Gå til innhold

Spm om p pille!


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp! Jeg begynte på p pille Loette 28 for første gang, ca tre uker siden. Problemet er at jeg tok den første pillen dag en på mensen, men den andre dagen blingsa jeg og tok en sukkerpille isteden for en p pille!! Altså begynte jeg på min"nye" første p pille på dag tre. Nå har jeg bare en pille igjen, når jeg "egentlig" skulle hatt to.. Hva skal jeg gjøre?ta en p pille fra neste brett? Eller bare ta sukkerpillene i seks dager i steden for syv? Jeg har ny kjæreste så jeg vil ikke risikere å bli gravid!!! Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Gjest Armule
Skrevet

Om jeg skjønner rett - du tok den ordentlige pilla samme dag som du skjønte du tok sukkerpilla (dag to) ?. Sukkerpillene er ikke nødvendige å tas, på microgynon har de f.eks. droppet dem helt.

Gjest Gjest
Skrevet

Om jeg skjønner rett - du tok den ordentlige pilla samme dag som du skjønte du tok sukkerpilla (dag to) ?. Sukkerpillene er ikke nødvendige å tas, på microgynon har de f.eks. droppet dem helt.

Nei, jeg tok den ordentlige pillen på dag tre, oppdaget først da at jeg gått feil vei på brettet. Såman kan vel si at den førsta dagen gikk i dass, bare at jeg har en mindre av hver pille ?

Gjest Armule
Skrevet

Nei, alt går ikke i dass selv om man glemmer en pille. Man er bare mindre sikra for graviditet. Følg brettet som vanlig, dvs. at når du kommer til den dagen du mangler sukkerpilla (som du tok dag to) så ikke ta noen pille som helst. Også begynner du på brett to dagen etterpå.

Gjest Armule
Skrevet

Forresten - hva gjorde du med den ordentlige pilla du skulle tatt dag to? Om du fortsatt har den, så er det ingen vits i å bruke den. Det vil bare ødelegge "systemet" såvidt jeg kan tenke meg. Dag 1 er fortsatt dag 1. Og skulle du tatt den ekstra pilla så var det sammen med pille tre den tredje dagen. Om du skjønner?

Skrevet

Forresten - hva gjorde du med den ordentlige pilla du skulle tatt dag to? Om du fortsatt har den, så er det ingen vits i å bruke den. Det vil bare ødelegge "systemet" såvidt jeg kan tenke meg. Dag 1 er fortsatt dag 1. Og skulle du tatt den ekstra pilla så var det sammen med pille tre den tredje dagen. Om du skjønner?

Ja, det du sier virker jo logisk. Jeg tok den andre pille på dag tre, altså dagen etter sukkerpillene, hvilket betyr at jeg har en p pille igjen når jeg egentlig skal begynne på sukkerpillen fra i morgen.

Så da hopper jeg over en dag m piller da jeg snart vil mangle en sukkerpille? Det er ikke noe stoff i den sukkerpillen som jeg trenger og så ikke fåri meg?

Tusen takk for hjelp altså!!

Skrevet

Sukkerpiller trenger du overhode ikke. De er bare der slik at man ikke skal falle ut av "vanen" ;) Jeg bare kastet de

Gjest Armule
Skrevet (endret)

Jepp! da ser du bare helt bort i fra den overflødige pillen fra dag to og later som om du tok den da :) Også begynner du på brett to dagen etter at du har gått tom for sukkerpiller :)

Og ja, sukkerpillene inneholder ingenting viktig. De er bare til for de som trenger å ta piller hver dag slik at de ikke glemmer det :)

Endret av Arnøy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...