Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Hei! Lurer egentlig bare på hvor lenge en åpnet pesto glass holder seg i kjøleskapet? Og hva bruker dere det som regel til, pasta? Laks? Kylling?
Virvel Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Dekk overflaten med litt olje, så holder den en evighet! Noen superraske pestotips: Bland pesto med kesam eller matyoghurt, og du har en enkel og god "saus" til f.eks. grillmat. Bank en kyllingfilet flat, legg på pesto, soltørkede tomater og fetaost, rull sammen og stek i ovn eller på grill. (Gjerne med en skive spekeskinke rundt også!)
LukaFrost Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 Jeg blander litt i pizzasausen. Har alltid minst ett glass stående. Holder seg leeenge.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 Tusen takk! Har nettopp oppdaget pesto
Jumpforjoy Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 Bank en kyllingfilet flat, legg på pesto, soltørkede tomater og fetaost, rull sammen og stek i ovn eller på grill. (Gjerne med en skive spekeskinke rundt også!) Det høres veldig godt ut. Men som den kjøkken-nooben jeg er, kan du fortelle meg hvordan du banker kyllingen flat? Og skal den forstekes? (Er alltid bekymra for at jeg ikke skal få gjennomstekt kylling.)
Virvel Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Det enkleste er å putte fileten i en plastpose og hamre løs med et kjevle eller noe. Det skal ikke så mye til. Hvis rullen ikke vil holde seg sammen kan du stikke i en tannpirker (UTEN smak!) eller surre rundt litt tynn hyssing (fås kjøpt i dagligvare). Det er ikke nødvendig å steke i panne først.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå