-Fisken- Skrevet 13. september 2003 #1 Skrevet 13. september 2003 Er det noen som er enig med meg om at dette er utrolig vondt og kvalmende? Holder å å brekke meg hvis jeg tar en bit.. :o Kanskje noe å gjøre med at jeg ikke liker krem da, men, hehe. *ler* :D
ringblomst Skrevet 14. september 2003 #2 Skrevet 14. september 2003 Helt uenig med deg faktisk, er veldig glad i marsipankake og bløtkake med ananas. Var ikke meningen å gjøre deg mer kvalm, men fikk lyst på kake nå .
-Fisken- Skrevet 14. september 2003 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2003 Hehe.. Holder meg til masipanen jeg :D
Gjest Lea Skrevet 14. september 2003 #4 Skrevet 14. september 2003 Jeg kan ikke fordra bløtkaker egentlig (men de går jo ned om det ikke finnes annet, da). Marsipan er OK i seg selv, hvis det er av den grove typen som er laget av mandler og ikke bare melis. Ananas er bedre i kake enn i middagsretter.
Gjest Starya Skrevet 14. september 2003 #5 Skrevet 14. september 2003 Bløtkake går an, bare det ikke er ALT for mye krem på/i den. Spesielt synes jeg det er ålreit dersom den er fylt med fruktcocktail. Marsipankake er nam, det. Men ikke på bakeri/kafeer, da er det alltid for mye krem i den etter min smak.
Tusenfryd Skrevet 14. september 2003 #6 Skrevet 14. september 2003 Bløtkake er nam! Min favorittbursdagsbløtkake fra da jeg var liten (fikk det fyllet vi ville!) var et lag med daimkrem (hakket og blandet i kremen) vanlig krem de andre lagene men banan og jordbærsyltetøy som fyll. Fryktelig søtt og nydelig godt! Marsipankake synes jeg også er godt, men lager det aldri.
Gjest Starya Skrevet 14. september 2003 #7 Skrevet 14. september 2003 Jordbær og banan var standard fyll da jeg var barn. Nå bruker jeg dette stort sett kun i marsipankaker.
bluebird Skrevet 14. september 2003 #8 Skrevet 14. september 2003 Men Fisk da! :o Bløtkake/marspiankake er jo det beste som fins i hele verden! Jeg er nesten oppvokst på marsipankake, og har til og med spist det til frokost noen ganger. 8) Hver morsdag, farsdag, bursdag og andre spesielle anledninger ble selvsagt benyttet til å innta marsipankake. Ok, da.. det kan være litt kvalmende i for store mengder..
-Fisken- Skrevet 14. september 2003 Forfatter #9 Skrevet 14. september 2003 Men Fisk da! :o Ok, da.. det kan være litt kvalmende i for store mengder.. Blæh :D
Ronja Skrevet 15. september 2003 #10 Skrevet 15. september 2003 Marsipankake er nam! (men helst med mye marsipan og lite krem...) Men bløtkaker kan jeg styre meg for... Det blir for søtt, spes hvis det er masse krem på!
Pusekatt Skrevet 15. september 2003 #11 Skrevet 15. september 2003 Hva er det beste å fylle en marsipankake med da (bryllupskake)? Trenger tips 8)
Diva Skrevet 15. september 2003 #12 Skrevet 15. september 2003 Åååå, er kjempeglad i marsipankake/bløtkake jeg Liker omtrent alle typer og. Spesielt bra er det hvis det er et lag vaniljekrem og et lag fløtekrem. Friske bær mellom lagene og godt dynket bunn + et saftig marsipanlokk over = digg :D Men jeg liker sjokoladekaker litt bedre. I det hele tatt : Bløtkake / Marsipankake Sjokoladekaker, både i runde og firkantede former, med og uten fyll Smørkremkaker, dvs. mandelkaker og marengskaker m/ smørkrem Konfektkaker Verdens beste Bærpaier Gulrotkake Selskapskake (m / kokesjokolade - smeltet - i fløtekrem) og med mandler i deigen. Krydderkake Iskake Rullekake Gelèkake osv osv osv Min kjæres mor lager alltid en kjempegod marsipanbløtkake til hver en festlig anledning. Hun har den dobbel og bruker vaniljekrem i det ene laget, som nevnt over, og så fløtekrem og hun har alltid friske bær i. Pynter med litt kremklatter på toppen. : sukk : Vil ha kakeeeeeee :rosasmil:
Diva Skrevet 15. september 2003 #13 Skrevet 15. september 2003 Åååå, er kjempeglad i marsipankake/bløtkake jeg Liker omtrent alle typer og. Spesielt bra er det hvis det er et lag vaniljekrem og et lag fløtekrem. Friske bær mellom lagene og godt dynket bunn + et saftig marsipanlokk over = digg :D Men jeg liker sjokoladekaker litt bedre. I det hele tatt : Bløtkake / Marsipankake Sjokoladekaker, både i runde og firkantede former, med og uten fyll Smørkremkaker, dvs. mandelkaker og marengskaker m/ smørkrem Konfektkaker Verdens beste Bærpaier Gulrotkake Selskapskake (m / kokesjokolade - smeltet - i fløtekrem) og med mandler i deigen. Krydderkake Iskake Rullekake Gelèkake osv osv osv Min kjæres mor lager alltid en kjempegod marsipanbløtkake til hver en festlig anledning. Hun har den dobbel og bruker vaniljekrem i det ene laget, som nevnt over, og så fløtekrem og hun har alltid friske bær i. Pynter med litt kremklatter på toppen. : sukk : Vil ha kakeeeeeee :rosasmil:
Cooli Skrevet 15. september 2003 #14 Skrevet 15. september 2003 Marsipankake er nam nam, men jeg blir kvalm hvis jeg spiser for mye. det er bare pga krem.. uansett bløtkake eller andre kaker med krem, klarer ikke spise så mye 1 stk er nok. kanskje 2 stk av og til...
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2003 #15 Skrevet 15. september 2003 Lukket valnøtt..hmmmm Nydelig!!!
Gjest Espera Skrevet 16. september 2003 #16 Skrevet 16. september 2003 Mamma lager verdens beste marsipankake som er viden kjent o kretsen vår. To lag slik at den er god og saftig, kremlag med aprikossyltetøy og hakkede valnøtter og masse, masse marsipanroser til pynt...... Rene bløtkaker er jeg ikke så glad i, da må det i tilfelle være 'midtsommerskaker' med friske NORSKE jordbær.....
sirka Skrevet 19. september 2003 #17 Skrevet 19. september 2003 Jeg er nesten oppvokst på marsipankake, og har til og med spist det til frokost noen ganger. 8) .. Du må ha sterk mage.. Jeg hadde ikke tålt slik frokost.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå