Hetheru Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Jeg lurer på en ting. Har sett veldig mange tråder her hvor kvinner sier litt av hvert nedlatende om menn, mens innlegg hvor det blir sagt tilsvarende om kvinner blir moderert vekk. Er ikke dette rimelig dårlig gjort, og ikke minst dobbeltmoralsk? Det virker som om dere tror det er greit å rakke ned på menn på grunn av likestillingen. Det er bare det at likestilling handler om likhet, ikke diskriminering. Det jeg lurer på er: hvorfor er det sånn her på kg? Bortsett fra "mannehat" (ja jeg vet at dette ordet ikke stemmer helt, men jeg vil sette det hele litt på spissen,) så er dette et veldig bra diskusjonsforum, og jeg skulle ønske at vi ble kvitt dette her. Enten får alle slike innlegg stå, eller så bør alle modereres vekk.
Hetheru Skrevet 5. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2010 Må legge til at menn, i følge folk her inne, ikke kan gjøre noen ting. De tar for lite initiativ, men de burde vært sperret inne hvis de prøver seg på damer. Hvis en mann og en kvinne er ut på byen hver for seg og er ute etter en ons er det bare mannen som er drittsekk og rundbrenner. De skal ha bra jobber, men kvinnen skal gjerne tjene mer. Menn kan ikke si at de foretrekker kvinner med den ene eller den andre kroppsfasongen, det blir feil uansett. De skal være gentlemenn, men ikke presse kvinner inn i noe kjønnsrollemønster. (Det er derimot greit at vi presser dem inn i slike mønster :slår: ) Kommer ikke på noen flere eksempler nå... Håper på å få svar på dette her. Blir litt forvirret og målløs
Gjest Prøvekandidat Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Jeg lurer på en ting. Har sett veldig mange tråder her hvor kvinner sier litt av hvert nedlatende om menn, mens innlegg hvor det blir sagt tilsvarende om kvinner blir moderert vekk. Er ikke dette rimelig dårlig gjort, og ikke minst dobbeltmoralsk? Det virker som om dere tror det er greit å rakke ned på menn på grunn av likestillingen. Det er bare det at likestilling handler om likhet, ikke diskriminering. Det jeg lurer på er: hvorfor er det sånn her på kg? Bortsett fra "mannehat" (ja jeg vet at dette ordet ikke stemmer helt, men jeg vil sette det hele litt på spissen,) så er dette et veldig bra diskusjonsforum, og jeg skulle ønske at vi ble kvitt dette her. Enten får alle slike innlegg stå, eller så bør alle modereres vekk. Det har gått meg hus forbi, det er nok av tråder jeg har lest her inne om de forferdelig norske kvinnene som gjør at norske menn må dra utenlands for å finne skikkelige kvinnfolk. Vi er visst bare panserfeminister som er opphengt i likestilling samt at vi er en gjeng med lykkejegere, de trådene får som regel stå i fred har jeg sett. Så jeg føler ikke at menn blir verre behandlet enn kvinner på dette området.
Shade Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Jeg har heller ikke sett noe særlig til kjønnsdiskriminering her inne
Hetheru Skrevet 6. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. april 2010 Mulig dere ikke har lest de samme trådene som meg da, men jeg har sett nok av dette.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Joda. Det finnes nok av kjønnsdiskriminering av menn her.. På en side er det kanskje ikke så rart.. ettersom det er kvinneguiden, og dermed rettet mot kvinner. Kvinner liker å klage og kreve.. og ja... sånn er resultatet.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Mulig dere ikke har lest de samme trådene som meg da, men jeg har sett nok av dette. Jeg har lest en del tråder her inne gjennom en del år og kan ikke si at jeg synes menn oftere blir moderert enn kvinner. Jeg føler at det er likevekt mellom kvinners kritisering av menn og menns kritisering av kvinner. Syns stadig vekk at jeg leser om krav både fra han og henne om spesifikke utseender og mangel på utseender her inne, uten at noe blir redigert vekk. Eks. Brutal Mann og Konservativ Manns innlegg blir gjerne stående og de er ikke akkurat kjent for sitt positive og lyse syn på norske kvinner.
Hetheru Skrevet 8. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 8. april 2010 Hva med at man kan påstå at alle menn er potensielle overgripere? Hva med at mødre blir rådet til å aldri la barnefaren være alene med barnet når det skal bades, for da kan han jo finne på a forgripe seg? Hva med at det påstås at alle menn er pedofile? Er ikke dette diskriminering og grov generalisering?
Gjest Prøvekandidat Skrevet 8. april 2010 #10 Skrevet 8. april 2010 Hva med at man kan påstå at alle menn er potensielle overgripere? Hva med at mødre blir rådet til å aldri la barnefaren være alene med barnet når det skal bades, for da kan han jo finne på a forgripe seg? Hva med at det påstås at alle menn er pedofile? Er ikke dette diskriminering og grov generalisering? Jo absolutt, og det har jo vært mange reaksjonstråder på ris og ros om de aktuelle trådene. Og noen av disse trådene har jo også blitt moderert så vidt jeg minnes. Likevel ser jeg ikke at det er noen forskjellsbehandling mellom kjønnene her, etter å ha vært her siden 2004 så ser jeg ikke noe mønster i sådan retning. Men det er mitt syn på saken.
Hetheru Skrevet 12. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 12. april 2010 Synes nå likevel jeg ser litt for mye diskriminering her inne. Kanskje bare min "radar" som er litt mer obs på dette... Hadde vært morro å høre fra noen menn hva de synes om dette. Alle menn som titter innom denne tråden, hva synes dere? Er det en del diskriminering av det maskuline kjønn på kg? Takker på forhånd for svar. (Er nysgjerrig nå :klø: )
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. april 2010 #12 Skrevet 12. april 2010 Les litt på singelforumet, der vil du se at det kommer holdninger mot både menn og kvinner og at trådene likevel ikke blir moderert til tross for at det er menn der inne som sier at de foretrekker hjernedøde bimboer med silikonbryst framfor intelligente mannevonde feminister - for det finnes jo ingen mellomting. Ingen som har hylt opp om moderering ennå og den blir det nok heller ikke. Jeg kommer ikke til å kreve det, syns det er morsomt når folk flagger synet sitt på den måten, uansett hvilket kjønn det er som flagger.
Hetheru Skrevet 12. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 12. april 2010 Les litt på singelforumet, der vil du se at det kommer holdninger mot både menn og kvinner og at trådene likevel ikke blir moderert til tross for at det er menn der inne som sier at de foretrekker hjernedøde bimboer med silikonbryst framfor intelligente mannevonde feminister - for det finnes jo ingen mellomting. Ingen som har hylt opp om moderering ennå og den blir det nok heller ikke. Jeg kommer ikke til å kreve det, syns det er morsomt når folk flagger synet sitt på den måten, uansett hvilket kjønn det er som flagger. Har ikke lest på det forumet, av den enkle grunnen at jeg ikke er singel Skal sjekke det ut. Selvfølgelig mener jeg at folk skal få lov til å si hva de mener, men jeg har som sagt sett en del som jeg er uenig i.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. april 2010 #14 Skrevet 13. april 2010 en stor andel av mennene her inne er homofile, bifile eller binysgjerrige. Ellers hadde vi sikkert ikke giddet å lese så mye eller bruke så mye tid på et kvinneforum. Så mange menn her føler seg som en av dere på en måte, eller har ikke så mye sånn typisk "øl,fotball og lekre damer"-tendenser. Derfor er ikke motbøren mot "mannsdiskriminering", om man kan kalle redigeringen for det, så stor blant mennene her.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. april 2010 #15 Skrevet 13. april 2010 Virker som om du er ute etter å provosere men... Jeg synes det er god blanding her, menn som klager på damer, gjerne norske damer. Og damer som klager på menn, da gjerne sine egne menn. Men når man kommer å sier at alle menn er potensielle overgripere går man langt over streken mener nå jeg. At man kan klage over sine samboere/kjærester e.l er da helt normalt, og i mange av trådene får man da svar tilbake at folk flest ikke synes det er noe å klage over.
Hetheru Skrevet 15. april 2010 Forfatter #16 Skrevet 15. april 2010 Virker som om du er ute etter å provosere men... Jeg synes det er god blanding her, menn som klager på damer, gjerne norske damer. Og damer som klager på menn, da gjerne sine egne menn. Men når man kommer å sier at alle menn er potensielle overgripere går man langt over streken mener nå jeg. At man kan klage over sine samboere/kjærester e.l er da helt normalt, og i mange av trådene får man da svar tilbake at folk flest ikke synes det er noe å klage over. Jeg er ikke ute etter å provosere, beklager hvis det oppfattes slik. Jeg finner det jeg har nevnt ovenfor provoserende, det var derfor jeg startet denne tråden. Som du også sier, så er det de som får seg til å genearlisere så til de grader at de påstår at alle menn er overgripere som det dreier seg om her. Det er dette jeg ikke forstår at noen kan få seg til å si.
Shade Skrevet 15. april 2010 #17 Skrevet 15. april 2010 Jeg er ikke ute etter å provosere, beklager hvis det oppfattes slik. Jeg finner det jeg har nevnt ovenfor provoserende, det var derfor jeg startet denne tråden. Som du også sier, så er det de som får seg til å genearlisere så til de grader at de påstår at alle menn er overgripere som det dreier seg om her. Det er dette jeg ikke forstår at noen kan få seg til å si. Ah, det kom ikke frem i startinnlegget ditt at det var spesifikt det du tenkte på. Nei det er ikke greit. Sånne type tråder er som oftest trolletråder som er ute etter å provosere.
Inx Skrevet 15. april 2010 #18 Skrevet 15. april 2010 Ingen som har lagt merke til dette? Det er normalt og godtatt å rakke ned på menn, maskulinitet og mannlig seksualitet osv i dagens samfunn. Når man generaliserer om menn så er det stort sett negativt i dag.
Daria Skrevet 15. april 2010 #19 Skrevet 15. april 2010 Det har vært ganske mange tilfeller av grove, generaliserende innlegg mot kvinner og rent kvinnehat her også, som har fått stå til tross for heftig innrapportering og klaging på Ris&ros, så jeg vil på ingen måte påstå at KG driver med mannsdiskriminering på forumet.
Hetheru Skrevet 19. april 2010 Forfatter #20 Skrevet 19. april 2010 Det har vært ganske mange tilfeller av grove, generaliserende innlegg mot kvinner og rent kvinnehat her også, som har fått stå til tross for heftig innrapportering og klaging på Ris&ros, så jeg vil på ingen måte påstå at KG driver med mannsdiskriminering på forumet. Mulig dette, har ikke sett så mye til det, men det var diskriminering av menn jeg lurte på om jeg var alene om å se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå