Gå til innhold

Lav selvtillit

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva kan man gjøre med lav selvtillit?

Jeg rakker ned på meg selv hele tiden, jeg er lykkelig gift, har god familie, venner osv... men jeg føler jeg ikke er verdt noe som helst, alt jeg gjør er feil, jeg tar alt for stor plass, ting jeg har sagt og gjort kverner i hodet mitt og jeg vrir og vender slik at alt blir feil.

Jeg er rett og slett mislykket, det er ikke plass til meg her.

Samtidig som jeg ler, kler meg i farger, tar enhver utfordring, og virker som en med kjempetillit til seg selv, men det er jo bare utad.

Blir veldig sliten og lei meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Det handler om å akseptere seg selv for den en er. Å ikke stille urimelige krav til seg selv. Oppsøk gjerne profesjonell hjelp for å få en uavhengig tredjepart sin vurdering.

Lær deg selv å rose deg selv. Lær deg selv å gi faen i hva andre måtte mene. Lær deg selv at du er et menneske med uendelig mye å gi.

• Liker 1
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Først av alt ville jeg sjekket om jeg led av en depresjon. Det kan ha mye å si for måten du ser deg selv på. (Evt. også angst). Dette kan utredes hos DPS etter henvisning fra fastlege. Sørg for at du ikke overforbruker energi, dvs. du må ikke bruke mer energi enn du til enhver tid har. Vær nøye med å spise regelmessige og varierte måltider, og mosjoner daglig.

Avslapningsteknikker er også en kjempefordel :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sørg for å kunne møte dine forventninger, eller nedjustere forventningene til det du kan yte pr. nå. Stikkordet er "mestrinsfølelse". Her er det riktig å rose seg selv, og være mottakelig for anerkjennelse fra andre.

• 11 måneder senere...
Gjest Silje Merete(17)
Skrevet

Jeg rakker ned på meg selv hele tiden, jeg er lykkelig gift, har god familie, venner osv... men jeg føler jeg ikke er verdt noe som helst, alt jeg gjør er feil, jeg tar alt for stor plass, ting jeg har sagt og gjort kverner i hodet mitt og jeg vrir og vender slik at alt blir feil.

Samtidig som jeg ler, kler meg i farger, tar enhver utfordring, og virker som en med kjempetillit til seg selv, men det er jo bare utad.

Gjest Silje Merete(17)
Skrevet

Jeg er ikke gamle jenta, og jeg ser at dette er en gammel tråd, men like vel vil jeg slenge inn noen ord.

Jeg kan love deg at du betyr så utrolig mye mer enn du selv tror. Som du sier selv - du er lykkelig gift, hva elsker ektefellen din mest ved deg?

Hva synes familien og vennene dine om deg?

Alle synes garantert at du er helt fantastisk!

Jeg kjenner igjen det du skriver om hvordan du føler deg og hvordan ting foregår i hodet, men det er en prosess du må jobbe med. Prøv å se deg selv i speilet - hva er du fornøyd med?

Overse det du ikke liker, og fokuser heller på det positive! Jeg har tro på at selvtilliten kan snu seg fort, bare DU går inn for det. Tror ikke du?

Jeg vet ikke hvilken faktor som gjør at du føler deg slik, men hvis du er interessert, så kan du ta en titt på dette: http://rs12062010.blogg.no/1298230464_fuck_janteloven.html . Kanskje det kan hjelpe litt?

Det er ikke ment som reklame, men jeg har fått tilbakemeldinger om at den teksten har hjulpet en del med det samme problemet som deg.

Håper virkelig at ting er bedre for deg nå! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...