Gå til innhold

HATER å kjøre bil!


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Fikk lappen for 3 mnd. siden og kjører bare fra A til Å. Jeg HATER å kjøre bil. Fikk sertifikat pga jeg måtte det pga jobben, men jeg hater det virkelig..føler jeg ikke kan det skikkelig:( hjertebank hver gang jeg setter meg i bilen..samboeren min blir til og med sur fordi jeg ikke vil kjøre han noen sted(han har sertifikat selv og da), men uansett...

hva kan jeg gjøre for å komme over frykten?:( sitter her å gråter jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er sikkert rådet du ikke vil høre, men løsningen er å kjøre mer bil. Øvelse gjør mester når det er snakk om bilkjøring i likhet med så mange andre ting.

Kjør på rolige tider av døgnet (eller på rolige steder) i starten og så kjører du i mer komplekse trafikkbilder etterhvert som du får treningen og selvsikkerheten øker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Er kjøring i by og på landeveg like ille? Prøv å kjør endel et sted det føles litt tryggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

ja, men takk for råd uansett:)

er ekstra skjelven pga en dame kjørte i meg 2 uker etter jeg hadde fått lappen:S Etter det skulle jeg ALDRI mere kjøre, heller ta buss til jobb!Men sambo tvinger meg å kjøre og jeg blir så sur!Kunne ønske jeg aldri hadde kjørt opp!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

kjøring er ille både i by og på landeveg synes jeg!Og jeg får SÅ presentasjonsangst om sambo sitter på meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Är du rädd för att köra bil eller är det bara tråkigt?

Om du är rädd så finns det inte så mycket mer att göra än att utmana rädslan. Jag menar, du kommer ju att stöta på många tillfällen i livet då du måste köra bil och då är det ju tråkigt om du ska behöva vara rädd liksom.

Om det bara är tråkigt så får du väl hitta på något som gör det mindre tråkigt. :) Lyssna på musik, räkna bilar eller cyklister, fokusera på något roligt helt enkelt (så länge det inte tar alltför mycket fokus från vägen så klart). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt råde er å ta tak i dette med en gang,ta kontakt med kjørelærer og fortell hvordan du har det med kjøringen.De er som regel gode pedagoger,muligens er det en slik samtale som skal til..Jeg snakker av erfaring.Jeg kjørte ca ett år med hjertet i halsen,etter noen stopp og uhell i rusch trafikken.Som sagt etter ett år orket jeg ikke lenger.Det gikk atten år,før jeg gjorde med dette,det ble veldig upraktisk å drasse på vogner overalt,mens bilen sto tilgjengelig i garasjen.Jeg var livredd,men mest motivert for å kjøre igjen.Tok kontakt med en kjørelærer.i den andre timen ba jeg . om å kjøre tilsiden litt fordi jeg var så redd."redde sjåfører er det farligste som finnes,du har to valg ;erkjenn at du er redd,men legg det på hylla,eller la vær å kjøre,

Da" våknet" jeg.etter åtte dobbelt timer var jeg klar for å kjøre alene igjen.Nå er det tre år siden og jeg farter rundt overalt.Utrolig befriende.Som du ser av min historie,du kan komme over redselen.Ikke la det gå atten år før du gjør noe med det.Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Takk for svar alle sammen =)

Ja jeg er REDD for å kjøre. Redd for å gjøre noe galt...redd for at andre skal kjøre på meg osv..

Hørtes jo utrolig bra ut at du fikk kurert frykten din=)

Jeg synes det er så flaut å måtte ta kontakt med kjørelærern igjen pga dette..bor på et tettsted så alle vet hvem alle er og her er bare en kjørelærer:( vet ikke om jeg har guts til det...hum, i tillegg har jeg ikke penger for tida:( er jo 1100 for en dobbelttime:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke noen venninner du stoler på, og som du kan betro deg til? SOm du evt kan "øvelseskjøre" med? Tror jeg hadde gjort som flere nevner over, begynn å kjør forsiktig på et øde sted uten så mye andre biler. Og så øker du litt etter litt. Jeg var og ganske redd da jeg begynte å kjøre ordentlig, pga reising og diverse tok det ett par år fra jeg tok lappen til jeg begynte å kjøre ordentlig. Jeg kjørte mye i en periode, og jo mer man kjører, jo tryggere blir man! Så nå går det greit for min del, selv om jeg ikke er veeldig glad i å kjøre på det verste vinterføret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...