Gjest Gjest Skrevet 1. april 2010 #1 Skrevet 1. april 2010 Sønnen min skriker vilt fordi vi glemte å kjøpe noe på butikken, men nå er de stengt, så jeg lurte på når de åpner igjen?
Sissan Skrevet 1. april 2010 #3 Skrevet 1. april 2010 Kiosker og bensinstasjoner er jo åpne. Her jeg bor regnes vi som "turistknutepunkt", så her åpner nærbutikken også mellom 12 og 16 hver dag.
Rosebud Skrevet 1. april 2010 #4 Skrevet 1. april 2010 Åpne halv dag på lørdag. I større byer finnes det ofte søndagsåpne butikker som også er åpne på helligdager. Her i Bergen har vi både ICA Nær og Bunnpris innen 5 minutters gange. Spørs litt hvor i landet du bor da. Ellers er bensinstasjoner og noen kiosker åpne, men der er det jo følgelig dårligere utvalg.
Gjest Invicta Skrevet 1. april 2010 #5 Skrevet 1. april 2010 Noen kiwibutikker har også åpent hele påsken (07-21)
Sissan Skrevet 1. april 2010 #6 Skrevet 1. april 2010 Noen kiwibutikker har også åpent hele påsken (07-21) Sant? Trodde ikke det var tillatt jeg.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2010 #7 Skrevet 1. april 2010 Sant? Trodde ikke det var tillatt jeg. Det trodde ikke jeg heller. Temmelig sjokkert at det tydeligvis finnes matbutikker som er åpne i påsken.
Rødtoppen86 Skrevet 1. april 2010 #8 Skrevet 1. april 2010 De butikkene som er åpne på søndager og helligdager har lov til å ha åpent fordi de ikke overstiger enn viss størrelse. De søndagsåpne butikkene er ofte i egne lokaler som er ganske små, men de har som regel det viktigste Jeg er absolutt for at butikkene skal få lov til å ha åpen når de vil, så kan studenter og de som trenger penger jobbe ved siden av skole. Har man ikke søndagsåpne butikker, må man vente til lørdag eller kiosk og bensinstasjoner.
Helen Skrevet 1. april 2010 #9 Skrevet 1. april 2010 Selv om jeg bor på et lite sted har både Rimi og Kiwi sine søndagsbutikker åpent fra 10-22 hele påsken.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2010 #10 Skrevet 1. april 2010 Oslo har flere åpne matbutikker, Kiwi på Ensjø og Joker på Kalbakken.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. april 2010 #11 Skrevet 1. april 2010 Sant? Trodde ikke det var tillatt jeg. Er sånne "Brustad-buer" (små matbutikker og storkiosker) som har åpen noen av påskedagene.
Chakoya Skrevet 2. april 2010 #12 Skrevet 2. april 2010 De butikkene som er åpne på søndager og helligdager har lov til å ha åpent fordi de ikke overstiger enn viss størrelse. De søndagsåpne butikkene er ofte i egne lokaler som er ganske små, men de har som regel det viktigste Jeg er absolutt for at butikkene skal få lov til å ha åpen når de vil, så kan studenter og de som trenger penger jobbe ved siden av skole. Har man ikke søndagsåpne butikker, må man vente til lørdag eller kiosk og bensinstasjoner. Det stemmer :D Jeg tror det er 100 kvadratmeter som er grensen til at man har lov til å ha en butikk åpen. Mener dem på kiwi sa det sist jeg spurte dem.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2010 #13 Skrevet 2. april 2010 Det stemmer :D Jeg tror det er 100 kvadratmeter som er grensen til at man har lov til å ha en butikk åpen. Mener dem på kiwi sa det sist jeg spurte dem. Eller at man er i en turistkommune. Da trenger det ikke være noe "Brustad bu"
Gjest Invicta Skrevet 2. april 2010 #14 Skrevet 2. april 2010 Min nærmeste kiwi har en stor butikk som er vanlig åpen, og så har de en liten avdeling som er søndagsåpen + helligdagsåpen.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2010 #15 Skrevet 2. april 2010 Min nærmeste kiwi har en stor butikk som er vanlig åpen, og så har de en liten avdeling som er søndagsåpen + helligdagsåpen. Åpen selv i dag?
Gjest Vilma Skrevet 2. april 2010 #16 Skrevet 2. april 2010 Åpen selv i dag? Her er Kiwi åpen fra 10 til 23 i dag
Gjest Invicta Skrevet 3. april 2010 #17 Skrevet 3. april 2010 Åpen selv i dag? Jepp, vi var der og handlet tidligere i dag Men jeg sa feil tidligere ang. tidspunkt - den er åpen fra 09 til 21.
Sissan Skrevet 3. april 2010 #18 Skrevet 3. april 2010 Syns det høres vilt ut med så lange åpningstider, kan ikke skjønne at de tjener penger på det jeg. Men tror dere altså! Her er Ica åpen fra 12-16, og det er mer enn nok for de fleste tror jeg. Det var ikke fullt der i går. Men på Meny i dag derimot, var det helt fullstendig kaos. Folk er desperate - hallo! - det er bare to dager stengt før det åpner igjen...
asterix Skrevet 3. april 2010 #19 Skrevet 3. april 2010 Sønnen min skriker vilt fordi vi glemte å kjøpe noe på butikken, men nå er de stengt, så jeg lurte på når de åpner igjen? Om dette ikke er snakk om en baby du glemte kjøpe mme til eller noe i den dur så skjønner jeg ikke problemet.
kaprifolen Skrevet 3. april 2010 #20 Skrevet 3. april 2010 Om dette ikke er snakk om en baby du glemte kjøpe mme til eller noe i den dur så skjønner jeg ikke problemet. Min første tanke også... Eller hvis det er en 7åring som er i avisa den dagen og ikke har fått se, kan jeg også skjønne skuffelsen og mors dårlige samvittighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå