Tusenfryd Skrevet 13. september 2003 #1 Skrevet 13. september 2003 Det er noe galt med crop'en min! Den lar seg ikke dra i alle retninger - men kun fra hjørnet. Dermed får jeg ikke crop-et i lengden eller bredden - kun proporsjonalt. Fryktelig irriterende - noen som har noe forslag til hva som har skjedd, og ikke minst hvordan jeg kan fikse det?
Achmed Skrevet 13. september 2003 #2 Skrevet 13. september 2003 Jeg skulle til å si at det er noe i veien med shift-tasten din, men jeg ser du skriver med små bokstaver, så det kan ikke være det. Poenget mitt var iallefall at proposjonalt = shift + dra. Kan det være at den er invertert på noen måte, så det fungerer som det skal hvis du prøver shift? Sannsynligvis er jeg helt på jordet, eller muligens på nabojordet, men det er jo verdt et forsøk.
Crazee Skrevet 13. september 2003 #3 Skrevet 13. september 2003 Prøver å tenka etter om eg har lest noko om dette - eller tilsvarande - før, og det einaste eg kan komma på er at preferanse-fila kan vera øydelagt på ein eller annan måte. Om du sletter denne, og prøver igjen, kanskje? Meinar det er fila "Adobe Photoshop 7.0 Prefs.psp" (eller kva versjon du no har) og hjå meg ligg ho i "Documents and Settings -> Programdata -> osv til photoshop... Er eit forsøk verdt. Om ikkje ein vanleg omstart av PC'en funkar, då.
Gjest Zirine Skrevet 13. september 2003 #4 Skrevet 13. september 2003 Det er ikke 'transform' du egentlig skulle bruke?
Gjest Kira Skrevet 13. september 2003 #5 Skrevet 13. september 2003 Tror jeg skjønner sånn ca. hva du mener ... du får ikke cropet i alle "retninger", men må drive å dra og dra? Vel, hvis det er problemet, så fjerner du tallene i den nederste linjen øver, ved siden av crop-merket i venstre hjørne. Så det ikke blir stående noen tall der.
Achmed Skrevet 13. september 2003 #6 Skrevet 13. september 2003 Ikke jordet, ikke naboåkeren, men snarere en asiatisk risåker....
Catzy Skrevet 14. september 2003 #7 Skrevet 14. september 2003 Du har sikkert skrudd på proposjonalt for en av markeringsfunksjonene, og det følger for crop også. Se øverst på skjermen når du velger Crop. Står det noe om "Selection method" eller noe sånn? Se hva det står der. Her kan du sette til ratio, normal eller en siste ting jeg ikke husker. (Har ikke Photoshop her.) Sett til noe som ikke er ratio, og du er i gang igjen. Catzy
Tusenfryd Skrevet 14. september 2003 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2003 Det var lagt inn en masse tall ja - øverst som en verktøylinje - som styrte størrelsen på crop-en. Klikket "clear" og dermed kom det hele på plass igjen. Takk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå