Gå til innhold

Norton-hjelp.


Ellen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har installert Norton antivirus-program fra CD på min hjemmePC. Er det noe jeg må gjøre for å "statre" det etter installasjon? Vil gjerne at det skal statre hver gang maskinen slås på iallefall. Går dette automatisk?

Trenger hjelp fra andre som har dette programmet og som skjønner mer enn meg av slikt..

Takk icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Åpne Norton Internet security

2. Options -> Norton Antivirus

3. Kryss av i ruten for "Start Autoprotect when Windows starts up"

Du bør også kjøre "Live Update" nå som du nettopp har installert det. icon_smile.gif

_________________

hjerter_rundt.gif

@lfa 1212[ Dette Innlegg er endret av: @lfa den 2002-04-29 16:59 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig dum altså, men kan du forklare akkurat hvor du går/trykker for å få fram det du skriver? Klarer ikke å finne samme ordlyden som det du skrev..

Hilsen kløna..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken versjon av Norton er det du kjører?

Har du den nyeste, 2002 med firewall, eller en tidligere versjon?

Uansett så mener jeg å huske at det på tidligere versjoner er mulig å sette opp denne innstillingen allerede under installasjonen.

Hvis Norton ikonet legger seg på oppgavelinjen (sammen med de ikonene nærmest klokka) når du restarter pc'n, så starter Norton ved oppstart, og kjører i bakgrunnen.

Får du opp noen innstillinger hvis du åpner programmet, går på "options" (en knapp øverst oppe i vinduet) ?

Eventuelt så åpner det seg et nytt vindu (Norton Antivirus Options), og der kan du forandre på innstillinger...

Jeg er en kløne til å forklare....

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen @lfa. Takk for din tolmodighet..

Joda, Nortonikonet legger seg ved siden av klokka og div. andre ting på nederste linje ved oppstart. Kanskje jeg da kan gå ut fra at det starter opp og gjør jobben sin ved hver oppstart av maskinen?

Når jeg går inn på programmet får jeg ikke noe felt for "options"..bare en lang meny med "view", "scan", "configure", "histories" osv.. Men når jeg går inn på disse så står det jo relativt nye datoer der, så jeg kan vel gå ut fra at det gjør jobben sin. Gjør "Live update" ca. 1 gang i uka, tror du det holder?

Vel dette ble mye kluss for ingenting, kanskje alt er i orden. Men det er jo greit å være sikker,særlig siden jeg bruker endel nettbank.. Kanskje jeg heller gjør det på PCen på jobben.

Takk for bryderiet iallefall..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjuler seg bak "configure", da?

Du kan også konfigurere Norton til å kjøre faste scanninger for eksempel en gang i uka, et eksakt klokkeslett.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen. Når jeg åpner configuration får jeg to alt. : Set the option for File System Realtime Protection, eller for Microsoft Exchange Realtime Protection. Går jeg inn på den første så kan jeg krysse av for file types (All types er valgt),Options (Display messasge on defected computer er valgt), Drive types(network er valgt), Action(Clean virus from file) osv. men det står ingen steder når programmet kjører. Har samme program på PCen på jobb (innstallert av ITavd.), og der står det under "Schedule scans" på hovedmenyen at det skal starte hver gang PC slås på og hver onsdag kl 12. På mitt program er det helt tomt under "Schedule scans".

Huff blir bare mer og mer forvirra jeg.. Tror jeg gir opp hele greia.....

_________________

vinke.gif Hilsen Ellen.1212[ Dette Innlegg er endret av: Ellen den 2002-05-02 16:33 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vet ikke helt hvilken versjon det er jeg.. Program version: 7.50.846 og Virus definition file:40424e

Fikk bare låne CDen med meg fra jobben. Kanskje jeg skal krype til korset og spørre der..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke så veldig viktig å vite hvilken versjon du har.

Poenget er bare at det er flere funksjoner i 2002 enn for eksempel i de forrige versjonene. For eksempel så kan du scanne inngående og utgående mail.

Men det høres jo ut som at installasjonen din er vellykket og at det fungerer. icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...