Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 jeg har bare vært i et norsk bryllup. Og da hadde jeg en kjole i kirka og på kvelden hadde jeg en annen.. Skal jeg ha to kjoler i utlandet også? En kort og en lang? Noen som vet hvilke butikker som selger sånne kjoler, helst internett butikker. Bruden ønsker at man ikke har rød, svart eller hvit kjole.. jeg tenkte mer som turkis eller blå kanskje..
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 "Utlandet" er jo rimelig stort, da, og med mange forskjellige skikker- så det er nok vanskelig å svare på dette uten at du er litt mer spesifikk. Jeg kan fortelle at i Japan er det vanlig med samme kjole under hele seremonien, og du kan bruke alle farger bortsett fra hvitt (sorgens farge). Men det hjelper deg fint lite hvis du skal i bryllup på Kapp Verde.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 jeg likte i grunn litt denne, men er den for sexy? Jeg er normalvektig og derfor vil vel kanskje magen vise i en sånn kjole? http://www.seduce.no/prod.php?id=10574&Kjole%20-%20Caroline%20New%20m%F8rklilla
Serenity88 Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 I mine øyne er den for kort, men du kjenner bruden og gjestene så vet vel om det vil passe inn Ellers er det vel mer vanlig i Norge å kun bruke 1 kjole, mens i utlandet har man 2? Ihvertfall det jeg er vant med. Bunad i kirken+en pen lang kjole til kvelden
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #6 Skrevet 4. april 2010 Nei jeg vet ikke om den er for kort. Typen vil hvertfall at jeg skal ha kort, mens jeg selv helst vil ha lang. Men han vet jo sikkert best hva som passer i hjemlandet. De damene fra de baltiske landene kler seg jo støtt i korte skjørt og korte kjoler sånn ellers i året så.. Vannvittig pen kledd hele tiden vil jeg si
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #7 Skrevet 4. april 2010 Glemte å si at bryllup der borte varer som regel i 2 dager.. Alle overnatter på stedet hvor bryllupet er å så spiser de frokost og sånn etterpå.. Må vel ha 3 kjoler da... sukk
lilleGrethe Skrevet 4. april 2010 #8 Skrevet 4. april 2010 Jeg tror det kommer veldig an på både land og lokale tradisjoner - evt også hvordan familien er. Du trenger helt sikkert ikke tre gallakjoler. Kan du ikke kjøpe én ny kjole, og så evt ha med deg en eller to kjoler som du har fra før av til som alternativer? Har du mulighet til å forhøre deg med noen andre kvinnelige gjester om hva de skal ha på seg? Evt spørre bruden hva som er vanlig?
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #9 Skrevet 4. april 2010 Jeg aner ikke hvilke damer som kommer fordi de som skal gifte seg, er hans venner. Eller han kjenner best mannen som skal gifte seg. Jeg kjenner ikke bruden særlig godt, hun er latvisk. Hun sa jeg kunne bruke det jeg ville. Men de 3 fargene er vel litt "ulovlige" både i hennes og vårt land. Jeg synes dette er veldig vanskelig i og med at det kun er jeg som er norsk i det bryllupet. Tror det skulle være rundt 40 gjester og jeg kjenner bare brudeparet litt og noen av guttevennene deres. De som kommer i bryllupet bor i Latvia.. Bare noen av guttene bor her
Frøken Mitzi Skrevet 5. april 2010 #10 Skrevet 5. april 2010 Om du har ein eller to kjolar, tippar eg ikkje er det viktige. Men eg ville uansett gått for ein kjole som er knelang eller fotsid. Den du linka til var litt for kort til bryllaup, etter det som er "vanleg", vil eg tru. Lykke til, iallfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå