Gå til innhold

Pus er borte


thirteen

Anbefalte innlegg

Vi overtok nylig en voksen hannkatt. Og har hatt han inne, han har måtte være litt med oss nå i påsken, så han begynner å bli en bevandret pus. Dette synes ikke jeg er ideelt, men det var slik det måtte bli.

Nå er vi kommet hjem igjen, og jeg klarte å slippe katten ut uten å tenke meg om. Det er første gang han har vært ute siden vi fikk han(ca 1. måned siden. Han har vært så lenge inne pga reising og at han er blitt kastrert etter at vi fikk han). Han har kansje vært her hjemme sammenhengende i 2 uker.

Men nå har han vært ute siden i 6 tiden i morges, og vi har gått rundt og lett etter han og alt. Ingen katt.

Er jeg veldig teit som begynner å bekymre meg nå? Slapp jeg han ut alt for tidlig? *bekymret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi overtok nylig en voksen hannkatt. Og har hatt han inne, han har måtte være litt med oss nå i påsken, så han begynner å bli en bevandret pus. Dette synes ikke jeg er ideelt, men det var slik det måtte bli.

Nå er vi kommet hjem igjen, og jeg klarte å slippe katten ut uten å tenke meg om. Det er første gang han har vært ute siden vi fikk han(ca 1. måned siden. Han har vært så lenge inne pga reising og at han er blitt kastrert etter at vi fikk han). Han har kansje vært her hjemme sammenhengende i 2 uker.

Men nå har han vært ute siden i 6 tiden i morges, og vi har gått rundt og lett etter han og alt. Ingen katt.

Er jeg veldig teit som begynner å bekymre meg nå? Slapp jeg han ut alt for tidlig? *bekymret*

Har han aldri vært ute der dere bor før, sammen med dere? Jeg gikk ut med vår pus de første gangene, og vi hadde "trent" litt på at han fikk belønning hvis han kom når vi kisset på ham. Vi holdt ham inne i 2 uker før jeg var ute sammen med ham, og til slutt fikk han gå ute alene. Han er aldri lengre unna enn at han hører oss og svarer hvis jeg roper.

Jeg for min del ville nok blitt bekymret, men det betyr vel igrunn ikke at du nødvendigvis burde bli det. Er så vant med at pusen stadig står ved døren og vil inn, og han har aldri vært så lenge borte som du beskriver... Jeg ville laget lapper og etterlyst ham på butikker om han ikke viser seg i nærmeste framtid... Fortsett ellers å let, kanskje dukker han bare opp etterhvert... Mulig han bare utforsker nabolaget;-)

Er kanskje ingen grunn til panikk ennå, men ville lett godt etter ham fremover likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Høres akkurat ut som det som skjedde med søsteren min. Hun overtok også en voksen katt, hun hadde den inne i ca 5-6 uker, men når hun slapp den ut ved et uhell. hun skulle bare lukke opp døra fordi noen ringte på og ut stakk pus med engang og løp av gårde, så kom den aldri tilbake. hun gikk og lette og lette men fant den aldri. Hun hadde overtatt den fra noen fra trondheim og hun bor i Oslo. Mulig den prøvde å gå tilbake til sin gamle eier men fra oslo til trondheim er jo det umulig så den døde nok fordi ingen fant den noen gang. Det har gått et år nå. Håper katten din kommer tilbake da og ikke ender slik:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har aldri vært ute her før. Verken sammen med oss eller alene.

Jeg har spurt litt rundt om noen har sett han, og han er visst nok "observert" ca 100 meter unna huset sånn i 21 tiden i dag. Men når jeg gikk ned for å se etter han, så jeg bare ryggen på en katt. Umulig å si om det var han eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har aldri vært ute her før. Verken sammen med oss eller alene.

Jeg har spurt litt rundt om noen har sett han, og han er visst nok "observert" ca 100 meter unna huset sånn i 21 tiden i dag. Men når jeg gikk ned for å se etter han, så jeg bare ryggen på en katt. Umulig å si om det var han eller ikke.

Informer naboer (skriv lapper og legg i postkassen) om at hvis de finner denne katten setter du pris på om de tar den med seg og ringer deg slik at du kan hente den. Ellers bør du lete, henge opp plakater osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hengt opp lapper på butikken, og gått rundt hele bygda flere ganger om dagen, og fortsatt ingen pus :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg hengt opp lapper på butikken, og gått rundt hele bygda flere ganger om dagen, og fortsatt ingen pus :tristbla:

:-( stakkars deg!!! :sukk: lapper i naboenes postkasser da? den naboen som hadde sett katten har ikke sett den igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-( stakkars deg!!! :sukk: lapper i naboenes postkasser da? den naboen som hadde sett katten har ikke sett den igjen?

Jeg har spurt alle naboene, jeg bor på en veldig liten plass så noen burde ja ha sett han.

Nei, ingen har sett han siden mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut annonse på nettkatten.no og dyrebar.no.

Der kan du også se om noen har funnet katten din.

Har den halsbånd? Er den chippet?

Krysser alt jeg har for at han kommer tilbake. Har hatt katt på avveie selv, og vet hvor vondt det er :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut annonse på nettkatten.no og dyrebar.no.

Der kan du også se om noen har funnet katten din.

Har den halsbånd? Er den chippet?

Krysser alt jeg har for at han kommer tilbake. Har hatt katt på avveie selv, og vet hvor vondt det er :klemmer:

Han har ikke halsbånd, og er ikke chippet. Skulle få han chippet når studielånet kom og jeg har råd til det. Hadde tenkt å holde han inne en stund til, så jeg tenkte at det gikk fint.

Jeg kan prøve å legge ut annonse på de sidene, men her tror jeg det er mer vanlig å overse katter på avveie enn å ta dem inn. Det er veldig mange villkatter her. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...