Gå til innhold

Er sæd gjennomtrengelig?

Fremhevede innlegg

Gjest meg nemlig
Skrevet

Kanskje et litt sært spørsmål, men lurer på om sæd kan trekke gjennom bokser? Gutter får også en slags væske som fungerer som glidemiddel og jeg undres over om at det er denne væsken som gjør at de blir litt våte på bokseren, eller om det rett og slett er sæden? Riktignok trekker ikke sæd seg gjennom kondom, men det er jo gummi og ikke tøy...

Videoannonse
Annonse
Gjest Ejala
Skrevet

Sædcellene dør visst ganske raskt når de kommer i kontakt med luft, har jeg hørt flere si. Så selv om sædcellene ligger på bokseren(5% av det som kommer ut ved utløsning er sædceller, de resterende 95% er væske og næring til sædcellene), er de nok døde etter ganske kort tid.

Skrevet

Det är ju hål i tyg, och så länge han inte har latex-boxer så är det klart det tränger igenom. ;) Det som kommer först kallas försats och är rätt och slätt till för att det ska glida bättre och den innehåller också spermier, men inte på långa vägar lika koncentrerat som i själva utlösningen.

Gjest meg nemlig
Skrevet

Så det vil si at det teknisk sett er mulig å bli gravid hvis jenta og gutten koser (forspill) med undertøyet på, før kondomen er kommet på og gutten får utløsning ekstremt tidlig? (Ja, jeg har gått på den smellen)

Skrevet

Sædcellene dør visst ganske raskt når de kommer i kontakt med luft, har jeg hørt flere si.

Det stemmer ikke. Når man f.eks. utredes for infertilitet må mannen levere sædprøve, og den skal som regel ikke være eldre enn 3 timer. Det er åpenbart umulig å få sæd ned i en lufttett boks hjemme på badet, så de lever i hvert fall i tre timer etter kontakt med luft.

Skrevet

Om det är graviditet du är orolig för så är risken liten. Sädescellerna ska ju IN i vaginan för att du ska kunna bli befruktad. Om du råkar få lite på blygdläppen skulle jag inte vilja säga att det är någon större fara, bara du torkar bort det.

Gjest Ejala
Skrevet

Det stemmer ikke. Når man f.eks. utredes for infertilitet må mannen levere sædprøve, og den skal som regel ikke være eldre enn 3 timer. Det er åpenbart umulig å få sæd ned i en lufttett boks hjemme på badet, så de lever i hvert fall i tre timer etter kontakt med luft.

Åja. Da lærte jeg noe nytt i dag også. ;)

Skrevet

Tror nok det skal litt til for at de små svømmerne skal klare å svømme helt fra bokseren til kjæresten din og inn i livmoren din... ;)

Skrevet (endret)

Så det vil si at det teknisk sett er mulig å bli gravid hvis jenta og gutten koser (forspill) med undertøyet på, før kondomen er kommet på og gutten får utløsning ekstremt tidlig? (Ja, jeg har gått på den smellen)

Hvis penisen stikker ut av boxeren og er inni deg, så ja.

Om dere ligger der med undertøy på og bare ligger inntil hverandre, så nei :roll:

Endret av Minttu
Skrevet

För att det tekniskt sätt ska bli möjligt att bli gravid på det sättet behöver du få in säden i vaginan på något sätt. Och spermier vill ha det vått, annars förlorar de liksom simkapaciteten och blir ganska värdelösa. Ett spermaprov ligger i en plastburk och är fortsatt våt, men lite sperma på kalsongerna torkar ju direkt. Så länge du inte samlar ihop sperman från kalsongerna direkt och sedan för in den i vaginan så är det faktiskt ingenting att oroa sig för. :)

Gjest meg nemlig
Skrevet

Takk for kloke svar:) Er nok bare jeg som ble litt paranoid og stressa. Jeg tørket IKKE bort det våte med en gang fordi jeg var usikker på om det var mine kroppsvæsker eller hans, og jeg tenkte at spermiene var så raske at det nok var "for sent".. Trengte nok å få roet meg litt ned. Satser på det går bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...