Gå til innhold

Kjole i bryllup i sommer


Soon

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen flinke motefolk her inne kan hjelpe meg?

Jeg skal i 2 forskjellige bryllup i sommer (med vidt forskjellige mennesker), og tenker å kjøpe meg en fin penkjole som kan brukes begge dagene.

Men hva er moten nå?

Jeg vil helst ikke ha for stram kjole, jeg har litt mage etter graviditeten enda, så må ta hensyn til det.

Jeg er ca størrelse 38 - med litt hofter, men ikke masse.

Noen som har forslag med bilder, nettsider etc?

Blir veldig takknemmelig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ammer du fortsatt? I tilfelle anbefaler jeg deg å ta hensyn til det når du velger kjole. ;) Jeg var i bryllup i sommer i en mindre ammevennlig kjole, med lillejenta på slep, og jeg ble nokså lei av å gjemme meg bort på do for å kle av meg etterhvert. :ler: Men gutten din er jo nærmere året til sommeren, så da er det kanskje ikke en like aktuell problemstilling. Jeg ville heller ikke brydd meg så mye om hva som er in akkurat nå, men heller kjøpt en kjole som kler deg og som du kan bruke igjen senere.

Konkrete kjoletips har jeg ikke, men jeg gikk for en kjole med et "delvis empiresnitt" i chiffon i sommer (med fôr, selvsagt). Den har en slags linning under bysten, og så går skjørtet ut derfra. Halterneck oppe. Den skjulte den post-gravide magen fint, og hadde plass til ammepupper. Jeg ville sjekket butikker som Coast, Oasis, Wearhouse, Zara og Mango hvis du bor sånn at du har dem i nærheten. Min kjole var fra Monsoon og kjøpt på eBay, siden de ikke sender til Norge. Jeg har handlet mye der i England, så jeg vet hvilken størrelse jeg trenger, men de er nokså gjennomsnittlige størrelsemessig, så det kan jo også være en mulighet dersom du er komfortabel med å handle på nett uten mulighet for retur. Monsoon har utrolig mange fine kjoler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer du fortsatt? I tilfelle anbefaler jeg deg å ta hensyn til det når du velger kjole. ;) Jeg var i bryllup i sommer i en mindre ammevennlig kjole, med lillejenta på slep, og jeg ble nokså lei av å gjemme meg bort på do for å kle av meg etterhvert. :ler: Men gutten din er jo nærmere året til sommeren, så da er det kanskje ikke en like aktuell problemstilling. Jeg ville heller ikke brydd meg så mye om hva som er in akkurat nå, men heller kjøpt en kjole som kler deg og som du kan bruke igjen senere.

Konkrete kjoletips har jeg ikke, men jeg gikk for en kjole med et "delvis empiresnitt" i chiffon i sommer (med fôr, selvsagt). Den har en slags linning under bysten, og så går skjørtet ut derfra. Halterneck oppe. Den skjulte den post-gravide magen fint, og hadde plass til ammepupper. Jeg ville sjekket butikker som Coast, Oasis, Wearhouse, Zara og Mango hvis du bor sånn at du har dem i nærheten. Min kjole var fra Monsoon og kjøpt på eBay, siden de ikke sender til Norge. Jeg har handlet mye der i England, så jeg vet hvilken størrelse jeg trenger, men de er nokså gjennomsnittlige størrelsemessig, så det kan jo også være en mulighet dersom du er komfortabel med å handle på nett uten mulighet for retur. Monsoon har utrolig mange fine kjoler!

Tusen takk for svar *Joyce*.

Jeg ammer ikke lenger, så slipper å ta hensyn til det.

Empire-kjole er nok tingen ja :jepp:

Har ingen av butikkene du nevner i nærheten, men skal ha de i bakhodet hvis jeg skal på noen bytur.

Skal til Roma i mai, så tenkte ta en titt der, men sjangsene er vel store for at de koster en liten formue...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, fant en nyydelig kjole på Monsoon, men jeg får jo ikke kjøpt den da de ikke sender til Norge, sjekket ebay også, men de hadde den ikke... :(

Denne kjolen

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, fant en nyydelig kjole på Monsoon, men jeg får jo ikke kjøpt den da de ikke sender til Norge, sjekket ebay også, men de hadde den ikke... :(

Denne kjolen

Den var fin, ja! Men følg litt med, legg inn et søk etter den, så kan det jo hende den dukker opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin, ja! Men følg litt med, legg inn et søk etter den, så kan det jo hende den dukker opp?

Ja, får bare gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en nydelig kjole, men det er kanskje lurt å velge en annen farge? Synes den var litt lys, og det er jo en skikk om at man ikke skal ha hvit/ivory-fargede kjoler i bryllup fordi det skal være brudens farge. Og i dag er det jo mange bruder som velger ivory- eller offwhite og også beige kjoler som brudekjole, så jeg ville vært litt forsiktig. Ellers er det jo ikke noe ved denne kjolen som minner om en brudekjole, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en nydelig kjole, men det er kanskje lurt å velge en annen farge? Synes den var litt lys, og det er jo en skikk om at man ikke skal ha hvit/ivory-fargede kjoler i bryllup fordi det skal være brudens farge. Og i dag er det jo mange bruder som velger ivory- eller offwhite og også beige kjoler som brudekjole, så jeg ville vært litt forsiktig. Ellers er det jo ikke noe ved denne kjolen som minner om en brudekjole, da.

Jeg tenkte det samme, men står at den har farge Mink - rosaskjær.

Men ser ikke ut som jeg får tak i den uansett, så får se om jeg kan finne en som likner her til lands :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, fant en nyydelig kjole på Monsoon, men jeg får jo ikke kjøpt den da de ikke sender til Norge, sjekket ebay også, men de hadde den ikke... :(

Denne kjolen

Ja det var en fin kjole. Skikkelig irriterende at Monsoon butikken ikke leverer til Norge. De har nemlig mange fine kjoler. Du får følge med på ebay. Jeg har kjøpt kjole fra monsoon der før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...