Gå til innhold

Produktnøkkelen er feil!

Anbefalte innlegg

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Har kjøpt ny data, og når jeg åpner Microsoft Word, kommer det opp at jeg må skrive inn en produktnøkkel. Fant ut at produktnøkkelen skulle stå under dataen, og fant en lapp der det står "Product Key" og så mange tall og bokstaver. Skrev inn dette og dobbeltsjekket at det stemte, men det kommer bare opp at nøkkelen er ugyldig! Hva gjør jeg nå? Hvor kan jeg finne den riktige nøkkelen? Jeg aner ingenting om data, så hvis noen hadde giddet å hjelpe hadde jeg blitt veldig glad!

Videoannonse
Annonse
Gjest Armule
Skrevet

Sikker på at det er produktnøkkelen under pcen som tilhører office-pakka? Det hørtes litt merkelig ut.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd flere varianter? Null og bokstaven O kan ofte være lett å ta feil av.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tipper det er produktnøkkelen til windows og ikke word.

På min pc var works innstalert og word. Word var kun til bruk for en prøveperiode. Tror det var 30 dager. Etter det så måtte jeg ev. kjøpe programmet.

Skrevet

Hvis du har kjøpt Office; ring kundeservice, de kan nok hjelpe deg. Produktnøkkelen til Microsoft Office står nok på CD-coveret eller manualen som fulgte med. Altså; IKKE windows-CDen!

Skrevet

Vil tro anonym 21:10 har helt rett. Lappen under pcen er lisensnøkkel for Windows. Word og eventuelle andre Officeprogrammer har du bare en prøveversjon av, du må eventuelt kjøpe lisens om du skal ha dette etter prøveperioden.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Sikker på at det er produktnøkkelen under pcen som tilhører office-pakka? Det hørtes litt merkelig ut.

Det aner jeg ikke. Jeg vet ikke hva en office-pakke er.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Hvis du har kjøpt Office; ring kundeservice, de kan nok hjelpe deg. Produktnøkkelen til Microsoft Office står nok på CD-coveret eller manualen som fulgte med. Altså; IKKE windows-CDen!

Men jeg vet ikke hva Office er,og aner ikke om jeg har kjøpt det eller ikke. Er det noe som følger med når du kjøper en data,eller må du si "Jeg vil kjøpe Office-pakka" til ekspeditøren i butikken for å få den? Er helt lost nå jeg.

Skrevet (endret)

Office-pakken er en samling av programmer, blant annet Word, Excel og Powerpoint. Hvis du ikke vet hva den er så har du nok ikke kjøpt den. Den er for det første ganske dyr (mange tusen) og den kommer ikke sammen med en forholdsvis billig laptop heller. Det du kan gjøre er å spørre butikken du kjøpte maskinen i om hvordan du får Word til å fungere, de burde vite hva de selger.

Hvorfor Word er istallert på din maskin aner jeg ikke, men jeg ville bare glemt at det var der og installert OpenOffice isteden. Så slipper du å tenke på produktnøkler og slikt, for dette her er helt gratis.

Endret av Zzyzx
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Office-pakken er en samling av programmer, blant annet Word, Excel og Powerpoint. Hvis du ikke vet hva den er så har du nok ikke kjøpt den. Den er for det første ganske dyr (mange tusen) og den kommer ikke sammen med en forholdsvis billig laptop heller. Det du kan gjøre er å spørre butikken du kjøpte maskinen i om hvordan du får Word til å fungere, de burde vite hva de selger.

Hvorfor Word er istallert på din maskin aner jeg ikke, men jeg ville bare glemt at det var der og installert OpenOffice isteden. Så slipper du å tenke på produktnøkler og slikt, for dette her er helt gratis.

Å, ok! Da har jeg ikke kjøpt den nei. Jeg holder på å laste ned OpenOffice nå...da får jeg Word installert, ikke sant?

De på butikken sa de hadde brukt denne dataen til "display" i butikken så folk kunne se åssen den så ut/fungerte. Kanskje det er derfor Word er installert?

Skrevet

Det kan godt hende det er derfor, ja.

Du får ikke Word med OpenOffice, for Word er et Microsoft-produkt, men du får en tekstbehandler som ligner og som kan gjøre stort sett akkurat de samme tingene.

Gjest Armule
Skrevet

Å, ok! Da har jeg ikke kjøpt den nei. Jeg holder på å laste ned OpenOffice nå...da får jeg Word installert, ikke sant?

De på butikken sa de hadde brukt denne dataen til "display" i butikken så folk kunne se åssen den så ut/fungerte. Kanskje det er derfor Word er installert?

Som noen andre her sa, så tror jeg det nok bare er en prøveversjon i f.eks. 60 dager. En slik en var forhåndsinstallert å pcen min, og jeg måtte selv bestille produktnøkkel. Nå var det Office 2007 som var installert, og den klarer jeg ikke, så gikk tilbake til min egen 2003-pakke.

De fleste pcer har et klistremerke nedenfor tastaturet, rett til høyre eller venstre for mouse-paden, der bl.a. pcens spesifikasjoner står. Hos meg står også Microsoft Office og McAfee, og i liten skrift at det er "60 days free". Det står kanskje noe lignende hos deg?

Skrevet

Jeg har installert OpenOffice, og den kan fint åpne worddokumenter osv. Jeg hadde Microsoft Office med Word osv tidligere, men jeg liker OpenOffice mye bedre (mindre dill dall). Og så er det jo gratis med OpenOffice!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...