Gå til innhold

Hyttetur

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har bedt med noen venner på hyttetur, og vi blir til sammen åtte stykker. Hvordan gjøre en hyttetur billigst mulig med tanke på mat og drikke? Vi deler alltid på regninger, så det er ikke noe problem.

Skal jeg kjøpe inn middag, frokost og drikke på forhånd? Også tar vi alle med snacks selv? Hvordan høres det ut? På tidligere turer har vi kjøpt med hvert vårt pålegg og egen snacks (som alle kan ta av, men vi kjøper selv), også har vi vært alle sammen i butikk og handlet resten. Men jeg syns ikke bestandig at det har funket like bra. Har ofte blitt flere ting enn først beregnet da vi har handlet -og da blir jo utgiftene høyere. Har som dere kanskje forstår ikke så veldig god råd (vi er flere som ikke har det. Tenkte derfor at det billigste kanskje ville være at jeg handler inn middag, frokost og drikke på forhånd, slik at vi bare kan kjøre rett til hytten uten å tenke på å måtte innom en dagligvare.. Hvordan ville dere gjort det dersom dere inviterte noen med på en slik tur? :)

Har dere ellers noen forslag til hva vi kan ha til middag? :) Det burde være noe enkelt, da fasilitetene ikke er de største.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det blir nok enklest om én kjøper inn alt av middagsvarer og enklere snacks osv - gjerne den som har minst råd (da får de justere utgiftene etter sine muligheter).

Om noen andre har lyst å ta med ekstra ting, er jo alle velkomne til å gjøre det - men det kommer på egen bekostning da.

Jeg tenker at det er ofte veldig greit med enkle gryter som kan bare kokes lenge nok. Men det spørs litt hva du mener med enkle/små fasiliteter. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det blir nok enklest om én kjøper inn alt av middagsvarer og enklere snacks osv - gjerne den som har minst råd (da får de justere utgiftene etter sine muligheter).

Om noen andre har lyst å ta med ekstra ting, er jo alle velkomne til å gjøre det - men det kommer på egen bekostning da.

Jeg tenker at det er ofte veldig greit med enkle gryter som kan bare kokes lenge nok. Men det spørs litt hva du mener med enkle/små fasiliteter. :)

Ja, det var et godt forslag. Tror det blir sånn, jeg. Høres greiest ut synes jeg :)

Det er jeg enig i. I tillegg smaker det jo veldig godt! Vel, vi har kokeplater, men ikke stekeovn eller fryser.

Skrevet

Sist gang jeg skulle handle mat & drikke til hyttetur så tok 3 av oss en handletur til sverige. Skrev ned hva alle ville ha (om noen hadde noen spesielle ønsker). Også delte vi på regningen etterpå. Enkelt og greit synes jeg. Alkohol bør en og hver ta med selv. Evt. også snacks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...