Tiarra Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Hei! Er en kvinne i 20-årene. Har født barn før. Har aldri hatt ubekuttet sex med en jeg ikke kjenner godt før, men nå gjorde jeg det. Jeg er nettopp ferdig med mens. Kjenner smerter i underlivet og i livmoren. Har også feber. Jeg er ellers frisk og rask. Jeg må innrømme at jeg er litt beymret da fyren tibudt kondom, men jeg var for kåt. Men spurte i etterkant om vi trengte kondom annet enn for ikke å bli gravid, han sa nei. Bør jeg oppsøke lege?
pleiepike Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Kan jo være en form for infeksjon du har fått?? En annen ting, folk MÅ ikke oppgi om de har en kjønnssykdom eller liknende, så vedkommende du hadde med kan jo alikevel være bærer av noe som han ikke hadde lyst til å dele..... Synes du ska oppsøke lege jeg hvis det ikke gir seg og om smertene forverres...
finkel Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 Det eneste du kan gjøre er å oppsøke lege om det ikke blir bedre, da slipper du også å gå rundt og bekymre deg! Husk at dersom du har en infeksjon, vil det være best å behandle det så fort som mulig. Tvi tvi
Tiarra Skrevet 4. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2010 Huff, nå bli jeg ordentlig bekymret, altså!! Skal ALDRI ALDRI ha ubekyttet sex med en ukjent. Det skal være den første og siste gangen! Håper virkelig at jeg ikke blir smittet med noe! Kan en evtuelt smitte påvises ved prøve så tidlig som dette? Nei, jeg vet ikke hvordan slikt fungerer enda jeg har vært gift med en lege
Tiarra Skrevet 4. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2010 Det eneste du kan gjøre er å oppsøke lege om det ikke blir bedre, da slipper du også å gå rundt og bekymre deg! Husk at dersom du har en infeksjon, vil det være best å behandle det så fort som mulig. Tvi tvi Takk! Skal oppsøke lege så snart påsken er over.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2010 #6 Skrevet 4. april 2010 Når du er så dum, håper jeg du har noen kjønnssykdommer.
Teriyaki Skrevet 4. april 2010 #7 Skrevet 4. april 2010 Når du er så dum, håper jeg du har noen kjønnssykdommer. For et teit svar. De fleste har i alle fall en erfaring med ubeskyttet sex med fremmed i løpet av livet.
Pinkee Skrevet 4. april 2010 #8 Skrevet 4. april 2010 Kan jo være en form for infeksjon du har fått?? En annen ting, folk MÅ ikke oppgi om de har en kjønnssykdom eller liknende, så vedkommende du hadde med kan jo alikevel være bærer av noe som han ikke hadde lyst til å dele..... Høres nå mere ut som han evnt hadde lyst til å dele.....
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #9 Skrevet 4. april 2010 Kan jo være en form for infeksjon du har fått?? En annen ting, folk MÅ ikke oppgi om de har en kjønnssykdom eller liknende, så vedkommende du hadde med kan jo alikevel være bærer av noe som han ikke hadde lyst til å dele..... Det er da faktisk en straffbar handling å ha ubeskyttet sex med noen når man vet man er bærer av seksuelt overførbar sykdom, men det betyr ikke nødvendigvis at han bryr seg nevneverdig om det. Uansett er det jo for sent å spørre etterpå. :gjeiper:
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #10 Skrevet 4. april 2010 jeg husker ikke hvilken, men det hørtes veldig kjent ut med tanke på symptomer på kjønnsykdomer ja.... tur til legen er nok lurt ja.
Rosalie Skrevet 4. april 2010 #11 Skrevet 4. april 2010 (endret) Man kan ikke teste for HIV-smitte før etter 6 uker for å få sikkert svar. Endret 4. april 2010 av Wadjet
Pjukset Skrevet 4. april 2010 #12 Skrevet 4. april 2010 Man kan ikke teste for HIV-smitte før etter 6 uker for å få sikkert svar. Minst 6 uker. Og man må spørre om å ta denne testen spesifikt, denne testen (bl.a) blir ikke tatt når man ber om å bli testet for kjønnssykdommer da det ikke er kjønnssykdom, men seksuellt overførbar sykdom.
*Numi* Skrevet 5. april 2010 #13 Skrevet 5. april 2010 Minst 6 uker. Og man må spørre om å ta denne testen spesifikt, denne testen (bl.a) blir ikke tatt når man ber om å bli testet for kjønnssykdommer da det ikke er kjønnssykdom, men seksuellt overførbar sykdom. Men hvis man ber om det, og i tillegg blir testet for andre kjønnssykdommer og sos'er, og legen mistenker fare for hiv, kan man ikke begynne på hiv-forebyggende medisiner tidligere enn de seks ukene da? For det går man vel på mens man evt venter på svar? --- TS - oppsøk uansett lege, så slipper du å bekymre deg unødig! Lykke til!
Grace:-) Skrevet 5. april 2010 #14 Skrevet 5. april 2010 Jeg trodde det var 3 mnd for HIV ? Minst 10-14 dager for Klamydia.
Pjukset Skrevet 5. april 2010 #15 Skrevet 5. april 2010 Men hvis man ber om det, og i tillegg blir testet for andre kjønnssykdommer og sos'er, og legen mistenker fare for hiv, kan man ikke begynne på hiv-forebyggende medisiner tidligere enn de seks ukene da? For det går man vel på mens man evt venter på svar? --- TS - oppsøk uansett lege, så slipper du å bekymre deg unødig! Lykke til! Leger mistenker aldri hiv, med mindre man vet at partneren du har hatt har fått påvist smitte. Har ikke kjennskap til forebyggende medisin.
Rosalie Skrevet 5. april 2010 #16 Skrevet 5. april 2010 Sånn? http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2008/09/11/ny-retning-for-a-hastebeha/
*Numi* Skrevet 5. april 2010 #17 Skrevet 5. april 2010 Leger mistenker aldri hiv, med mindre man vet at partneren du har hatt har fått påvist smitte. Har ikke kjennskap til forebyggende medisin. Sånn? http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2008/09/11/ny-retning-for-a-hastebeha/ Sånn ja. Det var noe slik form for behandling jeg tenkte på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå