Gå til innhold

"Er du laget av kjeks?" noen som kan forklare denne?


Phaedra

Anbefalte innlegg

Satt og leste på en underholdende debatt om Toyota, hvor debatten etterhvert har begynt å dreie seg om den ene innskriveren og en av de som "angriper" ham skriver "Dermed har jeg ett hovedspørsmål: Er du laget av kjeks?" noe mange synes er "helt genialt". Hva er det jeg går glipp av her? skjønner ikke referansen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt vanskelig å svare på uten å vite hva som har blitt sagt tidligere, men "er du sprø" kan jo stemme, ellers knuser jo kjeks lett, så kanskje det er en variasjon av å "være laget av glass"? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i det siste hørt at hvis man gjør noe fryktelig dumt på fotballbanen e.l., så kalles man for "kjeksen". Det er noe helt nytt for meg, men det er tydelig at det er noe negativt, hvertfall. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om "sprø" eller noe i den duren er det riktige, men jeg får nok aldri svaret ;) Jeg bare tenkte at siden folk kommenterte "genialt!" på at vedkommende hadde spurt om han andre var en kjeks så kanskje det var en referanse jeg hadde gått glipp av eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og leste på en underholdende debatt om Toyota, hvor debatten etterhvert har begynt å dreie seg om den ene innskriveren og en av de som "angriper" ham skriver "Dermed har jeg ett hovedspørsmål: Er du laget av kjeks?" noe mange synes er "helt genialt". Hva er det jeg går glipp av her? skjønner ikke referansen :)

Tørr eller sprø? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe med dette uttrykket å gjøre?

"that's the way the cookie crumbles - A term used to explain to somebody that you can't control the way things are going to happen or expect them to happen a certain way"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe med dette uttrykket å gjøre?

"that's the way the cookie crumbles - A term used to explain to somebody that you can't control the way things are going to happen or expect them to happen a certain way"

Det var noen andre som kommenterte "and that's the way the cookie crumbles" når "kjeksen" svarte på innlegget om at han muligens var en kjeks, så jeg tenkte på det, men det gir ikke så mye mening.

Får vel bare godta at jeg aldri kommer til å vite helt sikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...