Gjest sue84 Skrevet 6. april 2010 #1 Skrevet 6. april 2010 heisann.. jeg er ikke allergisk mot noe som helst, men nyser nesten hele tiden.. fleere ganger for dag. er ikke i spesielle situasjoner heller.. klør på nesen ofte og. eller kjennest ut som det er på tuppen av nesen under huden. vanskelig og forklare.. men kan det vær allergi? kan ikkje skjønne det egentlig..
yoga Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Hei Det kan virke som allergi, ja. Hvis det er noe som er relativt nytt, kan det være at du reagerer på pollen.. Allergier kan "plutselig" dukke opp, selv om du tidligere ikke har vært plaget med det. Jeg anbefaler deg å ta deg en tur til legen for å prøve og finne ut hva du evt. er allergisk mot, slik at du kan sette i gang med behandling!
Gjest sue84 Skrevet 7. april 2010 #3 Skrevet 7. april 2010 takk for svar :D tenker at det ikke kan være pollen allergi, for jeg nyser like mye om vinteren.. trenger aldri vær en spesiell plass eller tid.. så fatter ikke hva jeg kan reagere på.. meg selv kansje?
Sugerøret Skrevet 7. april 2010 #4 Skrevet 7. april 2010 støv ,parfyme,såpe osv osv.. mye en kan reagere på. Ta en utvidet allergi test i alle fall
Gjest Psiv Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Jeg også var plaget i årevis med voldsom nysing, i perioder nøs jeg flere hundre ganger om dagen. Nyseanfallene kom på alle tider av året og i situasjoner som tilsynelatende ikke hadde noe med hverandre å gjøre. Tok flere allergitester, men de fant ingenting. Til slutt sa legen at jeg kunne få allergimedisin selv om de ikke hadde funnet noen spesifikk allergi på meg; den har funket superbra, og legen min mener at når den virker, spiller det fint liten rolle hva jeg er allergisk mot. Vi mistenker også at allergien er situasjonsbetinget - jeg har ME og har merket at nyseanfallene er verst når jeg er veldig sliten. Antar at jeg bare blir mer overfølsom da.
Gjest Armule Skrevet 7. april 2010 #6 Skrevet 7. april 2010 Jeg hadde også en periode for noen år siden da jeg plutselig begynte å nyse ustanselig. Hadde vel nyst nærmere tjue ganger før jeg hadde kommet meg ut døra om morgenen. Sjekka med legen og det var ingen allergier. Siden har det fortsatt, men jeg nyser ikke like mye som før!
Inx Skrevet 7. april 2010 #7 Skrevet 7. april 2010 heisann.. jeg er ikke allergisk mot noe som helst, men nyser nesten hele tiden.. fleere ganger for dag. er ikke i spesielle situasjoner heller.. klør på nesen ofte og. eller kjennest ut som det er på tuppen av nesen under huden. vanskelig og forklare.. men kan det vær allergi? kan ikkje skjønne det egentlig.. Sånn har vel de fleste det i korte perioder? Jeg nyser ofte av sterkt sollys, utrolig rart at lys får det til å klø på nesa egentlig....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå