster... det er jo kooos!!

Håper alle her inne gleder seg like mye som meg!!!!

Skrevet

Bryllup avlyst etter en krangel. Så ikke noe kjole å komme inn i. Han pakket Sakene sine og dro.

Skrevet

Vi gifter oss også i 2012, 11 august - blir på fjellet :)

Tre dager til ende..

Funnet kjolen min nå - forrige uke, den er fra Pronovias - endelig er den i boks.. har lett noen mmndr.. endelig kan man fortsette resten av planleggingen! Var innom alle salongene i Oslo og Akershus (følte jeg) men glad jeg endte opp på Lillestrøm, av alle ting, for der fikk jeg definitivt best service, Queen Brudesalong, Tonje var den som hjalp meg der, men også et par av de andre damene var supre!

Nå er det mat... og bordkort, og blomster... det er jo kooos!!

Håper alle her inne gleder seg like mye som meg!!!!

Jeg skal på Queen i Lillestrøm om neste helg og prøve! Gleder meg veldig! Har også falt for Pronovias så lurer på om det blir det på meg også. Har du lyst til å legge ut bilde så vi får en titt?

Lykke til med resten av planleggingen!

Skrevet

Bryllup avlyst etter en krangel. Så ikke noe kjole å komme inn i. Han pakket Sakene sine og dro.

Nei men huff da... :trist:

Skrevet

Nei, så trist... Vil gi deg en stor :klem:

Skrevet

Uff, det var ikke noe koselig å høre. Håper det bare var en krangel som kom ut av kontroll og at han kommer krypende tilbake med en buketten roser. Uansett trenger du nok en :klemmer:

Skrevet

Huff :troest:

Skrevet

Jeg syns jeg må melde meg inn her jeg også siden jeg nå skal være brud i 2012. 4. august blir datoen. I dag er det nøyaktig en uke siden vi bestemte oss og jeg har allerede bestilt brudekjole og vi er i ferd med å betale depositum på lokale også. Syns det er ganske effektivt :)

Men det er fortsatt masse som gjenstår og det er en utfordring og skulle planlegge et bryllup på et annet kontinent. Med god hjelp fra Mannen regner jeg med at alt går i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...