Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har dette på maskinen min,og setter den på søking noen ganger i uka.

Som regel finner den sånne "røde kryp",som jeg så sletter.

-Men spørsmålet er: Hva ER det egentlig denne søkegreia finner på maskinen min??

Som du skjønner,er jeg helt blank på dette området! :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan finne de utro tjenerne på datamaskinen din? Den sikreste og beste metoden er å installere et program som heter AdAware som du kan laste ned fra lavasoftusa.com. Dette programmet scanner igjennom maskinen din og leter opp de programmene som har evnen til å ringe ut til reklameformidlerere uten din viten og samtykke. Den leter også opp cookies som ligger lagret på maskinen din som kun har til hensikt å logge dine nettvaner (f.eks. cookies fra DoubleClick og FlySwat), og lar deg fjerne spywaren fra maskinen din på en enkel, trygg og grei måte. Det er viktig å være oppmerksom på at enkelte av disse programmene ikke vil fungere uten spyware-komponentene. GoZilla! er et eksempel på et program som ikke vil fungere normalt etter at du har latt AdAware gjøre jobben.

Hvis du mistenker et program for å være spyware, kan du også ta turen innom SpyChecker.com. Her legger du inn navnet på programvaren og nettstedet foretar en liten sjekk for å se om dette programmet ligger i deres register over spionprogrammer. Et annet nettsted for deg som er nysjerrig på hva spyware er og hvordan du kan bli kvitt det, er sikkerhetsguruen Steve Gibsons nettsted grc.com. Her kan du foreta tester, lese om de seneste oppdagelsene innen sikkerhet og finne anbefalt programvare til å bedre din personlige sikkerhet på nett.

Det beklagelige er at det er de aller mest populære programmene for nettbrukere som går under kategorien spyware. Noen kjente slike er CuteFTP, GoZilla!, GetRight, ICQ, Eudora, HyperSnap, Netscape, Netsonic, PKZip og WebZip.

Du kan si f.eks.

Et program du laster ned, har snyltere med seg. Disse programmene kan f.eks. jobbe i bakgrunnen på PCen din og oppta masse kapasitet. Det gjør at maskinen din går saktere. De kan også sende ut informasjon om hva du har på PCen din og overvåke hva du gjør.

Skrevet

Du er vel en knupp! :wink:

Tusen takk,nå ble jeg litt klokere.

Skrevet
Du er vel en knupp! :wink:

Tusen takk,nå ble jeg litt klokere.

Bare hyggelig. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...