Gå til innhold

Gode joggesko - sandaler med gode såler for backpacker


Gjest linneawarp

Anbefalte innlegg

Gjest linneawarp

Ja, - anbefal meg hvilke sko og hvilke butikk? :D

Masse gåing, - varmt, gode pusteegenskaper og gode såler! :D Hvilke butikker som er veldig god til å hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Glør

Da jeg var ryggsekkturist kjøpte jeg ett par Teva-sandaler, og de var verdt hver krone. Utrolig gode å gå i, og varte hele turen, pluss ett par år etterpå. Kjøpte de på Oslo Sportslager i Torggata, der fikk jeg veldig god hjelp til å finne riktig størrelse, og jeg fikk en god pris også.

http://www.oslosportslager.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Jeg har noen sandaler fra ecco jeg har brukt i mange år, de er rimelig enkle samtidig som de har tilstrekkelig med reguleringsmuligheter, og har overlevd både 40 varmegrader og vassing gjennom elver. Ellers har jeg trakket endel rundt i converse, men det er strengt tatt ikke å anbefale. Men om du går for sko; kjøp de gjerne litt større enn du først tenker, det er utrolig hvor mye bena "vokser" etter en dag med mye vandring, særlig i høye temperaturer. Da er det også godt og evt har et par sandaler som kan strammes/slakkes om du skulle våkne med elefantben en dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er storforbruker av sandaler både på reise og i jobb-sammenheng. Ingenting slår Teva-sandaler har jeg funnet ut. God demping, gode reguleringsmuligheter, god lufting, stabil sandal.

Ta med et par gode joggesko, hvis du ikke skal på svært luftige og spenstige klatre/fjellturer eller i svært vått terreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest linneawarp

Jeg har sett på Ecco sko, - de er ikke så god med demping.

Timberland, - jeg har lettet og lettet, - håper jeg finner dem en gang for å prøve.

Teva - de var bra, - men synes H H var bedre enn dem faktisk, prøvde på XXL i dag.....

Så det står nok igjen timberland som jeg vil prøve, ellers ender det med Helly Hansen sandaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig sansen for Merrell sko. Veldig gode på foten og god demping. Finnes selvsagt i flere varianter så om du ikke liker det ene så kan det andre være helt fantastisk å ha på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timberland har jeg bare funnet i skinn. Vel og bra, men de blir så våte når de blir våt, og fargene ksn smitte av. Tar mange timer før sålen tørker.

Det samme gjelder Merrell, samtidig er de litt for tette for backpacking. Og ikke fargeekte, de heller. Men HH har jeg også brukt, en god nr. to til min fot. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen kjempegode Merrel-sandaler som jeg hadde med meg på vår 6 mnd lange backpackertur. Likevel brukte jeg stort sett bare Hawaianas, synes de er kjempegode å gå i. Egner seg selvsagt ikke til voldsomme hiking-turer, men vi gikk jaggu MYE, uten problemer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par Timberlandsandaler som ikke er i skinn, og som jeg syns er kjempegode å gå i. Kjøpte de på G-Sport mener jeg å huske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...