Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nå vært syk i snart halvannen uke. Begynte forrige tirsdag med feber, slapphet og stiv i kropp og nakke. Gikk til lege da, og var sykemeldt forrige uke. Ble litt bedre lørdag/ søndag, men så kom det sigende igjen, nå meg kraftig hoste og halsvondt. Tirsdag for tre dager siden dro jeg igjen til lege, og fikk påvist en lungebetennelse/ betennelse i bronkier (bronkitt). Jeg fikk 10 dagers kur med antibiotika, graviditetsklarert. Hosten har ikke gitt seg!! Verre og verre, føler jeg. Feber er borte, og det samme er stivhet i nakken. Er tett i nese, litt halsvondt og kraftig kraftig hoste etter nå tre dager på antibiotika.

Er kraftig hoste farlig for foster? Jeg strammer jo magen voldsomt når jeg hoster, i tillegg bråker det jo noe voldsomt. Får så dårlig samvittighet over den lille i magen..... Noen som har spurt lege om dette?

Er på ferie borte fra min fastlege, og et stykke fra legevakt. Men det er vel kanskje ikke annet å få nå som jeg har fått antibiotika? Er jo ikke noe man kan ta mot hoste når man er gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke så mye om dette selv, men har en venninne som fikk lungebetennelse og bihullbetennelse da hun var gravid. Utrolig kjipe greier, men både du og fosteret kommer til å klare dere fint. Slapp av så mye du klarer og konsentrer deg om å bli frisk. Er nok ikke så mye mer å gjøre med det. :klemmer:

Skrevet

Når jeg var gravid så hadde jeg en uke der jeg hostet såpass mye at jeg ikke fikk sove og fikk cosylan av legen (men beskjed om å ta mindre enn normalt og så skjeldent som mulig.. Tok kun før jeg la meg..)

Men jeg fikk beskjed at det ikke var farlig å hoste.. Hvis det er tør hoste du har, så kan du spise litt honning eller drikke camomille te. Det hjelper :)

Skrevet

Jeg er heldigvis litt bedre i dag! La meg grytidlig i går, og sov 12 timer i natt, så det hjalp litt på formen. Har fortsatt nesten ikke pust, og blir sliten bare av en trapp, men hosten er heldigvis mye mer fraværende i dag!

Takk for fine svar. Man blir litt nervøs av alt som skjer når man går gravid. Kjenner faktisk jeg er støl i magen etter all hostingen. Men i natt var det lite bevegelser i magen, så lillemor slappet vel av hun også :) Gode og fine bevegelser i dag som vanlig!

Fikk så dårlig samvittighet av all hostingen at jeg kjøpte en liten spilledåse-bamse som jeg spilte for magen i går kveld, så kanskje hun skulle bli litt rolig! :) haha!

Man blir litt hønemor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...