Gå til innhold

hva er det som skjer med meg?

Fremhevede innlegg

Gjest smooth
Skrevet

heisann

begynte i ny jobb for 2 mnd siden, allerede fra dag 2 hadde jeg problemer.. fikk vondt i ryggen av det statiske arbeidet - og siden det allerede bare er et vikariat fra mnd til mnd, ønsker jeg og avslutte det, om ikke jeg blir noe bedre..

for historien er som følger: stiv muskulatur i ryggen som har spredd seg til skuldre og nakke.. mye hodepine. har gått utallige ganger til kiropraktor, har prøvd akupunktur.. og nå fysioterapi.

nå har jeg hatt et utrolig hardt migreneanfall i 3 dager (har migrene fra før, hatt i alle år) noe som jeg er sikker på at kommer fra alt dette her. øynene mine er så ømfindtlige, lagde middag iste.. og jeg tåler ikke og få damp eller løk''damp'' i øynene.. alldri hatt problemer med det. er så trøtt..hele tiden! hva er det som skjer? har alltid hatt mye energi og vært over alt når det gjelder jobb.. nå er jeg så sliten!

kan legge til at jeg nylig flytta hit, og har selv lurt på om det kan være psykisk.. selv om det ikke føles sånn!

hjelp meg, noen..

Videoannonse
Annonse
Gjest smooth
Skrevet

ja.. jeg har tenkt på det, men på den andre siden var jeg arbeidsledig før jeg fikk denne jobben, har ikke barn, ingen økonomiske problemer og heller ingen andre sånne ting som stresser meg.. og jeg er bare 22!

har bare begynt og jobbe en ny plass.. det er alt!

Skrevet

Antingen är du stressad eller så sitter du stilla för mycket? Tränar du någonting? Jag lider verkligen av spänningshuvudvärk och får migrän emellanåt och jag mår mycket bättre om jag är duktig med träningen. När jag suttit stilla länge så får jag en sådan fruktansvärd huvudvärk och nacken är ibland så stel att jag inte kan vrida på huvudet, men det blir alltid bättre om jag får motionera lite!

Afrikansk dans är något som har hjälpt mig mycket och jag rekommenderar det verkligen. :)

Se över din vardag. Sitter du mycket? Är du glad? Är du mest stressad? Ta pustpauser ibland och fokusera på pusten. Sitter man stilla mycket så sjunker man ofta ihop med överkroppen och andas bara med bröstet, försök att få ner pusten i magen och sträck på dig. Om det är så att det är stillasittandet som är boven så kanske du ska leta efter en bättre skrivbordsstol? En (dyr) ergonomisk variant, det kan hjälpa otroligt mycket även om det kostar.

Ögonen blir ju otroligt känsliga vid migrän, så det hör säkert ihop. Och man är ju trött när man han ont i huvudet och sitter stilla mycket.

Du kan ju lägga till stretchövningar till nacke och axlar som du gör ett par gånger om dagen! Det hjälper mot stelheten och spänningshuvudvärken.

Gjest smooth
Skrevet

tusen takk for flott svar =)

ja, for tiden har jeg sittet mye stille pga at jeg har vært så sliten, men jeg trente mye før.. og vet egentlig med meg selv at det hjelper mot det meste.

ja, man får slike ting ved migrene.. men mine øyne har vært ømfintlige i 1 uke nå, og jeg syns det er utrolig irriterende.. det føles som om pannen faller ned over øynene.

jeg jobber i en liten bedrift,står og smører mat hele dagen..veldig statisk arbeid, og ikke mye plass og bevege seg på når man jobber..jeg har det somregel fint når jeg kommer på jobb (som regel, men ikke alltid) så blir jeg svimmel, kvalm og får hodepine..daglig :(

Gjest smooth
Skrevet

vil også legge til et annet kjempeirriterende symptom.. ekstrem munntørrhet..! :/ utrolig kjedelig..

Skrevet

Muntorrhet är ju ett klassiskt exempel på stress.. ;) Orsakerna kan man ju spekulera i hur länge som helst, men det är ju bara du själv som kan göra något åt det. Antingen kan du ta hjälp av någon (läkare, psykolog, kurator) eller så ser du till att göra något! Du trivs inte på jobbet, så det känns ju ganska uppenbart vad du bör göra. Att må fysiskt och psykiskt dåligt varje dag bara för att tjäna pengar.. Du får ju själv tänka över om det är värt det eller inte. Hur som helst så kommer du säkert fram till något bra i slutändan. :) Men det här är ju inte hållbart.

Skrevet

Jag glömde! Om munnen är torr är förmodligen övriga slemhinnor på kroppen också torra, där kan du ju ha svaret på dina känsliga ögon. :)

Gjest smooth
Skrevet

åå??

men hvordan får jeg slimhinnene til og bli slik de skal være?:P og hvorfor er de tørre?

nei jeg bør nok avslutte denne jobben.. jeg trives jo med de jeg jobber med, men jeg må si at jeg er drittlei av og være kundebehandler (masse sure folk) , kanskje dette spiller inn? jeg vet ikke:P

Skrevet

Det finns ju läkemedel för sådant, men det bästa och mest effektiva är ju att sluta stressa. Att de blir torra är ett tecken på stress, men jag vet inte varför. Kroppen reagerar helt enkelt på märkliga sätt när den vill säga ifrån.. :gjeiper: Men om du är nyfiken på läkemedel så finns det olika kosttillskott som säger sig hjälpa, annars kan du ju ta en tur till läkaren och fråga. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...