Gå til innhold

Mildri vil bli mamma


mildri

Anbefalte innlegg

Jepp, da var det endelug min tur. Etter å ha hengt på diverse prøver-forum og lest misunnelig i to år, er det endelig jeg som kan kalle meg prøver. Jeg hadde eggløsning i går og vi hadde ikke sex og har heller ikke hatt det på en uke, så prøvingen begynner først ved neste eggløsning. Jeg hhar irriterende lang sykluser etter pilleslupp, 40-43 dager, så i slutten av mai braker det løs. Tenker at om vi har sex annenhver dag fra dag 14 i syklusen, så er vi godt i gang. Jeg har hatt el på dag 27/29 de siste gangene.

Vi har ikke barn fra før noen av oss, alle vennene rundt oss har barn/er gravide. Jeg har vært gravid en gang tidligere men tok da abort (to år siden). Dette er et valg jeg angrere svært på, og er igrunnen litt bitter på helsevesenet som oppfordrer sterkt til abort om man er student og usikker. Men. Man kan ikke se seg tilbake, da kommer man ingen vei. Jeg vet iallefall at jeg kan bli gravid!

Jeg hadde anorexi fra jeg var 12 til jeg var 19 år, og var undervektig i hele denne perioden. Er en av de heldige få som er blitt helt frisk, men lurer veldig på om dette vil ha innvirkning på prøvingen vår. Om vi vil bruke svært lang tid, osv.

Jeg var hos legen tirsdag og ble enig om å ta blodprøver å sjkke alle hormonverdiene mine fordi jeg har så lange sykluser. Det blir deilig å få sjekket. Se om alt er som det skal, eller om kroppen lider enda fordi jeg var så slem mot den i puberteten. Skal ta blodprøver tirsdag 6.april. Publiserer selvsagt svarere her;)

=)

Sluttet på pillen 10.desember.

Her er syklusene så langt:

Januar: mens 20.januar, syklus på 41 dager, el: dag 27

Februar:

Mars: mens 4.mars, syklus på 43 dager, el: dag 29

(31.mars, mass el-slim)

April:

Venter mensen 15.april, og el i slutten av mai

Hurra for at min største drøm i livet kanskje snart blir sann!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er foorresten 24 år og student, min mann er 32 år og er i jobb. Vi bor i en stor by i Norge=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med prøving! Og håper det blir fine svar på blodprøven hos legen på tirsdag.

Kanskje du kan skrive ned en del av spørsmålene angående tidligere anorexi og prøving og ta med til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig koselig med hilsner og lykkeønskninger i dagboken! Takk jenter <3

I morgen kl 09.15 bærer det av sted til legen for å ta blodprøver. Han har krysset av på alle hormonene=)

I dag har jeg fått vanvittig ømme brystvorter. Pleier å få det etter el, tipper det har med hormonstigning å gjøre. Litt sur på meg selv for at jeg ikke tstet el dnne periodn, er ganske ltt for meg å gjøre det fordi jeg får helt tydelige signaler med el-slim når el er rett rundt hjørnet. Det hadd nemlig vært veldig interessant å se på hvilken dag el er på i forhold til slimet og de ømme brystvortene. Den dagen med mst slim var 31.mars, og i dag, 5.april, fikk jeg superømme brystvorter. En av dagene den siste uken har el altså funnet sted. Neste gang el nærmer seg skal jeg kjøpe noen billigtester og sjekke, så jeg finner ut om jeg er en prson som har el samme dag som slimet, tre dager etter, samme dag som ømme pupper, osv.

Var hos svigers på påskemiddag i går. De er vanvittig kristne og det er derfor veldig stivt og rart å være der. Middag midt på dagen, bønn, salmesang osv. Det er fremdeles helt fjernt for meg etter tre års samboerskap. Jeg og sambo skal gifte oss sommeren 2011. Vi vet enda ikke om det skal være borgerlig (mest relevant for meg) eller kristelig (mest relevant for ham og hans familie). Kjæresten min er kristen lit av og på med et veldig avslappet forhold til det hele og met et åpent syn på hva en gudskraft er. I en alder av 33 år ser jeg at han fremdeles ikke klarer å slippe familiens forventninger til ham. Han vurderer kirkelig bryllupp for sin mors skyld, noe som irriterer meg veldig. I går tok hun meg til side og sa "at det nok var best om vi ikke inviterer alle kunstnervennene hans (hans kolleger, han er kunstner), fordi bryllupp tross alt er en familiefest". Og så lot hun meg forstå at de sponsret litt av brylluppet om det foreegår etter hennes tanker om hvordan et ekteskap skal inngås. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!! Jeg blir så forbanna (begynnende pms allerede? hehe)! Hun ønsker seg avholdsbryllupp, lyserosa og med sine kristne søstre og brødre. Jeg dør innvendig. Jge ønsker meg et borgerlig utebryllupp med venner og ikke tanter og onkler, uformelt og med blomster i håret. Trøste. Min mann slites mellom sine to kvinner ser jeg, i hva han uttaler at han ser for seg. Jeg vil ikke legge bånd på ham, om det er veldig viktig for ham prsonlig å gifte seg kristelig gjør jeg selvsagt det, som en kjærlighetserklæring. Men om han vil at jeg skal stå hvit brud (jeg vil ikke!!!) i en kirke fordi hans mor lager et jævla stort rabalder om det ikke skjer slik hun og hnnes frelste venner seg det for seg, så vet jeg ikke hva jeg skal si. Arg! Hehe. Dette har jeg altså ligget å tenkt på i natt.

Tipper jeg får neste mens ca 15.-20. april. Om jeg fortsetter å ha like lange sykluser, kan jeg vente neste el rundt 14.mai. 14.mai har jeg eksamen, og dermd blir sikkert den el´en forskøvet grunnet strss.. Sukk.

Har lest litt på nett om både bidronninggele og dong quai. Mange har brukt dette for å kort ns tiden mllom mens og el. Jeg har bestemt meg for å prøve en av disse fra siste dag i nste mens og til el inntreffer. Noen som har en anbefaling eller råd? Hvilket av produktene (urtene..) tror dere er best?

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt i samme dilemma som du da vi giftet oss, måtte velge mellom hans og mitt trossamfunn. For meg var det en smal sak å rette meg etter svigermors ønsker, det gjorde det enkelt for mannen min og jeg tenkte at det viktigste var at jeg ble gift. Lever etter "Pick your battles", og dette var ikke en viktig sak for meg.

Det er det du må tenke litt på, tror jeg. Om dette er en så viktig sak for deg at du er villig til å skape et negativt/dårlig forhold til svigerforeldrene dine og sette din fremtidige mann i en vanskelig situasjon. Det kan gi en dårlig start på ekteskapet.

Om du finner ut at dette er en viktig for deg, er du i din fulle rett til det! Men ikke vær irritert/sint på samboeren din, det er vanskelig å løsrive seg fra familien når man er oppdratt med et strengt verdisett. Og husk at han allerede har løsrevet seg masse, er svigerforeldrene dine kristne er de neppe sånn kjempehappy for at han er samboer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Hei hei! :vinke:

Lykke til med prøvingen!! Spennende å følge med :)

Selv er vi nå i vår første pp, venter el denne uka!!

kjedelig at det er så stor forskjell på livssynet mellom deg og din svigerfamilie.. håper du finner en løsning som fungerer bra for både deg og din kjære! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, GRATULERER Iril!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :romeo: :gjeiper: :kgbaby: :rødme: :ler:

Hurra=)

Og jenter, takk for fine svar angående bryllupp. dere har rett. Jeg ønsker et godt ekteskap, og skal ikke være sint på mannen=)

I dag er jeg skikkelig deppa! Fått svar på blodprøvene jeg tok hos legen forrige uke.

Jeg har uvanlig lange sykluser. Mellom 40-45 dager, med eggløsning rundt dag 29 i syklusen. El har jeg imidlertid hver syklus (tror jeg ganske sikkert, slim, pos. test, stikkinger og mensen 14.dager etter dette), tross lengden. Har fått svar på blodprøver i dag, og alt er innenfor normalen, bortsett fra nivået på shbg. Dette er for lavt. Jeg antar dette er grunnen til mine lange sykluser. Nå er jeg deppa, føler dette er livets undergang og er redd jeg aldri får oppfylt min største drøm i livet, nemlig å bli mor.

Har noen erfaringer med lave verdier av dette hormonet? Ser at det er en kjennetegn på PCO/PSCO-pasienter. Hva vil dette si for meg og prøvingen jeg nettopp har satt i gang med?

Jeg er høy, slank (180/62kg) og har et sunt kosthold (nesten ikke ferdigmat, osv), samt trener ca tre ganger i uken.

Jeg er frisk ellers, altså bortsett fra hormonell forstyrrelse (som jeg har misstenkt lenge grunnet laaange sykluser)

Er det noe jeg kan gjøre? Fotsoneterapi, akupunktur, kostholdsråd osv. for å fremme eggløsning og gjøre syklusene kortere?

=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:vinke:

Velkommen som prøver!

Ser du har tatt hormonprøver allerede - noen grunn til at det ble tatt så tidlig? :klø: Trodde legen var tilbakeholdne med alt slikt før man hadde prøvd en tid jeg :vetikke:

Uansett, lykke til fremover, og måtte spiren sitte som et skudd fort som fy :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...