Gå til innhold

Språkkurs Italiensk

Kvist

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å lære meg italiensk. Har for et par år siden gått til innkjøp av en lærebok, en ordbok, en liten bok om verb og bøyninger og en stor og fin notatbok der jeg skrev alle ordene jeg lærte og oversettelsene. Kom så langt som å lære å telle, fargene, dagene, månedene osv. Samt enkle "hei, jeg heter Kvist og er norsk" og den type setninger. Så ble det litt mer avansert, og jeg hang ikke helt med der jeg satt hjemme på kjøkkenbordet, det tok litt mye tid og jeg la det bort.

Har nå funnet fram bøkene igjen og har lyst til å lære mer. Men innser at jeg nok må ha noen form for oppfølging av noen som kan noe. Har derfor sett på språkkurs. Finner hos AOF og hos Folkeuniversitetet i tillegg til en del nettbaserte kurs. Tror nok jeg har mest lyst på et der jeg kan møte andre mennesker og ha noen å snakke språket sammen med. Noen som har prøvd en av AOF eller FU sine kurs og kan anbefale?

Og skal jeg gå trinn 1, eller vil jeg kunne begynne på trinn 2 etter å ha sittet med bøkene mine litt mer først? Kjedelig å møte opp på kurs og så gjennomgår man bare ting jeg har funnet ut av selv. Og vel så kjedelig å møte opp på trinn 2 og ikke skjønne et kvekk. Må legge til at jeg normaltsett er ganske skoleflink og tar ting kjapt, og så er jeg absolutt motivert med tanke på å kunne komme ett hakk nærmere målet om å kunne snakke italiensk godt nok til å føre en samtale med en italiener uten å basere meg på peking og vifting med armene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...