Gå til innhold

Ferie til London og Paris


Wiwa

Anbefalte innlegg

Tenker å bruke to uker av sommerferien til å reise til Paris og London, en uke i hver by. Vi er egentlig veldig usikre på hva vi skal finne på når vi kommer dit siden vi kun har vært i London engang. Vi har aldri vært i Paris. Planen til nå er ihvertfall:

London: London Eye, Madame Tussauds, Big Ben og Harrods.

Paris: Louvre museumet, eiffeltårnet, Champs-Élysées, Euro Disney og Notre-Dame.

Ellers skal vi bare shoppe, spise og kose oss. Vi har såvidt satt i gang med planleggingen, men føler at kvinneguiden er en fin plass å spør etter reisetips. Så er der andre ting vi absolutt må se eller gjøre? Eller kanskje ting som vi allerede har på listen som ikke er verdt å se? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

personlig ville jeg latt london ta seg av shoppingen, for paris er ikke stedet for det.

jeg hadde ganske høye forventninger til paris som shoppeby, men ble skuffet når alt var for kort for meg(er 1,74 høy - ikke fransk størrelse hehe.....).

paris er fantastisk, men jeg tror kanskje mine reisevaner er veldig annerledes enn deres siden eurodisney/shopping er hovedtema for ferie.

personlig er jeg mer glad i museer og cafèliv samt kulturoppleveler.

likevel tror jeg dere vile like sacre ceur og restaurantene på høyden der(veldig romantisk) på kveldstid, triumphbuen(på kveldstid) og eiffeltårnet uansett når på dagen. er jo ekstra romantisk når det glitrer av lys ca 22 på kvelden, og er veldig fint til piknik på formiddagen.

jeg angrer litt på at jeg ikke tok båttur langs seinen, om enn bare for å se byen fra elven.

champs elysses er egentlig helt bortkastet tid spør du meg, bortsett fra gigabutikken til sephora om du er glad i parfyme og sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Det er dyrt å shoppe i Paris. Så London er stedet for det.

Var selv i Paris i en uke i fjor sommer. Klarte helt fint å finne på noe hver dag. Noen av stedene trenger man noen timer. Som Versailles, Louvre og Disneyland. Også reise frem og tilbake til alle severdighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping av basic/litt billigere klær er enklere å få til i London enn Paris, ja. Versailles og Disneyland er anbefalte steder å dra i Frankrike.

Tog fra frankrike (Paris, tror jeg) til London tar ikke så lang tid. Det ville jeg ha tatt om jeg skulle fra et av stedene til det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går tog fra London til Paris, ja. Evt til EuroDisney. Se Eurostar.

Ellers vil jeg også anbefale shopping i London istedenfor Paris. Spesielt med kursen som er nå, så er det jo mye billigere i London.

Ellers kan jeg anbefale en halv dag (minst) i Tower of London. Få med dere en guidet tur fra en av Beefeaterne der, det er en opplevelse!

Ellers er det masse tips både til shopping og sightseeing her på forumet, så sjekk ut tidligere poster.

Endret av lilleGrethe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...