Gå til innhold

Kjønnsykdommer?

Har du hatt eller har du noen form for kjønnsykdom? noen gang?  

53 stemmer

1. 1. Har du hatt eller har du noen form for kjønnsykdom? noen gang?

• Nei!
      75
    • Ja...
      26

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sopp er INGEN kjønnsykdom. :o

Har hatt klamydia,for maaaaaaaaange år siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt klamydia, og har IKKE alltid vært flink til å bruke kondom.

Om jeg "skjuler" dette for min nåværende partner? Egentlig ikke, jeg har ikke fortalt ham det, på lik linje med at jeg ikke har fortalt ham at jeg hadde kjikhoste (skrives det slik tro?) når jeg var liten og andre sykdommer jeg har hatt og som er uvesentlig for ham å vite dersom vi ikke snakker om det.

Hadde vi diskutert kjønnssykdommer, hadde jeg ikke hatt noe problem med å "innrømme" at jeg har hatt klamydia, det er jo ikke noe som kan skade ham akkurat, og han tror ikke at jeg var jomfru når vi traff hverandre. Ikke brukte vi heller kondom når vi selv hadde sex første gangen heller, så han kan liksom ikke komme med "bruker du ikke kondom da?" ...

Aner heller ikke hva han har hatt tidligere, jeg har selv vært til kontroll nå, og da er vi jo begge sjekket ang nåværende sykdommer, som er det eneste som interessante for min del.

Skrevet

Jeg har aldri hatt noen former for kjønnssykdommer. ...heldigvis.

Skrevet
1. Hvor mange har hatt en kjønnsykdom? Og dette gjelder ufarlige (sopp, kondylomer o.s.v) så vel som de litt alvorlige typene (Herpes, clamydia) som kan få konsekvenser senere hvis man ikke oppdager dem tidlig nokk???

:yy:  Northy  :yy:

Til Madam Felle og mange flere her :-?

Ser at jeg må beklage litt for ordbruken min og at jeg kom i skade for å si at sopp er en kjønnsykdom... Dette er jeg faktisk klar over at ikke er kjønnsykdom i riktig betydning. Og hvis rett skal være rett, så er ikke kondylomer en kjønnsykdom heller... Kondylomer er et virus som smitter gjennom samleiet (noe sopp også kan gjøre) men som vi ALLE har i kroppen. Ved eksponering av kjønnsvorter kan vi få utbrudd, men det er slettes ikke alle som blir plaget av dette.

Poenget mitt var vel ikke om hvorvidt sopp eller kondylomer er en kjønnsykdom eller ei... takk og lov for alle innleggene som opplyste meg om det :).... Men hvor mange har egentlig fått en kjønnsykomsom? (inkludert kondylomer og sopp) Hvor mange har fått en seksuell overførbar sykdom? Dette var vel egentlig spørsmålet... he he :D

Litt overasket over hvor få av de som har svart, som har sagt ja på spørsmålet... men det er vel kanskje slik?

:yy: Northy :yy:

• 3 år senere...
Skrevet

1. Hvor mange har hatt en kjønnsykdom? Og dette gjelder ufarlige (sopp, kondylomer o.s.v) så vel som de litt alvorlige typene (Herpes, clamydia) som kan få konsekvenser senere hvis man ikke oppdager dem tidlig nokk???

2. Er det akseptabelt å ha hatt en slik sykdom i dag? Eller er dette noe man ville ha holdt for seg selv i forhold til en partner? (Under forutsetning at man ikke må fortelle han/henne det da - pga smitte fare osv...)

heihei

jeg har nettopp pådratt meg kjønnsvorter jeg :S

ikke særlig moro d :(

jeg har bare sagt d til mine nærmeste venner jeg... har ikke noen sexpartner for tiden, men vil jo ha, å da vet jeg at jeg må si ifra om d... for jeg blir jo ikke kvitt viruset til kjønnsvorter, blir jeg d da???

smitter de kun ve vorteutbrudd?

Gjest Snakkis
Skrevet

Har brukt kondom uten om faste forhold og er snart 30. Så dermed har jeg ikke hatt noen kjønnsykdommer, selv om jeg har vært borti damer som har hatt litt av hvert. Jeg skylder kondomet en stor takk, selv om det er et ork av og til å bruke det, og det setter en liten demper på det hele.

Takk kondom, takk for alle fine stunder vi har hatt sammen ;)

Gjest DyneTryne
Skrevet

Fikk klamydia da jeg var i et fast forhold. Jepp, han hadde vært ute og luftet kølla si på vift hoho!

Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)

Jeg har hatt bakteriell vaginose. Sopp har jeg aldri hatt heldivis, men prøver å passe på for både sopp og BV.

2. Er det akseptabelt å ha hatt en slik sykdom i dag? Eller er dette noe man ville ha holdt for seg selv i forhold til en partner? (Under forutsetning at man ikke må fortelle han/henne det da - pga smitte fare osv...)

Dette er vel noe som vi ikke snakker så mye om... eller?

:yy:  Northy  :yy:

At man har hatt sopp eller BV burde i hvertfall være akseptabelt. Noen sliter jo med soppinfeksjoner hele tiden, og det er ikke alltid man kan noe for det.

Det samme er jo hvis man har ubeskytta sex og hvis kjæresten/sambo/mannen har vært utro å gitt deg f.eks klamydia. Da er det jo ikke akkurat noe man kan noe for.

Jeg er ikke flau over å snakke om sånt i det hele tatt, men så har ikke jeg hatt de verste sykdommene heller. Kan tenke meg at jeg hadde tenkt annerledes da.

Endret av Frøken Titt
Gjest Mirina
Skrevet

Jeg har slitt veldig med soppinfeksjoner, men ser ikke på det som en kjønnsykdom. Ellers har jeg aldri hatt en SOS.

Skrevet (endret)

Sopp er ikke en kjønnssykdom. En av mine venninner måtte takle en sjalu og forbannet kjæreste som mente at hennes soppinfeksjon var bevis for at hun hadde vært utro. Det endte med at en felles venninne av oss som da studerte medisin måtte snakke med han. Gjett om han følte seg dum som hadde tatt så feil. Det tok lang tid før forholdet deres var i balanse igjen.

Jeg har heller aldri hatt en kjønnssykdom, vært fornuftig og brukt kondom.

Endret av Antoinette
Skrevet

Nei, det har jeg aldri hatt.

Gjest Keycha
Skrevet (endret)

Men hallo!! Selv om sopp ikke er en kjønnsykdom i den forstand så er det jo fortsatt en sykdom man har i kjønnet... ! Skjønner ikke hva som er så big deal med de greiene der. Om man har pådratt seg en sykdom "der nede" så drar man til legen og tjohei så blir man frisk.. (I noen tilfeller vel og merke...) PS: Jeg oppfordrer ikke folk til å ligge rundt, det er etter min mening bad ;)

Endret av Keycha
Gjest Gjest
Skrevet

Nå valgte jeg faktisk å logge meg ut siden jeg synes dette er veldig ubehagelig å snakke om..

Men samtidig ville jeg fortelle om det siden jeg selv fikk helt sjokk og følte meg helt for jævlig siden det jeg pådro meg er noe som ikke er noe noen vil innrømme å ha pådratt seg (tydeligvis..). Og det går vistnok en liten epedimi av det nå og er ikke på langt nær så uvanlig som jeg hadde fått inntrykk av (hilsen legen min som også innrømte å ha fått det en gang).

Jeg var altså så "heldig" og ble smittet med skabb.. :grine: Så for meg skabbete rever og skitne og urenslige folk!! Men det har IKKE noe med hygiene å gjøre i dag. Og det er ikke mulig å beskytte seg mot med f eks kondom (ser at mange sier de har vært brukt kondom og derfor har vært trygge for kjønnsykdommer). Det smitter ved kroppskontakt. Jeg trodde jeg var trygg siden jeg beskyttet meg men den gang ei! :(

Fyyy, så fælt det var!! :grine: Aller mest fordi det virket som det var mye verre å innrømme enn at noen hadde hatt feks klamydia (som for øvrig er en mye "farligere" sykdom). Det blir liksom forbundet med urenslighet og skam. Sikkert fra gammelt av da det var fattiget og udårlig hygiene som forårsaket mye av det. Sånn som jeg har forstått det da..

Skrevet

Så vidt jeg vet, nei. Men siden både klamydia og HPV (som smitter på tross avkondom) er symptomfrie frem til det går virkelig galt så kan jeg desverre ikke utelukke det 100 %.

Skabb er forresten ingen "ren" kjønnsykdom, men noe det går an å få på mange andre måter.

Skrevet

Jeg har dessverre hatt clamydia en gang...men det er min skyld siden jeg ikke brukte kondom...og jeg har hatt mye sopp, men det er ikke en SOS i vanlig forstand.

Skrevet
Skabb er forresten ingen "ren" kjønnsykdom, men noe det går an å få på mange andre måter.

Jeg har forstått det sånn at i nordlige land er det stort sett bare kroppskontakt som gir smitte (selvfølgelig ikke nødvendigvis sex).. Jeg aner ærlig talt ikke hvor jeg fikk det fra men har en liten "episode" som kan ha forårsaket det.. :sjenert: Tror man kan få det av å dele seng. dvs kroppskontakt/sengeklær. Er det andre måter mener du? Vet at det ikke smitter ved håndtrykk og sånn og at det krever litt lengre kontakt.

Hilsen skabbetuss :sjenert:

Skrevet

Har hatt klamydia en gang for over 10 år siden. Det var min daværende kjæreste som hadde vært utro og ikke brukte kondom. Vi brukte heller ikke kondom siden jeg brukte p-piller. Men det var han som oppdaget det først og vi fikk tbl ganske fort. Må si at det ble en alvorlig huskestue av det og det ble slutt.

Men er ikke noe jeg forteller til framtidig partner sånn helt ut av det blå, men om det skulle komme opp som samtaleemne en gang og det er naturlig å si det gjør jeg selfølgelig det.

Skrevet

Nope. Måtte teste meg en gang for klamydia siden elskern min hadde fått det. Men vi brukte alltid kondom så jeg var heldigvis ikke smittet.

Sopp har jeg hatt én gang for flere år siden, og fikk UVI én gang i russetiden. Dette regnes jo ikke som kjønnssykdommer da.

Vært ganske heldig med alt som er av ubehag der nede egentlig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...